Презентація до уроку всесвітньої історії 11 класу "Соціально-економічні зміни у світі"

Про матеріал
Презентація до уроку всесвітньої історії в 11 класі "Соціально-економічні зміни у світі". Розкриває всі етапи уроку. При вивченні нового матеріалу характеризуються політика зменшення соціальної нерівності, німецьке та італійське "економічне диво", політика "тетчеризму" та "рейганоміки", соціальне ринкове господарство та шведську соціальну модель.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 7. Соціально-економічні зміни у світі. Всесвітня історія 11 клас

Номер слайду 2

Актуалізація опорних знань:1. Що таке сегрегація?2. Які приклади расової дискримінації чорношкірого населення США ви можете привести?3. Коли розпочався рух афроамериканців США за громадянські права? 4. Хто такий Мартін Лютер Кінг?5. Охарактеризуйте молодіжні виступи кінця 1960-х років.

Номер слайду 3

План уроку:І. Політика зменшення соціальної нерівностіІІ. Німецьке “економічне диво”ІІІ. Італійське “економічне диво”ІV. Тетчеризм. V. Рейганоміка. VІ. Соціальне ринкове господарство. VІІ. Шведська соціальна модель.

Номер слайду 4

І. Політика зменшення соціальної нерівності

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Словник: Неолібералізм — різновид традиційного лібералізму, що поєднує посилення ролі держави в економіці та суспільному житті з принципами демократії, вільної конкуренції, приватного підприємництва. Замість ліберальної держави, яка не втручається в економічні процеси, постає держава, яка здійснює регулювання економіки заради покращення добробуту людей.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

У Східній Європі ситуація була інакшою. Комуністи проголошували своєю метою знищення соціальної нерівності, однак насправді партійна еліта й чиновники жили в набагато кращих умовах, ніж решта населення. Зручного житла споруджували мало, існували великі черги на отримання тісних квартир, на придбання побутової техніки, автомобілів. Водночас плата за комунальні послуги та транспорт була відносно невеликою.

Номер слайду 10

ІІ. Німецьке “економічне диво”

Номер слайду 11

Словник:«Економічне диво» — стрімкий розвиток економіки, що супроводжується зростанням економічних показників, скороченням безробіття та підвищенням рівня життя населення.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ІІІ. Італійське “економічне диво”

Номер слайду 14

ІV. Тетчеризм.

Номер слайду 15

Словник: «Тетчеризм» — політика, спрямована на виведення британської економіки з кризи завдяки втіленню неоконсервативної моделі державного регулювання на засадах саморегулювання й державної політики контролю над грошовими та кредитними ресурсами з метою впливу на економічну активність у країні. Неоконсерватизм — політична течія, що пристосовує традиційні цінності консерватизму до реалій сучасного суспільства. Особлива увага приділяється стабільності грошової одиниці (монетаризм), звільненню бізнесу від надмірного державного втручання, заохоченню підприємливості та приватної ініціативи.

Номер слайду 16

Основні заходи: Підтримка приватного підприємництва. Відмова від жорсткої регламентації бізнесу. Денаціоналізація (приватизація) нафтової промисловості, авіапромисловості та вантажного транспорту, комунальної власності (частково). Обмеження прав на страйки, звуження сфери діяльності профспілок. Зменшення ставок податків, збільшення опосередкованих податків. Перегляд соціальних програм. Підтримка приватних закладів освіти й охорони здоров'я.

Номер слайду 17

Результати реформ: Позитивні: Подолання кризових явищ, покращення економічної ситуації. Високі темпи економічного зростання. Збільшення притоку іноземних інвестицій. Модернізація традиційних галузей промисловості. Скорочення державного сектора, підвищення його прибутковості. Низькі темпи інфляції. Зниження рівня безробіття. Негативні: Зростання вартості комунальних послуг і транспорту. Широкий страйковий рух. Зростання військових витрат. Безробіття, зумовлене перебудовою економіки.

Номер слайду 18

Свідчення«Утручання держави ніколи не повинно бути настільки значним, щоб фактично звільняти від особистої відповідальності. Те саме стосується оподаткування; адже коли ви і я тяжко працювали (незалежно від обставин), то, безперечно, знайдеться хтось, хто не робив би цього, якби не було стимулу». Маргарет Тетчер (травень 1988 р.)Ознайомтеся з висловлюванням М. Тетчер. Як би Ви охарактеризували систему соціальних гарантій її уряду: як систему «для всіх» чи систему «кожен сам за себе»? Обґрунтуйте Вашу точку зору.

Номер слайду 19

V. Рейганоміка.

Номер слайду 20

Словник:«Рейганоміка» — неоконсервативна політика американського уряду в період президентства Р. Рейгана, що мала на меті зниження інфляції та зменшення рівня безробіття через обмеження державного втручання в економіку, скорочення витрат на соціальні програми, подолання інфляції для забезпечення економічного зростання, зниження податків.

Номер слайду 21

Результати: Рівень інфляції скоротився майже втричі. Податки коливалися залежно від інфляції; для заохочення бізнесу податки для багатіїв було знижено. Дерегулювання економіки та значні військові витрати зумовили економічне зростання в 1980-х роках. Безробіття скоротилося вдвічі: з 10 до 5 %. Створено 18 млн нових робочих місць. Значне скорочення програм підтримки незаможних груп населення. Скасовано продовольчі картки, зменшено допомогу для матерів-одиначок. Соціальні програми з підтримки середніх верств, соціальне, медичне та пенсійне страхування залишилися майже незмінними.

Номер слайду 22

Результати: Хоча більшість американців стала жити заможніше, відбулася ще більша поляризація між бідними й багатими. Коливання дефіциту державного бюджету (перевищення видатків над доходами) унаслідок зниження податків та одночасного підвищення витрат. Фінансування на озброєння зросло, що сприяло пожвавленню економіки. Значне скорочення федеральних субсидій штатам, зокрема у сфері житлового будівництва й міського розвитку. Чисельність чиновників, навпаки, зросла на декілька відсотків. Замість запланованих федеральних 11 міністерств наприкінці президентства Р. Рейгана їх налічувалося 14.

Номер слайду 23

Свідчення:«Рейган майже не доклав зусиль, щоб забрати з бюджету мільярди доларів субсидій для великих компаній... Його політика веде до закритості уряду, байдужості до громадянських прав, зневаги до бідних». Джон Оукс, американський журналіст (США: консервативная волна / пер. с англ. — М.: Прогресс, 1984. — С. 145)«Можливо, коли Рейган залишить свій пост, демократи завдадуть йому політичний удар... Та якщо навіть рейганівської революції й не було, то все ж після президентства Р. Рейгана наступникам залишився добрий спадок. ...цей спадок міцніший та стабільніший, ніж після більшості президентів». Берт Рокмен, американський історик (Conclusions: An Imprint but Not a Revolution // The Reagan Revolution? — Chicago; Illinois : The Dorsey Press, 1988. — P. 206) Порівняйте, як оцінюють діяльність президента Р. Рейгана журналіст та історик. Чому, на Вашу думку, їхні оцінки настільки різняться? З якою оцінкою президентства Р. Рейгана можете погодитися Ви?

Номер слайду 24

VІ. Соціальне ринкове господарство.

Номер слайду 25

Словник: Соціальне ринкове господарство — господарство, у якому принцип свободи ринку поєднується з принципом соціального вирівнювання, що приведе до економічного гуманізму. Соціально-ринкове господарство, як вважали неоліберали – це вже й не капіталізм, але й не соціалізм – це третій шлях у розвитку суспільства. Першочергове значення надається ринковим відносинам.

Номер слайду 26

Основними принципами соціально-ринкового господарства є:1)     свобода ціноутворення і стабільність грошового обігу;2)     конкуренція без монополії;3)     недоторканість приватної власності;4)     економічна самостійність і відповідальність підприємців;5)     обмежена економічна роль держави. Головною метою економічної політики держави є забезпечення 3-ох свобод:  свободи ринку;  свободи конкуренції;  свободи від монополій.

Номер слайду 27

VІІ. Шведська соціальна модель.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Закріплення нового матеріалу:1. Поясніть історичні поняття : «економічне диво», «неолібералізм», «неоконсерватизм», «тетчеризм», «рейганоміка».2. Назвіть передумови, способи здійснення та наслідки «економічного дива» в Західній Німеччині.3. Розкрийте особливості функціонування соціального ринкового господарства.4. Охарактеризуйте шведську соціальну модель. Які її складові Ви вважаєте найважливішими?

Номер слайду 30

Домашнє завдання:1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.2. Зробіть порівняльний аналіз «тетчеризму» і «рейганоміки». Що об'єднує ці неоконсервативні реформи, а чим вони відрізняються?

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Щербина Елена
    Дякую, свята жінко! Ви мені дуже допомогли!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трифонова Світлана В'ячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Анжела Анжела
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шевякова Юлія Вікторівна
    Дякую.Взяла в роботу на уроці.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Краснюкова Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Шарко Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Казановська Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Макар Оксана Василівна
    Чудово, скористаюсь даним матеріалом обов`язково, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Нестерук Наталія Романівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Гаврютіна Марина Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Табала Ольга Едуардівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 9 відгуків
pptx
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
29770
Оцінка розробки
4.9 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку