Презентація до уроку надасть можливість сформувати в здобувачів освіти знання про Сонце як найближчу до нас зірку, а також більше дізнатися про Всесвіт та значення Сонця для життя на Землі.
Сонце – джерело світла і тепла (урок я досліджую світ 4клас) Підготувала учитель Гребениківської філії ліцею Боромлянської с/р Кошлата Н.І.
Номер слайду 2
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Привіт!Посміхніться!Хто сьогодні раненько встав. Хто зробив зарядку. У кого гарний настрій. Подобається смачненько поїсти
Номер слайду 3
Скринька усмішок Доброго ранку, сонце привітне!Доброго ранку, небо блакитне!Доброго ранку, у небі пташки!Доброго ранку, осінні дубки!Доброго ранку, люди привітні!Я всім бажаю, щоб усмішки квітли!
Номер слайду 4
Фенологічні спостереження. Хвилинка спостережень Слово синоптика. Яка зараз пора року? Який місяць? Чи світить сьогодні сонечко? Який стан неба? Чи є опади? З яким настроєм ви прийшли на урок? Чи мають явища природи вплив на ваш настрій?
Номер слайду 5
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c0d61a8970e Щоб дізнатися, про яке космічне тіло йтиметься сьогодні на уроці, потрібно скласти пазл. Перейди за посиланням в чаті.
Номер слайду 6
Воно день на землі починає,Ніжним промінням у вікно заглядає. Своїм теплом усіх зігріває.
Номер слайду 7
Сонце- джерело світла і тепла
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Апарат НАСА вперше “торкнувся Сонця”
Номер слайду 10
Космічний апарат наблизився до Сонця і показав, як виглядає наша зірка зблизька
Номер слайду 11
Цікаві факти про Сонце
Номер слайду 12
Світлу від Сонця потрібно вісім хвилин, щоб дістатися до Землі. Що таке Сонце? Сонце – це зірка в центрі нашої Сонячної системи. Воно відповідає за клімат і погоду на Землі. Сонце – це всі кольори, змішані разом, тому воно здається білим для наших очей. Мільйон планет розміру Землі міг би поміститися всередині Сонця. Порожнє Сонце вмістило б близько 960 000 сферичних Земель. Якщо втрамбувати їх всередині, не витрачаючи місця, то приблизно 1300 000 таких планет помістилося б всередині Сонця. Площа поверхні Сонця в 11 990 разів перевищує площу Землі. Сонце рухається зі швидкістю 220 кілометрів у секунду.
Номер слайду 13
Пригода, яка трапилася з маленьким Крячиком. Одного сонячного ранку йшло по дорозі каченя Крячик. Йшло і позіхало. Але не тому позіхало, що не виспалося, а просто від нудьги."Погано бути самому, - думав Крячик. - От якби в мене був друг..." Каченя подивилося навсібіч і раптом помітило збоку якусь темну пляму, що рухалася вслід за ним. Крячик рушив далі - і пляма полинула поруч, ніби на мотузці. Крячик злякався! Таку велику пляму і так близько він бачив перший раз. Він почав бігти, сподіваючись, що просто втече від страшної плями. Але пляма все одно була поруч! Ще й така велика!Здогадались, що це за пляма переслідувала Крячика? (його тінь)Скажіть чи варто боятися тіні? А свою тінь ви бачили? Що таке тінь? Як же вона виникає? На ці питання ми спробуємо сьогодні дати відповідь.
Номер слайду 14
Довідничок. На воді – не пливе й не втопає. На вогні – не тліє й не горить. На піску – слідів не залишає. По соломі – йде не шелестить. Коли сонячний промінчик потрапляє на світлонепроникний предмет то зі зворотного боку з’являється тіньавпвапвапвпвапвапвапвапвп. ТІНЬ – це відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку. вапвапввпвапвапвапвапвапвапв. Тінь – область куди не потрапляє світло
Номер слайду 15
Номер слайду 16
1 . НАЗВАТИ ТІЛА, ЩО НЕ ПРОПУСКАЮТЬ СВІТЛО.2 . НАЗВАТИ ТІЛА, ЩО ПРОПУСКАЮТЬ СВІТЛО.3 НАЗВАТИ ТІЛА, ЩО ВІДКИДАЮТЬ ТІНЬ. Гра “ Хто більше?”
Номер слайду 17
Проведення дослідів1. Увімкнемо лампу – джерело світла; 2. Беремо непрозорий предмет, ставимо напроти лампи;3. Світло лампи направляємо на предмет;4. Спостерігаємо над тим, як від предмета з протилежного неосвітленого боку з’являється тінь. ВИСНОВОК . Тінь утворюють тільки непрозорі предмети, а скло прозоре, тому світло проходить повз нього .
Номер слайду 18
Висота Сонця на небосхиліЗИМА ОСІНЬ
Номер слайду 19
Гра з цеглинками. Кожен з вас візьме цеглинки, ту кількість, яку забажаєте. З цих цеглинок ви маєте створити власну незвичайну фігуру та розмістити її на білому аркуші так, щоб на нього падала тінь. Уважно розгляньте, на що схожа ваша тінь і спробуйте домалювати уявний предмет. Можливо це буде казкова істота!
Номер слайду 20
Розподіл світла і тепла на ЗемліКоли Сонце дужче гріє: опівдні, вранці чи ввечері. Чому?Коли Сонце дужче гріє: опівдні, вранці чи ввечері. Чому?
Номер слайду 21
Розподіл світла і тепла на ЗемліВисота Сонця на небосхилі змінюється не тільки протягом доби, а й кожної пори року. Тому й пори року відрізняються. Зима. Весна. Літо. Осінь
Номер слайду 22
Розподіл світла і тепла на ЗемліЯк змінюється висота Сонця над горизонтом протягом року?Чим вище Сонце над горизонтом, тим коротша тінь і навпаки. У Північній півкулі сонце найвище 22 червня, а найнижче — 22 грудня (у день зимового сонцестояння)
Номер слайду 23
Продовжіть речення: Я дізнався (лась)…Я навчився (лась)…Я зрозумів (ла)…мені сподобалось…На наступному уроці я хочу…style.colorfillcolorfill.typefill.on
Номер слайду 24
Рефлексія. Ви працювали недостатньо старанно — руки вгору. Ви працювали добре — руки до плечей. Ви працювали чудово — аплодуємо.
Номер слайду 25
С.41-42 – читати, відповідати на запитання. Домашнє завдання
Номер слайду 26
Номер слайду 27
Використані джерела. Я досліджую світ : підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.) : Ч. 1 / Н. М. Бібік, Г. П. Бондарчук. — Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 128 с. : іл. Я досліджую світ. 4клас. Частина 2 / C/ М. Заплотна. – Х. : Вид.група “Основа”, 2022. – 270, [2] с. – (Серія “Мій конспект”). Використані ресурси Інтернетуhttps://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c0d61a8970e