Метаосвітня: розглянути особливості взаємодії організмів в біосфері, з'ясувати структуру та межі біосфери;розвивальна: розвивати логічне і критичне мислення, пам’ять, навички самоосвіти; формувати навички уміння узагальнювати інформацію і робити висновки; виховна: виховувати розуміння єдності всіх видів живих організмів у природі.
Закони термодинаміки. Перший закон термодинаміки: енергія не може бути ні народжена, ні знищена, вона може бути лише трансформована з однієї форми в іншу. Кількість енергії при цьому не змінюється. Другий закон термодинаміки: будь-яка робота супроводжується трансформацією високоякісної енергії у тепло, що розсіюється в довкіллі й втрачається в просторі
Хімічні функції живої речовини. Біохімічна - синтез і розщеплення органічних сполук (білків, ліпідів, вуглеводів, нуклеїнових кислот), яких у природі до появи живого не існувало. Деструкційна - розклад редуцентами органічних решток і косної речовини, руйнування гірських порід унаслідок життєдіяльності організмів Середовищеутворювальна - зміна умов існування організмів завдяки діяльності живого.
Закономірності функціонування біосфери перший закон Вернадського, або закон біогенної міграції хімічних елементів: міграція хімічних елементів на земній поверхні та в біосфері в цілому здійснюється або за безпосередньої участі живої речовини, або ж у середовищі, особливості якого зумовлені живою речовиною.другий закон В. І. Вернадського, або закон константності: кількість живої речовини за певний час є сталою величиною. ( збільшення кількості живої речовини в одній частині біосфери супроводжується її зменшенням в іншій)третій закон В. І. Вернадського, закон єдності живої речовини: усе живе має спільну фізичну, хімічну основу, тобто основою живих систем є однакові хімічні, біохімічні, фізичні процеси, що зумовлені загальними законами хімії, фізики, і діють вони незалежно від стану системи - живої або неживої.