Яку частину мови потрібно використати, щоб назвати дату, час, розв’язати математичну задачу?
Номер слайду 2
ЧИСЛІВНИК. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Номер слайду 3
ЧИСЛІВНИК— це самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів або порядок їх при лічбі й відповідає на питання скільки? котрий?Загальне значення
Номер слайду 4
Яку роль відіграють числівники у нашому мовленні?
Номер слайду 5
ЧИСЛІВНИКИЗагальне значення. КІЛЬКІСНІПОРЯДКОВІскільки?котрий?вказують на кількість предметіввказують на порядок прилічбі
Номер слайду 6
ЧИСЛІВНИКИЗагальне значення
Номер слайду 7
Розподільний диктант
Номер слайду 8
ЧИСЛІВНИКИМорфологічні ознаки. КІЛЬКІСНІПОРЯДКОВІзмінюються за відмінками. Вони не мають ні роду, ні числа, крім числівників один (одна, одне, одні); два (дві); обидва (обидві); півтора (півтори); нуль, тисяча, мільйон, мільярд.змінюються за родами, числами, відмінками.
Номер слайду 9
Працюємо усно. У якому році ти народився (-лася)?Скільки буде, якщо до десяти додати один?3. Яке число йде після тринадцяти?4. О котрій годині розпочинається перший урок?
Номер слайду 10
Вправа 1. Утворіть від кількісних числівників порядкові й запишіть. Якими морфологічними ознаками різняться кількісні та порядкові числівники? ЗРАЗОК. Двадцять один – двадцять перший. Два, одинадцять, шістнадцять, дев’яносто, сорок, сто, тисяча, мільйон, п’ятдесят шість, шістдесят дев’ять, триста двадцять сім.
Номер слайду 11
ЧИСЛІВНИКИСинтаксична роль (найчастіше в сполученні з іменником) можуть бути різними членами речення1. П’ять плюс три – вісім.2. Учні прочитали три сторінки.3. Заняття відбудеться в шостій аудиторії.4. Двоє хлопців ловили рибу
Номер слайду 12
Вправа 2. Складіть і запишіть з кожним поданим словосполученням по два речення так, щоб у першому випадку це словосполучення було підметом, а в другому – додатком. П’ятнадцять курчат, три яблуні.
Номер слайду 13
Домашнє завдання12 Опрацювати § 45. Виконати вправу 451. 3 Виписати у робочий зошит п’ять фразеологізмів із числівниками.