Цикл уроків української мови "Прикметник"
Урок 5
Тема "Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками"
Мета: вчити учнів визначати рід і число прикметника за родом пов'язаного з ним іменника та за характерним закінченням; збагачувати словниковий запас; формувати мовленнєві навички; виховувати любов до рідної землі.
Обладнання: презентація, кросворд, індивідуальні картки, таблиця.
Тип уроку : комбінований.
Форми роботи: фронтальна, колективна (робота в парах, малих групах), індивідуальна, диференційована.
Методи роботи: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, навчально-дослідницький.
Прийоми роботи: виклад інформації, пояснення, запам'ятовування, активізації уваги та мислення, одержання з тексту нових знань, формування висновків.
Принципи навчання : науковості, виховного навчання,особистісно-орієнтованого навчання, принцип зв'язку з життям, системності та послідовності навчання, наочності навчання, формування активності та самостійності, індивідуального підходу у навчанні, оптимізації навчання.
Засоби навчання : друковані (малюнок для створення емоційного настрою, картки), підручники, ноутбук.
Медоносна комаха, що переробляє квітковий нектар на мед. Б д ж о л а Дерево родини оливкових з перистими листочками і міцною деревиною. я с е н Вічнозелена трав'яниста рослина з тонким стеблом, темно-зеленим листям овальної форми і невеликими квітами синього кольору. Цвіте ранньою весною. б а р в і н о к Дерево або кущ із зібраними у суцвіття білими квітками й чорними їстівними ягодами. ч е р е м х а Високий кущ або невелике дерево з довгими блискучими гілками, вузенькими листками, а також зарості цієї рослини. Любить вологі місця. в е р б о л і з Однорічна рослина, яка квітне в кінці літа, восени. Квіти великі, різного забарвлення. а й с т р а
Хвилина каліграфії Щоб рівно і гарно слова написати, Нам з’єднання букв слід усім пригадати, Для цього дається одна лиш хвилина. Лю сн ая ов в’ї ну Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її, вічно живу і нову, і мову її солов’їну. В. Сосюра - Прикметник солов’їну розберіть за будовою.
РОБОТА НАД РОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ Мозковий штурм Доберіть потрібні прикметники, утворивши словосполучення. БЕРЕЗА – … молода, висока, струнка, ніжна, тонка, тендітна, білокора, красива, чарівна, святково вбрана, кучерява, зажурена, незвичайна. ГІЛОЧКИ –… тендітні, тонкі, довгі, тоненькі, ніжні. ЛИСТЯ – … жовте, зелене, різьблене, золоте, маленьке, казкове. Придумайте красиве речення про берізку.
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ Усна робота в парах Не тільки поети, художники, але й письменники присвятили березі свої твори. Вставити потрібні прикметники із словника для довідок, визначити рід і закінчення прикметників. БЕРІЗКА …ЗИМУ СПАЛА. КРІЗЬ СОН ВОНА ЧУЛА ЗАВИВАННЯ…ХУРТОВИНИ. … ВІТЕР НАГИНАВ ЇЇ ВІТИ. ТА ОСЬ ОДНОГО РАНКУ ДО БЕРІЗКИ ДОТОРКНУЛОСЬ… ПРОМІННЯ СОНЦЯ. ПРОКИНУЛОСЬ ДЕРЕВО. ВОНО ЗІТХНУЛО, РОЗПРАВИЛО ПЛЕЧІ. Слова для довідок: ЗЛОЇ, ЛАГІДНЕ, СИЛЬНИЙ, ЦІЛУ.