Євген Гуцало народився в с. Старий Животів на Вінниччині в учительській сім’ї: батько викладав українську мову й літературу, мама — хімію та біологію. Ось звідки в Євгена була така любов і до мови, і до природи.
Номер слайду 3
Після блискучого закінчення середньої школи, вирішує вступати до Київського університету ім. Т. Шевченка на факультет журналістики, але не пройшов по конкурсу. Через рік вступив у Ніжині до педагогічного інституту ім. М. Гоголя. З 1961 року, Євген Гуцало почав працювати в «Літературній Україні», потім у видавництві «Радянський письменник». Працював у редакціях газет на Вінниччині, Львівщині, Чернігівщині.
Номер слайду 4
Поважну частку творчого доробку письменника становлять твори для дітей: «Олень Август» (1965), «З горіха зерня» (1969), «Дениско» (1973), «Саййора» (1980), «Пролетіли коні» (1984). Дві останні книжки удостоєні Шевченківської премії.
Номер слайду 5
ЗІРКА Із коромислом по воду аж до моря зірка ходить. Коли зірка йде по воду — весело сміється, коли зірка йде з водою — срібло з відер ллється.. Срібна зірка йде з водою, срібні в зірки руки, ллється чисте срібло з відер на ліси та луки. Ллється чисте срібло з відер на маки й калину, на заквітчану у місяць срібну Україну .
Номер слайду 6
Тема: зображення зіркової ходи небосхилом.Ідея: захоплення зіркою як джерелом радості та позитиву. Основна думка: демонстрування краси срібної зірки та нічної природи рідної батьківщини.
Номер слайду 7
Утворіть інформаційні грона за поезією «Зірка»
Номер слайду 8
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Метафори зірка ходить Епітети срібні руки зірка йде по воду чисте срібло весело сміється заквітчана у місяць зірка йде з водою срібна Україну
Номер слайду 9
Аналіз вірша «Зірка» у формі бесіди за питаннями. Які небесні світила зустрічаються у вірші? Як вони пов’язані між собою?Що автор розуміє під «сріблом»? Обґрунтуйте свою думку. Як поет зображує у вірші маки, калину та Україну?3 ким ототожнює Є. Гуцало зірку у своїй поезії?Які художні засоби утворюють образність цього вірша?
Номер слайду 10
Ніч — велика чарівниця,та ще більший чарівникранок — щирий трудівник,що і сам трудитись звик,що до праці всіх розбудить,хай то птиці, звірі, люди…Два оці чарівникив світі цім живуть віки. ЧАРІВНИКИНіч — велика чарівниця!Зчарувала звіра, птицю,зчарувала всіх людей — не побачиш їх ніде. Не побачиш вітра в полі,ні тополю на роздоллі,ні метелика, ні бджілку,ні в цвіту вишневу гілку…Ранок — все відчарував:сині квіти поміж трав,і метелика, і бджілку,і в цвіту вишневу гілку,і баского вітра в полі,і тополю на роздоллі,всіх людей, і звіра, й птицю!.
Номер слайду 11
Тема: зображення магічного перетворення природи.Ідея: зацікавленість красою змін у природі. Основна думка: чарівники роблять природу красивішою.
Номер слайду 12
Художні засоби “Чарівники”: Персоніфікація: ніч зачарувала звіра, птицю; ранок – все відчарував; ранок… трудиться звик, до праці всіх розбудить; два оці чарівники … живуть. Повтори – Зірка ходить, срібло ллється. Епітети – сині квіти, баский вітер, вишнева гілка, срібні руки, чисте срібло, срібна Україна. Метафори: зірка сходить, зірка йде по воду.
Номер слайду 13
Кого названо чарівниками в однойменному вірші Є. Гуцала? Прочитайте вірш «Чарівники», чітко уявляючи зображену в ньому природу. Які кольори переважають у творі? Із чим це пов’язано? Доведіть, що і ніч, і ранок у вірші «Чарівники» персоніфіковані.
Номер слайду 14
Домашнє завдання:1. Виразно читати поезії та Намалювати до них ілюстрації.