Мета уроку Навчальна: повторити та узагальнити знання з теми «Розчини»; актуалізувати знання про основні ознаки щодо класифікації розчинів, механізм процесу розчинення та дисоціації, відмінність електролітів та неелектролітівумови перебігу реакцій йонного обміну; закріпити вміння розв’язувати задачі з використанням поняття «масова частка розчиненої речовини»; Розвиваюча: розвивати вміння знаходити логічні зв’язки між поняттями; Виховна: сприяти вихованню цілеспрямованості, вміння працювати разом задля досягнення однієї, спільної мети.
Хімічна казка Жили собі король та королева, яким дуже подобалось проводити час разом за чашкою улюбленого чаю. Але король був дуже норовливим і вгодити йому з приготуванням чаю було досить нелегко. Королю подобався чай у який клали три царських ложечки цукру, при тому що 1 царська ложечка містила 4 г цукру. А королеві подобався чай з 2 царськими ложечками цукру. Чаші, з яких пили чай у цьому королівстві були місткістю 150 г. Королівській сім’ї завжди готував чай один слуга. Але він нажаль захворів і того разу готувати чай довелося іншому слузі, який не знав правил приготування чаю для королівської сім’ї. Приготував слуга чай додавши до чаю короля таку кількість цуру, що масова частка у ньому становила 13,5%, а масова частка цукруу чаї королеви становила 8%.
Робота біля дошки Вправа «Слідство ведуть хіміки» 1. До розчину, шо містить суміш калій сульфіту і натрій хлориду, спочатку додали надлишок розчину хлоридної кислоти, а потім – арґентум нітрату. Які йони залишилися в розчині? Відповідь підтвердьте рівняннями реакцій. 2. До розчину, що містить суміш натрій карбонату і купрум сульфату спочатку додали хлоридну кислоту, а потім – барій сульфід. Які йони залишилися в розчині? Відповідь підтвердьте рівняннями реакцій.
Додадкові завдання 1. (1б) Розкладіть на йони задані електроліти: MgSO4, H3PO4, NaOH, Ca(NO3)2 2. (1б) Розкладіть на йони задані електроліти: CuSO4, Ba(NO3)2, HCl, FeCl2. 1. (2б) Чому дорівнює ступінь дисоціації електроліту, якщо при розчиненні його у воді з кожних 85 молекул на йони розпалися 5 молекул? 2. (2б) Чому дорівнює ступінь дисоціації електроліту, якщо при розчиненні його у воді з кожних 63 молекул на йони розпалися 28 молекул? 3. (2б) Визначити число молекул, що продисоціювали, якщо в розчині було 134 молекули, а ступінь дисоціації дорівнює 12%. 5. (3б) Визначте масову частку води, що входить до складу кристалогідрату – глауберової солі.
Домашнє завдання Повторити тему «Розчини», підготуватися до контрольної роботи Виконати домашню контрольну роботу, за вибором рівня складності, у робочому зошиті ст. Домашній експеримент: Завдання: Приготуйте собі чай масою 200 г з індивідуально заданими масовими частками цукру: 7%, 3%, 2,5%, 3,5%, 1,5%, 5%, 4,5%, 5,5%.