Зверніть увагу!!!Слова навіть, майже, все-таки, мовби, начебто, особливо вставними не бувають. Групи вставних слів і сполучень слів1. Виражають упевненість,невпевненість2. Виражають різні почуття(радість, жаль, тривогу)здається, мабуть, можливо, звичайно, безумовно, певна річ, певно, видно.на щастя, на радість, на жаль, як на біду, як навмисне, на диво
3. Указують на джерело повідомлення. Указують на порядоквикладу думок. Слова ввічливостіПривертання, активізаціяувагикажуть, за словами…, на думку…, як відомо, по-моєму, по-твоємупо-перше, по-друге, до речі,отже, таким чином, нарешті, наприклад. Бачиш, уявіть, знаєте, послухайте, погодьтесь, зверніть увагу, між нами кажучи. Прошу, вибачте, перепрошую, будь ласка, дозвольте, якщо ваша ласка, даруйте
Тренувальна вправа №2 (вправа №465)Перепишіть речення , уникаючи помилок. За потреби скористайтесятабличко «Культура мовлення»Завтра, кажеться, буде погана погода. Навєрно, я не встигну виконати домашнє завдання. Пожалуйста, сідайте на вільний стілець. Таким образом, результати нашого дослідження були найбільш достовірними. Вибачаюся, мені потрібно вийти. Завтра, здається, буде погана погода. Мабуть, я не встигну виконати домашнє завдання. Будь ласка, сідайте на вільний стілець. Таким чином, результати нашого дослідження були найбільш достовірними. Вибачте, мені потрібно вийти.мабутьздаєтьсябудь ласкатаким чиномвибачтенавєрнокажетьсяпожалуйстатаким образомвибачаюся
Тренувальна вправа №31. Дорогий друже ти мабуть чув історії про «випадкові» винаходи.2. Наприклад Джо Мак. Вікер займався продажем засобу для очищення шпалер і заробляв на цьому невеликі гроші.3. Цей засіб нагадував на дотик глиняну масу й називався … пластилін.4. Невістка Джо Мак. Вікера взяла пластилін у дитячий садок дала погратися ним дітям і не змогла в них його відібрати. 5. Джо звичайно швидко зорієнтувався додав до пластиліну різнокольорових фарб розбавив ароматизатором і … став заробляти в десятки більше. ОЧР_______й ОЧРЗв,______,ВС,__________,ВС,____ОЧРОЧР_____,ОЧР____і ОЧРВС,_____ОЧР_____І ОЧРОЧР____,ОЧР____І ОЧР
Завдання для самостійного опрацювання №1 Перепишіть речення, поставте 12 пропущених ком. Визначте та запишіть у дужках чим ускладнене кожне речення, вкажіть групи вставних слів). 1. Друзі, хочете зробити мамі гарний подарунок?(Речення ускладнене непоширеним звертанням - друзі) 2. Подаруйте їй скажімо кухонного робота. 3. Такий робот уявіть собі сам пече млинці! 4. Він уміє ретельно приготувати тісто викласти потрібну кількість на сковорідку перевернути його і приправити відповідним соусом. 5. Млинці робот-кухар пече зрозуміло ідеальної форми. 6. Усе це не вигадки і не фантазії. 7. Такий робот повідомляють був презентований на міжнародній виставці з кулінарії. 8. Тому дорогі матусі ваша робота на кухні незабаром стане набагато легшою (З журналу).
Завдання для самостійного опрацювання №2 Як написати лист. Відновити текст, вставляючи на місці пропуску вставні слова чи сполучення слів. … лист – це не просто папір, чорнило та конверт. Це зміст і стиль.… написане пером не виволочиш і волом. Братися за написання листа в поганому настрої … не слід. … ніколи не надсилайте листа одразу. Перечитайте його наступного дня … доведеться переписати заново. Адресу на конверті … потрібно писати точно й охайно. На конверті потрібно вказати зворотну адресу. … вона може знадобитися адресатовідля відповіді. … лист мусить повернутися назад, якщо з якоїсь причини не знайде адресата. Писати й підписуватися … треба розбірливо.