Презентація до уроку з української літератури для 7-го класу на тему "Заповіт - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє". За допомогою презентації учні побувають у віртуальній творчій подорожі до міста Харкова
«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
Номер слайду 3
Багато літ минуло з того часу. Праправнуки вивчають «Заповіт»У Каневі вклоняється Тарасу. Не тільки Україна – цілий світ.
Номер слайду 4
1. Заповіт – це офіційний документ, який містить розпорядження певної особи щодо її майна на випадок смерті; 2. Передсмертна воля; 3. Настанова, наказ, дані послідовникам або нащадкам.
Номер слайду 5
Як умру, то поховайте мене на могилі,
Номер слайду 6
Серед степу широкого,На Вкраїні милій,
Номер слайду 7
Щоб лани широкополі,
Номер слайду 8
І Дніпро, і кручі
Номер слайду 9
Було видно, було чути, як реве ревучий.
Номер слайду 10
Як понесе з України у синєє море кров ворожу
Номер слайду 11
…отоді я І лани, і гори -
Номер слайду 12
Все покину і полину до самого Бога Молитися…а до того Я не знаю Бога.
Номер слайду 13
Поховайте та вставайте, кайдани порвіте
Номер слайду 14
І вражою злою кров’ю волю окропіте.
Номер слайду 15
І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій,
Номер слайду 16
Не забудьте пом’янути не злим тихим словом.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
1. Заповіт – це офіційний документ, який містить розпорядження певної особи щодо її майна на випадок смерті; 2. Передсмертна воля; 3. Настанова, наказ, дані послідовникам або нащадкам.
Номер слайду 19
Види лірики: Пейзажна лірика;Громадянська лірика;Інтимна лірика
Номер слайду 20
Пам'ятник Тарасові Григоровичу Шевченку в Харкові Монумент було урочисто відкрито 24 березня 1935 року. Пам'ятник Тарасові Шевченку являє собою багатопланову композицію, кожна з частин якої проглядається поступово, в міру знайомства з монументом, водночас увесь пам'ятник сприймається як єдине гармонійне ціле. Цей монумент вважається одним з кращих пам'ятників Тарасові Шевченку в світі
Номер слайду 21
Серед статуй монументального ансамблю, пов'язаних ідейно- загальним задумом відображення оспіваної Кобзарем боротьби народу за свою волю, можна виділити окремі фігури та композиції:
Номер слайду 22
Скульптура «Катерина» — статуя кріпачки з немовлям на руках, відома під назвою «Катерина», оспівана Т. Г. Шевченком в одноіменній поемі; втілення образу жінки-матері під тягарем самотності і журби;
Номер слайду 23
1-а композиція («Вмираючий гайдамака. Гайдамака з косою. Той, що рве пута.») — всі три постаті пов'язані як ідейно, так і сюжетно — за загальною прив'язкою композиції до поеми Т. Г. Шевченка «Гайдамаки» про події Коліївщини, криєтьсяжиттєствердне переконання в незламності народного духу й віра в його перемогу;
Номер слайду 24
Скульптура «Зв'язаний запорожець» — одна з найвиразніших статуй, що передає патріотичний, багатогранний характер героя, який втілює народну силу та велич, скорботу і біль;
Номер слайду 25
2-а композиція («Жінка-селянка. Той, хто несе жорно. Солдат-рекрут.») — у образах представників різних прошарків трудового народу втілено ідею страждань українців за царату;
Номер слайду 26
3-я композиція («Робітник зі схиленим прапором. Студент. Робітник з гвинтівкою. Матрос. Червоноармієць.»)
Номер слайду 27
— статуї 3-ї композиції зображують образи посталого народу перших десятиліть ХХ століття;4-а композиція («Селянин. Шахтар. Жінка з книгою»)— фігури цієї останньої групи, за задумом автора, мали передавати ті зміни, які стались у радянському суспільстві.