Презентація до уроку ЯДС у 2 класі. Тема:"Ґрунт. Властивості, значення. Дослідження складу ґрунту."

Про матеріал
Презентація розроблена з метою уточнити і розширити уявлення учнів про ґрунт; дослідити склад ґрунту; показати його значення для живої природи і господарської діяльності людини; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; виховувати бажання піклуватися про природу. Матеріал презентації містиь опис 5 дослідів та тестове завдання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ґрунт. Властивості, значення. Дослідження складу ґрунту. Підготувала: вчитель початкових класів Запорізької гімназії № 80 Шатунова Алла Федорівна

Номер слайду 2

Привітання * Доброго ранку сонцю та пташкам! * Доброго ранку і вам, мої любі! * Подивіться один на одного, посміхніться, побажайте успіхів! * Наші оченята уважно дивляться і все …. * Вушка уважно слухають і все …. * Голова добре ….

Номер слайду 3

Проблемка. Дітки, нам на електронну пошту прийшов лист із дивним рецептом:«Змішайте дрібні камінці і опалі листя з водою. Додайте шматочок засохлої гусені, подрібнені пташині пір’я й повітря»Це мабуть склад якогось чарівного зілля? Як ви вважаєте, що утвориться, якщо це все змішати?А хочете дізнатись, що це за диво -рецепт? Давайте постараємось зробити це по ходу уроку.

Номер слайду 4

Чудова комора Є на землі чудова комора. Покладеш в неї навесні мішечок зерна, а восени, дивишся – замість одного мішка – двадцять. Відро картоплі в чудовій каморі перетворюється на 20 ведер. Горстка насіння робиться гіркою огірків, помідорів, моркви, редиски. Казка це, чи не казка?

Номер слайду 5

Діти, така чудова комора дійсно існує. Ви мабуть здогадались, як вона зветься?{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}У слова «земля» є кілька значень. Пригадайте їх.

Номер слайду 6

{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Земна куляповерхняґрунт

Номер слайду 7

Ми – науковці! Ви добре знаєте, що багато таємниць природи людина може розкрити завдяки дослідам. Уявіть, що ви працюєте у науковій лабораторії. І ви не просто учні, а науковці. Сьогодні об'єктом вашого вивчення буде ґрунт. В ході дослідів ви дізнаєтесь, як утворюється ґрунт, його склад і властивості.

Номер слайду 8

Ґрунт- це верхній, пухкий родючий шар земної поверхні.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Гумус, або перегній, — частина ґрунту, що утворюється в результаті розкладання рослинних і тваринних решток.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Родючість ґрунту — це здатність ґрунту підтримувати ріст рослин, забезпечуючи необхідні для рослин поживні речовини та сприятливе середовище існування для росту рослин.

Номер слайду 9

Після родючого шару поверхні землі йде менш родючий, а нижній шар – це гірська порода. Головна частина ґрунту – перегній. З нього під впливім мікробів утворюються мінеральні солі. Їх використовують рослини. Рослинами харчуються тварини. Коли рослини й тварини вмирають, їхні рештки під впливом мікробів потрапляють у ґрунт і перетворюються на перегній. Так відбувається колообіг речовин у ґрунті.

Номер слайду 10

За минулих часів. Були часи, коли на нашій планеті був відсутній ґрунтовий покров. Мільйони років земна поверхня становила собою голу кам'яну пустелю. Але поступово вітри та вода руйнували їх. Утворювалися дрібні частинці, які і стали основою для виникнення ґрунту. Потім з'явились рослини. Відмерлі рослини збагатили поверхневі шари ґрунту перегноєм.

Номер слайду 11

Різновиди ґрунтів{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}ЧЕРНОЗЕМГЛИНИСТИЙПІЩАНИЙ{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Чим більше у ґрунті перегною, тим більше його родючість. В такому ґрунті рослини ростуть краще. В глинистому ґрунті перегною небагато, але багато глини. Рослини в такому ґрунті ростуть гірше. В піщаних ґрунтах рослини зростають, завдяки внесенню в них поживних речовин.

Номер слайду 12

В Антарктиді, Арктиці і високих горах немає ґрунтів

Номер слайду 13

Тварини, які живуть у ґрунті, роблять в ньому ходи, куди легко проникає вода й повітря. Покращують властивості ґрунтів й дощові черви. Рухаючись у ґрунті, вони розрихлюють його. Дощові черви затаскують у свої нірки велику кількість рослинних рештків. Дрібні бактерії перетворюють ці рештки на мінеральні добрива. Так вони збагачують ґрунт перегноєм. В ґрунті живуть різні комахи і їхні личинки, мільйони бактерій. В землі риють свої нори миші, кроти, ховрахи.

Номер слайду 14

Практична робота{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Лист дослідника. Дослід № 1 Дослід № 2 Дослід № 3 Дослід № 4 Дослід № 5 Давайте розглянемо досліди, щоб дізнатись, які речовини є у ґрунті. Під час дослідів будемо робити висновки.

Номер слайду 15

Дослід № 1 Отже, робимо висновок, що у ґрунті міститься повітря.

Номер слайду 16

Дослід № 2 Що бачимо на дні стакану?Отже, у ґрунті є перегній, глина, пісок.

Номер слайду 17

Дослід № 3 Робимо висновок: що вода міститься у ґрунті, навіть сухому на вигляд.

Номер слайду 18

Дослід № 4 Робимо висновок: в ґрунті містяться мінеральні солі, які можуть розчинятися у воді. Візьмемо декілька краплин води, в якій розчиняли ґрунт. Помістимо їх на скло. Нагріємо скло над полум'ям свічі. Після випаровування рідини на склі залишився білий наліт.

Номер слайду 19

Дослід № 5 Робимо висновок: це згорає частина ґрунту, яка містить рештки рослин й дрібних тварин. Це складова ґрунту – перегній. Візьмемо частину ґрунту . Покладемо його на металеву кришку і почнемо нагрівати над полум'ям свічі. Через невеличкий проміжок часу побачимо дим і відчуємо неприємний запах.

Номер слайду 20

Робимо загальний висновок{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Складемо схему – кластер – із чого складається ґрунт.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Молодці! Гарно впорались із дослідами!

Номер слайду 21

Головна властивість ґрунту. Пригадаєм початок уроку. Чому мішок зерна перетворюється на 20, а відро картоплі на 20 ведер? Яка властивість ґрунту допомагає цьому чудовому перетворюванню?

Номер слайду 22

Як ви вважаєте, родючість землі безкінечна, чи її потрібно зберігати?Сьогодні ми відкрили ще одну велику таємницю, дарунок природи людині – ґрунт.« Ґрунт для нас дорожчий за нафту, вугілля, золота». Без золота проживеш, а без ґрунту –ні. Але він може й вмерти: вітер, сонце, відсутність води, дерев, ядохімікати на полях можуть перетворити родючий ґрунт на безжиттєву пустелю.

Номер слайду 23

Подумайте, як люди можуть зберігти родючі землі. Приберіть зайве.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Посадка лісових смуг. Правильно орати ґрунти на схилах пагорбів. Випас скота. Проведення снігозатримання. Будівництво різних об'єктів. Помірне застосування добрив та ядохімікатів. Помірне зрошування ґрунтів. Вирубка лісів

Номер слайду 24

Ще вдавнину наші предки називали землю годувальницею. Її брали із собою в далекі мандри, тому що вважали, що вона додає сили та допомагає у всьому на чужині. Люди завжди бережливо ставились до землі. Складали про неї вірші й пісні. Давайте і ми з вами, дітки, будемо любити, цінувати землю, піклуватися про неї. Тоді вона буде радувати нас багатим врожаєм, густими лісами, квітучими полями. Пам'ятайте завжди: « Рятуючи землю, ми рятуємо себе й життя на нашій планеті!»

Номер слайду 25

Це цікаво! Утворення ґрунтів.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}1 см ґрунту утворюється за 250 – 300 років{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}20 см ґрунту утворюється за 5 – 6 тисяч років.

Номер слайду 26

Пройдемо невеличкий тест1. Родючість ґрунту залежить від кількості: А) піску Б) перегною В) глини Г) солей2. Із рештків вмерлих рослин та тварин під впливом мікроорганізмів утворюється: А) пісок Б) глина В) перегній Г) мул3. З перегною під впливом мікроорганізмів утворюється: А) вода Б) повітря В) каміння Г) солі

Номер слайду 27

Домашнє завдання. Зроби книжку – манюню з прислів'ями про землю.

Номер слайду 28

Обери свій настрій

pptx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
2 березня
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку