Формування предметних компетентностей: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання ; закріпити навички правильного інтонування речень, додержання логічного наголосу. Формування ключових компетентностей учнів. Вільне володіння державною мовою: Вдосконалювати уміння спілкуватися рідною мовою, усно і письмово висловлювати свої думки. Вчитися складати діалогічне висловлювання. Формувати навичку свідомого читання цілими словами. Уміння навчатися впродовж життя. Розвивати вміння працювати із додатковою літературою. Соціальні і громадянські компетентності. Здатність співпрацювати з іншими людьми. Цікавитися та вивчати творчість Т. Г. Шевченка. Екологічна грамотність та здорове життя. Зберігати здоров’я за рахунок здоров’язбережувальних технологій. Культурна компетентність. Залучати до різних видів мистецтв з метою виховання всебічно розвиненої особистості. Підприємливість та фінансова грамотність. Розвивати вміння організовувати свою діяльність, досягати цілі, приймати рішення, бути ініціативними. Ціль на кінець уроку. Учні правильно визначають речення за метою висловлювання ; правильно їх інтонують, додержуються логічного наголосу при інтонуванні речень. Удосконалюють вміння складати діалогічне висловлювання
І. Організація класу. Якщо з українською мовою В тебе, друже, не все гаразд,Не вважай її примусовою,Полюби, як весною ряст. Примусова тим , хто цурається,А хто любить, той легко вчить: Все ,як пишеться, в ній вимовляється,-Все ,як пісня, у ній звучить.І журлива вона , й піднесена,Тільки фальш для неї чужа. В ній душа Шевченкова, Лесина,І Франкова у ній душа. ( Д. Білоус).
. Завершіть речення. А). Зоре моя вечірняя, зійди над горою, поговорим тихесенько…… Б). Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, поле……… В). А качечка випливає з качуром за ними, ловлять ряску, розмовляють з ……. Г). Сади рясні похилились, тополі поволі стоять собі, мов сторожа,…………..
Які це речення? У якому слові виражене спонукання?А). Як умру, то поховайте мене на могилі, серед степу широкого на Вкраїні милій. Б). Поховайте та вставайте, кайдани порвіте і вражою злою кров’ю волю окропіте. В).І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній , новій, не забудьте пом’янути незлим, тихим словом.
. Фізкультхвилинка буде незвична, а музична. « Якби мені черевички». Якби мені черевики,То пішла б я на музики... Горенько моє!Черевиків немає,А музика грає! грає!Жалю завдає!Ой піду я боса полем,Пошукаю свою долю... Доленько моя!Глянь на мене, чорнобриву,Моя доле неправдива... Безталанна я!
Це цікаво знати. Творцем найменшого у світі « Кобзара» є Микола Сергійович Сядристий . Чотири місяці трудився майстер над його виготовленням. Без мікроскопа годі й побачити цю роботу. Книжка легко проходить крізь вушко голки . У ній 12 сторінок. Зшита вона звичайною павутинкою . Сторінки зроблені з ялинкової іграшки. Обкладинка виготовлена з пелюсток золотаво-жовтого кольору.