Презентація стане чудовим доповненням до уроку, допоможе дати конкретне уявлення учням про Велику грецьку колонізацію. Розвиває пізнавальний інтерес в учнів,робить урок більш насиченим і яскравим. Можливо комусь стане у пригоді.
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. КРИТПОЛІСБАЛКАНСЬКИЙДЕМОСТИРАНІЯЕЛЛІНИСЕРЕДЗЕМНЕЕЛЛАДАЯЗИЧНИЦТВООЛІМПЯОРТ КРОСВОРД1. Найбільший грецький острів у Середземному морі?2. Громадська община в стародавній Греції, що складалась з повноправних громадян-землевласників. 3. Півострів, на якому розташована Греція.4. Вільні незнатні верстви громадян грецьких полісів.5. Форма державної влади, встановлена насильницьким шляхом.6. Самоназва народів, які заселяли Стародавню Грецію.7. Море, що омиває материкову Грецію.8. Самоназва Греції.9. Релігія заснована на поклонінні багатьом богам, котрі уособлюють сили природи.10. Найвища гора Греції.11. Старовинне місто на північно-західному узбережжі Малої Азії, де відбулась війна його мешканців з греками.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
0 VІІІ ст. VІ cт І ст.ІІ ст.І ст.ІІ ст. Велика грецька колонізація. До нашої ери Наша ера 2015 р.
Номер слайду 4
Тема уроку: “Велика грецька колонізація”
Номер слайду 5
Мета уроку: закріпити знання про причини та напрямки «Великої грецької колонізації» Середземномор’я та Північного Причорномор’я, визначити її хронологічні рамки; охарактеризувати устрій, господарство, побут, культуру грецьких міст - колоній; показати вплив грецької колонізації на населення Середземномор’я та Північного Причорномор’я;
Номер слайду 6
План уроку. Причини та напрямки Великої грецької колонізації. Найбільші грецькі міста-колонії в Північному Причорномор’ї.3. Значення Великої грецької колонізації.
Номер слайду 7
Проблемне питання уроку:“У чому значення Великої грецької колонізації”
Номер слайду 8
Запитання. Чому ж десятки тисяч греків залишали рідну Елладу й вирушали до далеких заморських країв? Робота з підручником та опорною схемою. Опрацюйте матеріал підручника на с. 170-171 та назвіть основні причини Великої грецької колонізації. Результати своєї роботи оформіть письмово в зошит у вигляді опорної схеми. Розвиток торгівліПричиниколонізаціїНестача родючих земель. Загроза голоду, прагнення, звільнитися від боргів. Боротьба демосу й аристократів. Зростання кількості населення
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Борисфеніда, Березанське поселення — найдавніша грецька колонія в Північному Причорномор'ї на острові Березань
Номер слайду 11
Запитання. Як було влаштоване суспільне, господарське та духовне життя в колоніях? Робота в групах: Опрацюйте додаткові матеріали і заповніть узагальнюючу таблицю в зошиті.3 група “Пантікапей”1 група “Херсонес”2 група “Ольвія”Зразок таблиці{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Стародавняназва. Сучасна назва. Дата заснування. Господарське життя. Духовнежиття
Номер слайду 12
Ольвія. Херсонес. Пантикапей. Керченський півострів. Чорноморський берег Криму. Берег річки Дніпро. Місто Севастополь. Місто Керч. Селище Парутино, Миколаївська область. Встановіть відповідність
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Прочитати параграф 30. Виконати завдання на контурній карті на с. 9. Написати міні-твір від імені жителя однієї з грецьких колоній.