Уміння вчитися передбачає- Набуття фундаментальних знань та вмінь- Спроможність оперувати числами та ІКТ- Здобуття знань, їх обробку та засвоєння- Здатність організовувати власне навчання, співпрацювати з іншими в рамках навчального процесу- Здатність використовувати здобуті знання, життєвий досвід у різних життєвих контекстах- Уміння оцінювати результати власного навчання
Бар’єри ефективного навчання. Психологічний дискомфорт. Сором'язливість. Невміння добирати правильні слова та аргументи. Низький рівень сформованості навичок аналізу, порівняння, пояснення, брак інформації або глибоких знань. Нездатність використовувати невербальні засоби спілкування. Пасивність через страхи і побоювання. Відсутність певного досвіду тощо
Уміння вчитися — одне з найцінніших умінь 21 століття, і воно не обмежується лише навчанням у школі. Щоразу, коли ми починаємо чогось навчатися, визначальною для мозку є відповідь на запитання: “Навіщо?”. Варіанти “Щоб знати” і “Мені подобається навчатися” мозок аж ніяк не мотивують. Вивчення поведінки людей, які вміють учитися краще за інших, дає змогу зробити певні висновки. По-перше, вони багато читають. Читання — це таке ж тренування для мозку, як фізичні вправи — для тіла. Коли ми читаємо, мозок будує нові нейронні зв’язки, вивчає нові шаблони. По-друге, навчання — це постійний самостійний процес, у якому людина задовольняє свою допитливість і вдосконалюється, розвиває власні здібності й, відповідно, досягає мети, а такий процес завжди дає відчуття задоволення. По-третє, люди, які вміють учитися, навчають інших. Найкращий спосіб перевірити власні знання — це спробувати передати їх іншій людині. А найефективніший спосіб навчатися — половину часу вивчати нове (наприклад, читаючи), а половину — навчати когось. Чи, принаймні, відкласти книжку і спробувати записати все, що ви запам’ятали. І, нарешті, для ефективного навчання потрібно правильно робити перерви. Відпочинок допомагає мозку довго зберігати отриману інформацію. Нещодавні дослідження доводять, що перерви мають бути частими й короткими. Для нашого мозку потрібно 30–50 хвилин активного навчання, а потім невеличка перерва. Чи не в такий спосіб організоване навчання у школі?