Презентація до уроку з елементами інтеграції української літератури, мови та історії на тему "Практична робота. «Повчання дітям»» Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської

Про матеріал
Презентація містить різні види робіт, які можна використати на історії України, українській літературі та українській мові.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кейс – метод при проведенні уроку з елементами інтеграції історії, української літератури та української мови

Номер слайду 2

“ Повчання дітям” Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської родини. Ліна Костенко “Крила”. Розділові знаки при дієприслівникових зворотах( тренувальні вправи).

Номер слайду 3

Хочу дізнатися… . Хочу навчитися… . хочу вдосконалити… .“ Повчання дітям” Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської родини. Ліна Костенко “Крила”. Розділові знаки при дієприслівникових зворотах( тренувальні вправи).

Номер слайду 4

1. Ознайомитися з видатним літературним твором Русі - України « Повчання дітям». Дати йому оцінку як історичному джерелу. Вдосконалювати навички роботи з історичним документом та вміння порівнювати, узагальнювати, аналізувати.2. Повторити відомості про життєвий та творчий шлях Ліни Костенко. На прикладі вірша « Крила» розкрити духовне наповнення людини, її крилатість; вміти робити ідейно – художній аналіз поезії. 3. Узагальнити знання з теми « Розділові знаки при дієприслівникових зворотах».4. Виховувати любов до української історії, літератури та рідної мови, формувати естетичні смаки учнів.

Номер слайду 5

Знаю

Номер слайду 6

“Для мене лиш той край є найкращим, Де виросли крила мої”. Ліна Костенко

Номер слайду 7

Кроссенс123456789

Номер слайду 8

Номер слайду 9

. А й правда, крилатим ґрунту не треба.

Номер слайду 10

. Землі немає, то буде небо.

Номер слайду 11

Немає поля, то буде воля.

Номер слайду 12

Немає пари, то будуть хмари.

Номер слайду 13

В цьому, напевно, правда пташина...

Номер слайду 14

А як же людина? А що ж людина?

Номер слайду 15

Живе на землі. Сама не літає.

Номер слайду 16

А крила має. А крила має!

Номер слайду 17

Вони, ті крила, не з пуху-пір’я,А з правди, чесноти і довір’я.

Номер слайду 18

У кого - з вірності у коханні.

Номер слайду 19

У кого - з вічного поривання.

Номер слайду 20

У кого - з щирості до роботи.

Номер слайду 21

У кого - з щедрості на турботи.

Номер слайду 22

У кого - з пісні, або з надії,Або з поезії, або з мрії.

Номер слайду 23

Людина нібито не літає... А крила має. А крила має!

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Алегорія — це інакомовлення; наділення тварин, птахів, рослин, предметів рисами характеру людини. Отже, образ крил в однойменному творі Ліни Костенко – алегоричний. Диптих – об`єднані однією темою та ідеєю два поетичні твори.

Номер слайду 26

Крила – символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й упевненості. У греків крила – символ любові та перемоги. Давньогрецький філософ Платон вважав крила символом розуму.

Номер слайду 27

відчувати крила за плечима фразеологізми як на крилахопустити криласкладати крильцяпід своє крило ростуть (виростають) крила підрізати крила давати крилаобпалювати собі крилаобламувати крила

Номер слайду 28

Лінгвістичний тренажер1. Обпаливши собі крила, він невтомно йшов до мрії.2. Після розмови з однокласниками я пішов опустивши крила.

Номер слайду 29

Модель духовно багатої людини XX століття

Номер слайду 30

Модель духовно багатої людини XX століттявірнащиращедрачеснапрацелюбнатурботлива

Номер слайду 31

Що? Де? Коли?Історична розминка

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Цікаві факти про Володимира Мономаха

Номер слайду 34

Практична робота. “ Повчання дітям” – кодекс настанов князівської родини.

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Відредагуйте речення. Прочитавши отсі слова діти мої похваліть творця всього земного й небесного.

Номер слайду 39

Прочитавши отсі слова, діти мої, похваліть творця всього земного й небесного.

Номер слайду 40

Прочитавши текст “Почання…”, дайте відповідь на запитання. .

Номер слайду 41

Як потрібно ставитися до старих та молодих?Старих шануйте, як батька, а молодих, яко братів. Пам'ятайте, як учив мудрий Василь, зібравши круг себе юнаків: при старших годиться мовчати, премудрих слухати, старшим підкорятися, з рівними і молодими мати згоду і бесіду вести без лукавства, а щонайбільше розумом вбирати.

Номер слайду 42

Хто повинен в домі своєму порядкувати?В домі своєму не ледачкуйте, а за всім приглядайте самі, не покладайтесь на тіуна або на отрока, щоб не посміялися люди ні з дому вашого, ні з вашого обіду.

Номер слайду 43

Як потрібно поводитися з вдовами, убогими та сиротами?Перш за все не забувайте убогих, а яко можете, по силі годуйте їх і подавайте сиротам.І вдову захистіть, не дайте сильним губити людину.

Номер слайду 44

Чи закликає автор до кровної помсти, що він про це говорить?Хто б не був, правий чи винний перед вами, не вбивайте і не веліть убивати його; якщо і завинив хто в смерті, не губіть християнської душі.

Номер слайду 45

Кого найбільше потрібно було шанувати?Найбільше шануйте гостя, звідки б він до вас не прийшов: простий чи знатний, чи посол; якщо не можете пошанувати його дарунком, то пригостіть його їжею і питвом, бо він, мандруючи далі, прославить вас у всіх землях доброю чи злою людиною.

Номер слайду 46

Що говорить автор про брехню і пиятцтво?Брехні остерігайтесь і пияцтва, і облуди, від того душа гине і тіло.

Номер слайду 47

Як потрібно поводитися у військовому поході?На війну вирушивши, не лінуйтесь, не сподівайтесь на воєвод; ні їжі, ні питтю не віддавайтесь без міри, ні солодкому сну. Сторожу самі наряджайте і вночі, з усіх боків поставивши охорону, лягайте відпочивати коло своїх воїнів, а вставайте рано. Зброю не скидайте з себе поспіхом, не оглянувшись добре. Адже буває, що через лінь людина зненацька гине.

Номер слайду 48

Що сказано про хворого та покійника?Хворого навідайте, покійника проведіть в останню дорогу, бо всі ми смертні.

Номер слайду 49

Модель духовно багатої людини XII століттячесналюблячаблагороднапривітнатурботливаскромнасміливапрацьовита

Номер слайду 50

XXI століття

Номер слайду 51

Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь…

Номер слайду 52

Домашнє завдання Історія1. Закінчити практичну роботу з історії.2. Знати термінологічний та хронологічний словники.3. Повторити &15. Українська література1. Вивчити напам`ять поезію « Крила» Ліни Костенко.2. Виписати художні засоби із поезії “ Крила”(Епітети, риторичні запитання, риторичні оклики, рефрен, анафору, порівняння, антитезу).3. Вивчити визначення алегорії та диптиху. Українська мова1. Повторити вивчене про дієприслівник.2. Скласти 5 речень про сьогоднішній урок, використавши дієприслівники.* За бажання складіть послання людям у XXII ст.

Номер слайду 53

Добро своєю рукою сіючи, не лінуйтесь ні на що хороше, і хай не застане вас сонце в постелі. Так робив мій батько покійний і всі добрі мужі. На світанні, побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть: Господи, додай мені літа до літа, щоб я честю й добром виправдав життя своє…

Номер слайду 54

І в житті, як на полі мінному,я просила в цьому сторіччіхоч би той магазинний мінімум:— Люди, будьте взаємно ввічливі! —і якби на те моя воля,написала б я скрізь курсивами:— Так багато на світі горя,люди, будьте взаємно красивими!

Номер слайду 55

Всі ми, як птахи перелітні, Пильнуймо крила, крила над усе. Якщо загубиш їх у буднях безпросвітних, Хто наші душі у вирій понесе?

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Номер слайду 58

Номер слайду 59

Номер слайду 60

Номер слайду 61

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Міанович Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
30 березня 2022
Переглядів
552
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку