Презентація до уроку з літературного читання за темою " Прислів’я і приказки. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу " за підручником "Українська мова та читання" О. Савченко, І. Красуцька
Організаційний момент Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будьІ про кмітливість не забудь!
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Тема уроку. Прислів’я і приказки. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу . Мета: збагатити та розширити знання учнів про прислів’я та приказки як один із жанрів усної народної творчості; вчити визначати тему прислів’їв; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати мовлення, образне мислення, творчу уяву учнів; формувати компетентності (спілкування рідною мовою, соціальна, громадянська); виховувати любов до художнього слова
Номер слайду 5
Перевірка домашнього завдання. Читання легенди за ролями
Номер слайду 6
Гра «Шифрувальник»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГҐД123456 ЕЄЖЗИІ789101112ЇЙКЛМН131415161718 ОПРСТУ192021222324 ФХЦЧШЩ252627282930 ЬЮЯ313233 Код до слова 20 21 11 22 16 12 3 ’ 33
Номер слайду 7
Повідомлення теми та мети Так, сьогодні на уроці йтиметься про українські народні прислів’я та приказки, а також про прислів’я народів світу. Ми навчимося узагальнювати їх за тематикою.
Номер слайду 8
Ви вже знаєте, що прислів’я — це короткий влучний вислів, що вміщує оцінювання подій, якостей і рис характеру людей, повчання. У прислів’ях передається життєвий досвід народу. Прочитайте вислів та дізнайтесь, що каже про прислів’я сам народ.
Номер слайду 9
Прислів’я вчить, як на світі жить. Саме прислів’я навчають доброго, розумного, застерігають від дурного та лихого. Пригадайте, що ви знаєте про приказку. Приказка — стислий крилатий вислів, близький до прислів’я, але без повчального значення. Іноді це скорочене прислів’я.
Номер слайду 10
Прислів’я та приказки є найдавнішими жанрами усної народної творчості. Народ створював їх упродовж багатьох віків. Це перлини мудрості, що відображають досвід попередніх поколінь, містять оцінку подій, ставлення до людей, явищ природи, книг, тварин, розкривають взаємини між людьми. Прислів’я та приказки вчать, що потрібно працювати, не лінуватися, поважати старших, бути чесними, не брати чужого, любити і шанувати батьків, рідну землю, Батьківщину. Вони — скринька мудрих і корисних порад. Як же розрізняти прислів’я і приказки?
Номер слайду 11
Гра «Літературне лото»Щастя у повітрі не в’ється, а...а) ... що птах без крил. б) ... руками дістається. в) ... будеш усе знати. Розум без книги, ...а) ... що птах без крил.б) ... руками дістається. в) ... будеш усе знати. Будеш книги читати, ...а) ... що птах без крил. б) ... руками дістається. в) ... будеш усе знати.
Номер слайду 12
Фізкультхвилинка
Номер слайду 13
Робота за підручником с. 43 Прочитайте та обговоріть прислів’я. З’ясуйте, якою темою вони об’єднані.
Номер слайду 14
Тематика прислів’їв різноманітна. Вона охоплює всі сфери життя і діяльності людини: науку, культуру, здоров’я, досвід, працю, мораль, удачу, знання, природу, вчинки. Вони збагачують і прикрашають нашу мову, роблять її милозвучнішою. Вживання прислів’їв і приказок у мові людини свідчить про її багатий словниковий запас, високу культуру, ерудицію.
Номер слайду 15
Читання прислів’їв різних народів світу
Номер слайду 16
Робота в парах. Пригадайте випадок із життя, який стосується одного з прислів’їв.
Номер слайду 17
Робота за малюнками с.44 Розгляньте малюнки з ілюстрованої збірки прислів’їв «Навчання і труд поруч ідуть» (художник Олександр Кошель). — Чи погоджуєтесь ви з таким зображенням цих мудрих висловів? — Висловіть власну точку зору.
Номер слайду 18
Бесіда. Хто складав прислів’я?Що схвалюють та засуджують у прислів’ях й приказках?
Номер слайду 19
Рефлексія. Прийом «Незакінчене речення»Висловіть думку, продовжуючи речення. На уроці я... дізнався(лася)... зрозумів(ла)... навчився(лася)... найбільший мій успіх — це... найбільші труднощі я відчув(ла)... я не вмів(ла), а тепер умію... я змінив(ла) своє ставлення до... на наступному уроці я хочу...
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Вивчити напам’ять 3-4 прислів’я. До одного з них створити малюнок.