Мета:
Повторити, узагальнити й провести корекцію знань учнів з розділу «Синтаксис. Пунктуація»; розвивати пізнавальний інтерес, творчі здібності учнів, уміння послуговуватися здобутими знаннями в усному і писемному мовленні, логічне мислення, пам'ять, увагу; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати уміння знаходити прекрасне в житті, любов до природи, повагу до рідног народу, рідної мови.
Тип уроку: урок закріплення і застосування набутих знань, умінь і навичок.
Головні члени речення (підмет, присудок){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}підметприкладипростий. Соловейко заспівавскладений. Ми з братом вирішили прогулятися по парку{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}присудокприкладипростий. Ніч закінчилася. Складений дієслівний. Він бажав піти разом з нею. Складенийіменний. Я залишився спокійним. Граматична основа
Другорядні члени речення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Додаток Обставина Означення Хлопчина зірвав яблуко. (прямий)Він задивився на море. (непрямий)А пензлі я купив на згадку про Париж. Вчора ми разом. малювали. Вони сиділи поруч. Означення Прикладка (різновид означення)Наче зачарований стояв ліс . Програма "Здоров'я" давно вже виходить на нашому телебаченні
Спишіть у зошит речення. Підкресліть члени речення, визначте, якими частинами мови може виражатися підмет. Краса …країни і матері мова лунають у пісні і в серці дзвенять. Від людс…кого жит…я і навіть від життя цілих поколінь повинно залишатися на з…млі тільки пр…красне. Любить свій край – це для народу жити. В Україні під охороною держави перебуває шіс…десят чотири тисячі археологічних пам...яток. Свого великого…огдана ми вічні славимо діла. «Ще не вмерла Україна» гордо звучить на кожних урочистостях.
Краса України і матері мова лунають у пісні і в серці дзвенять. Від людського життя і навіть від життя цілих поколінь повинно залишатися на землі тільки прекрасне. Любить свій край – це для народу жити. В Україні під охороною держави перебуває шістдесят чотири тисячі археологічних пам’яток. Свого великого Богдана ми вічні славимо діла. «Ще не вмерла Україна» гордо звучить на кожних урочистостях.
Схема синтаксичного аналізу простого речення1. Указати, що речення просте.2. Тип речення за метою висловлення: розповідне, питальне, спонукальне.3. Речення окличне чи неокличне.4. Охарактеризувати речення за його будовою:а) двоскладне чи односкладне ;б) поширене чи непоширене;в) ускладнене чи неускладнене (чим ускладнене).5. Підмет, чим він виражений.6. Присудок, його тип, чим він виражений.7. Другорядні члени, їх тип, чим виражені, від яких членів речення залежать, яким типом зв'язку з ними пов'язані. (Спочатку розглядаємо групу підмета, а потім групу присудка).