28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Презентація до уроку "Узагальнення і систематизація знань з теми Розчини"

Про матеріал
Презентація до конспекту уроку "Узагальнення і систематизація знань з теми Розчини". Урок містить різні форми роботи включаючи інтерактивні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Просто знати – це ще не все, знання потрібно використовувати! Й. Гете

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: повторити та  узагальнити знання з   теми «Розчини»; актуалізувати знання про основні ознаки щодо класифікації розчинів, механізм процесу розчинення та дисоціації,  відмінність  електролітів  та   неелектролітівумови  перебігу  реакцій  йонного  обміну;  закріпити вміння розв’язувати задачі з  використанням поняття «масова частка розчиненої речовини»; Розвиваюча: розвивати вміння знаходити логічні зв’язки між поняттями; Виховна: сприяти вихованню цілеспрямованості, вміння працювати разом задля досягнення однієї, спільної мети.

Номер слайду 3

Узагальнення і систематизація знань з теми «Розчини»

Номер слайду 4

Оцінювання 1 бал 2 бали 3 бали

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Хімічна казка Жили собі король та королева, яким дуже подобалось проводити час разом за чашкою улюбленого чаю. Але король був дуже норовливим і вгодити йому з приготуванням чаю було досить нелегко. Королю подобався чай у який клали три царських ложечки цукру, при тому що 1 царська ложечка містила 4 г цукру. А королеві подобався чай з 2 царськими ложечками цукру. Чаші, з яких пили чай у цьому королівстві були місткістю 150 г. Королівській сім’ї завжди готував чай один слуга. Але він нажаль захворів і того разу готувати чай довелося іншому слузі, який не знав правил приготування чаю для королівської сім’ї. Приготував слуга чай додавши до чаю короля таку кількість цуру, що масова частка у ньому становила 13,5%, а масова частка цукруу чаї королеви становила 8%.

Номер слайду 7

Король дуже розсердився на свого слугу і змусив його злити ці чаї докупи і випити, інакше смерть. Слуга звичайно погодився і випив весь чай. Але коштуючи його, він зрозумів, що саме такий чай, з такою концерацією цукру йому дуже довподоби..

Номер слайду 8

Чай з якою масовою часткою цукру випив слуга? Скільки царських ложечок цукру поклав невправний слуга у чай короля та королеви? Приготуйте відповідні чаї для короля та королеви.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Вправа «Йонний зорепад»

Номер слайду 11

Вправа «Йонний зорепад» 1 група Ag+, H2O, Ba2+, SO42-,, H+, OH-, AgCl↓, 2H+, S2-, H2S, NO3-, H+, OH-, Cl-, K+, BaSO4↓, Cl-, Na+, SO32-, Li+ група Ca2+, CaCO3, 2H+, CO2, Al3+, 3OH-, Al(OH)3↓, 2H+, CO32-,SO32-, SO2, CO32-,H2O, NO3-, Mg2+, Ba2+, Cl-, PO43-, Fe3+, H2O, Cl-, K+.

Номер слайду 12

І група Ag++ Cl- = AgCl↓ Ba2++SO42- =BaSO4↓ H++ OH-= H2O 2H++ S2-= H2S↑ ІІ група Ca2++ CO32-= CaCO3↓ CO32-+ 2H+= H2O+ CO2↑ Al3++ 3OH-=Al(OH)3↓ 2H++SO32-= SO2↑+H2O

Номер слайду 13

Робота біля дошки Вправа «Слідство ведуть хіміки» 1. До розчину, шо містить суміш калій сульфіту і натрій хлориду, спочатку додали надлишок розчину хлоридної кислоти, а потім – арґентум нітрату. Які йони залишилися в розчині? Відповідь підтвердьте рівняннями реакцій. 2. До розчину, що містить суміш натрій карбонату і купрум сульфату спочатку додали хлоридну кислоту, а потім – барій сульфід. Які йони залишилися в розчині? Відповідь підтвердьте рівняннями реакцій.

Номер слайду 14

Доведіть експериментальним методом, що в даних розчинах не залишилося йонів Гідрогену. 1. Йони, що залишилися в розчині: K+, Na+, NO3- 2. Йони, що залишилися в розчині: Na+, Cu2+, Cl-

Номер слайду 15

Додадкові завдання 1. (1б) Розкладіть на йони задані електроліти: MgSO4, H3PO4, NaOH, Ca(NO3)2 2. (1б) Розкладіть на йони задані електроліти: CuSO4, Ba(NO3)2, HCl, FeCl2. 1. (2б) Чому дорівнює ступінь дисоціації електроліту, якщо при розчиненні його у воді з кожних 85 молекул на йони розпалися 5 молекул? 2. (2б) Чому дорівнює ступінь дисоціації електроліту, якщо при розчиненні його у воді з кожних 63 молекул на йони розпалися 28 молекул? 3. (2б) Визначити число молекул, що продисоціювали, якщо в розчині було 134 молекули, а ступінь дисоціації дорівнює 12%. 5. (3б) Визначте масову частку води, що входить до складу кристалогідрату – глауберової солі.

Номер слайду 16

Підведення підсумків

Номер слайду 17

Домашнє завдання Повторити тему «Розчини», підготуватися до контрольної роботи Виконати домашню контрольну роботу, за вибором рівня складності, у робочому зошиті ст. Домашній експеримент: Завдання: Приготуйте собі чай масою 200 г з індивідуально заданими масовими частками цукру: 7%, 3%, 2,5%, 3,5%, 1,5%, 5%, 4,5%, 5,5%.

ppt
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Савчин М.М.)
Додано
1 травня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку