“Якщо успіху досягти важко, треба докласти більше зусиль”. П. Бомарше “Ти можеш!” – повинен нагадувати вчитель учню. “Він може!” повинен нагадувати колектив. “Я можу!” – повинен повірити в себе учень. В. Шаталов. Уміння, Старання, Пізнання, Інтерес, Хвала.
Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності - це перша заповідь виховання. Успіх у навчанні єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися. В. О. Сухомлинський
Для “ситуації успіху” треба пам'ятати головне – створити оптимістичну обстановку дитини, забути на деякий час про недоліки, побачити тільки перспективи лінії розвитку
Правила управління успіхом на уроці Якщо після уроку в учнів не залишилося питань, які хотілося б обговорити, пошукати розв’язування, то це означає, що урок, можливо, був корисним, але залишив дітей байдужими до того, що на ньому відбувається. Незаслужена похвала, перебільшені компліменти, випадкові оцінки принижують відчуття успіху. Треба побачити реальні зміни, реальні досягнення учнів, якими б малими вони не були, та вчасно підтримати учня. Успіх починається з прийняття дітьми права вчителя вчити. Авторитет, особистість вчителя, його різноманітні уподобання та зацікавлення - основа успіхів учнів. Психологічний клімат, обстановка життєрадісності, організація діяльності учнів на уроці, вдале поєднання творчих та репродуктивних методів. Передчуття незвичайності, спроможність вчителя дивувати, вносити елементи романтичності відіграють важливу роль на уроці. Учитель повинен любити дітей та вміти це робити. Не можна виказувати захоплення від спілкування з одними дітьми та заставляти страждати інших. Учитель повинен знати цілий клас і кожного учня окремо. Він повинен дуже багато знати про дітей, щоб навчитися у потрібну хвилину допомогти їм.
Правила управління успіхом на уроці8. Початок уроку - момент, від якого у значній мірі залежить успіх всього уроку. 80% навчального успіху дітей залежить від вміння вчителя давати домашні завдання. Проблема в тому, що діти та дорослі розмовляють різними мовами, вкладають різний зміст у слова і тому домашні завдання без детальних пояснень того, щоб хотів отримати вчитель, яке завдання він ставить, часто призводять учнів до непорозуміння і вони зовсім відмовляються від виконання домашніх завдань. 9. Домашні завдання повинні бути «смачними», цікавими, творчими, часто практично орієнтованими, оригінальними, доступними, посильними, різнорівневими.10. Поряд із балами розгорнута словесна оцінка відіграє виключну роль у стимулюванні навчальної діяльності дитини.11. Ступінь зацікавленості учнів предметом виявляється в їх бажанні й готовності займатися ним після уроків.12. Учитель повинен навчитися включати учнів в колективну пізнавальну діяльність.
Рекомендації педагогам: П’ять «необхідно»: Виражати подив і захоплення всім, що роблять і говорять учні під час занять. Вживати такі слова, як «молодець», «прекрасно», «добре», «відмінно», «блискуче». Не дозволяти собі критикувати особистість учня в присутності інших. Оцінюючи результати діяльності учнів, знаходити в ній щось позитивне. Бути позитивно налаштованим особисто. Успішні учні бувають в успішного вчителя!
Словесна оцінка. Ти вже більше працюєш над собою!Не сумуй, у тебя все вийде! Початковий рівень. Добре!Вже краще! Набагато краще!З успіхом тебе! Середній рівень. Доволі вдало! Ти багато вже вмієш!Чудесно! Молодець! Як влучно! Достатній рівень. Ти вмієш правильно висловлювати думки! Ти можеш творити!Ти маєш особисту думку! Високий рівень. Прекрасна відповідь!Ми пишаємося твоїми успіхами!
Актуальним сьогодні є впровадження у навчальний процес таких засобів активізації, як системи пізнавальних і творчих завдань, застосування різних прийомів співробітництва і навчального діалогу, групової та індивідуальної роботи, що сприяє зміцненню інтересів дітей. З метою створення ситуації успіху та активізації пізнавальної діяльності, я на уроках застосовую елементи інноваційних технологій, творчі проблемні завдання, що забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування.
Я думаю, що інтеграція інноваційних технологій у процесі вивчення англійської мови сприятиме створенню ситуації успіху на уроці та активізації навчально-пізнавальної діяльності, спонукатиме до зростання творчої активності, реалізації творчого потенціалу особистості. Щоб стимулювати пізнавальний інтерес учнів, дати учням радість навчання я використовую такі види творчо-розвивальних технологій. Проектна технологія. Плакати. Настільні ігри. ПрезентаціїІнтерактивні технології: «Робота в групах», «Коло ідей» «Мікрофон», «Робота в парах»