Презентація до уроку з української літератури для 7-го класу на тему "Заповіт - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє"

Про матеріал

Презентація до уроку з української літератури для 7-го класу на тему "Заповіт - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє". За допомогою презентації учні побувають у віртуальній творчій подорожі до міста Харкова

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тарас Григорович Шевченко1814 - 1861

Номер слайду 2

«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

Номер слайду 3

Багато літ минуло з того часу. Праправнуки вивчають «Заповіт»У Каневі вклоняється Тарасу. Не тільки Україна – цілий світ.

Номер слайду 4

1. Заповіт – це офіційний документ, який містить розпорядження певної особи щодо її майна на випадок смерті; 2. Передсмертна воля; 3. Настанова, наказ, дані послідовникам або нащадкам.

Номер слайду 5

Як умру, то поховайте мене на могилі,

Номер слайду 6

Серед степу широкого,На Вкраїні милій,

Номер слайду 7

Щоб лани широкополі,

Номер слайду 8

І Дніпро, і кручі

Номер слайду 9

Було видно, було чути, як реве ревучий.

Номер слайду 10

Як понесе з України у синєє море кров ворожу

Номер слайду 11

…отоді я І лани, і гори -

Номер слайду 12

Все покину і полину до самого Бога Молитися…а до того Я не знаю Бога.

Номер слайду 13

Поховайте та вставайте, кайдани порвіте

Номер слайду 14

І вражою злою кров’ю волю окропіте.

Номер слайду 15

І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій,

Номер слайду 16

Не забудьте пом’янути не злим тихим словом.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

1. Заповіт – це офіційний документ, який містить розпорядження певної особи щодо її майна на випадок смерті; 2. Передсмертна воля; 3. Настанова, наказ, дані послідовникам або нащадкам.

Номер слайду 19

Види лірики: Пейзажна лірика;Громадянська лірика;Інтимна лірика

Номер слайду 20

Пам'ятник Тарасові Григоровичу Шевченку в Харкові Монумент було урочисто відкрито 24 березня 1935  року. Пам'ятник Тарасові Шевченку являє собою багатопланову композицію, кожна з частин якої проглядається поступово, в міру знайомства з монументом, водночас увесь пам'ятник сприймається як єдине гармонійне ціле. Цей монумент вважається одним з кращих пам'ятників Тарасові Шевченку в світі

Номер слайду 21

Серед статуй монументального ансамблю, пов'язаних ідейно- загальним задумом відображення оспіваної Кобзарем боротьби народу за свою волю, можна виділити окремі фігури та композиції:

Номер слайду 22

Скульптура «Катерина» — статуя кріпачки з немовлям на руках, відома під назвою «Катерина», оспівана Т. Г. Шевченком в одноіменній поемі; втілення образу жінки-матері під тягарем самотності і журби;

Номер слайду 23

1-а композиція («Вмираючий гайдамака. Гайдамака з косою. Той, що рве пута.») — всі три постаті пов'язані як ідейно, так і сюжетно — за загальною прив'язкою композиції до поеми Т. Г. Шевченка «Гайдамаки» про події Коліївщини, криєтьсяжиттєствердне переконання в незламності народного духу й віра в його перемогу;

Номер слайду 24

Скульптура «Зв'язаний запорожець» — одна з найвиразніших статуй, що передає патріотичний, багатогранний характер героя, який втілює народну силу та велич, скорботу і біль;

Номер слайду 25

2-а композиція («Жінка-селянка. Той, хто несе жорно. Солдат-рекрут.») — у образах представників різних прошарків трудового народу втілено ідею страждань українців за царату;

Номер слайду 26

3-я композиція («Робітник зі схиленим прапором. Студент. Робітник з гвинтівкою. Матрос. Червоноармієць.») 

Номер слайду 27

— статуї 3-ї композиції зображують образи посталого народу перших десятиліть ХХ століття;4-а композиція («Селянин. Шахтар. Жінка з книгою»)— фігури цієї останньої групи, за задумом автора, мали передавати ті зміни, які стались у радянському суспільстві.

pptx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
2119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку