ДОПОВІДЬ «Організація освітнього процесу в 1 класі в умовах воєнного часу» Next Slide. Підготувала: вчитель початкових класів. Лановецького ЗЗСО І-ІІІ ст. №2 Сидорук Людмила Василівна БРИФІНГ «Актуальні питання організації освітнього процесу в початковій школі у 2023/2024 навчальному році»ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
*Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.05.2023№ 563 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні” *Наказ Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2022 року № 707 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі» *Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2022 року № 1371 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України» (щодо тривалості онлайн-уроків для школярів) *Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 р. № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”*Наказ МОЗ №2205 від 25.09.2020 “Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти” із змінами, внесеними згідно з Наказами МОЗ №1984від 20.09.2021 та №1371від 01.08.2022).*Наказ МОН від 8 вересня 2020 року №1115 із змінами - наказ МОН України від 24.02.2023р. №201)і “Деякі питання організації дистанційного навчання” *Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти. *Лист МОН № 1/11479-23 від03.08.2023 “Про методичні рекомендації” Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримкиучням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуаціїНОРМАТИВНА БАЗА 2023/2024 Н. Р.
*Лист Міністерства освіти і науки України від 14 серпня 2023 р. № 1/12038-23«Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році. Державна служба України з надзвичайних ситуацій № 03-1870/162-2 від 14.06.2022 року «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» *Положення про інституційну та дуальну форми здобуття повної загальної середньої освіти(затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 23 квітня2019 № 536, зареєстровано в Міністерствіюстиції України 22 травня2019за № 547/33518); *Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 №8 (із змінами - наказів МОН України від 10.02.2019р №160,15.02.2023р. №165). *Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи (наказ МОН України від 27.05.2021р. №588 “Про внесення змін до наказу МОН України від 05.08.2016р. №944). *Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному роціЛист МОН № 1/13749-23 від 12.09.23 року *Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу в початковій школі в 2023-2024 навчальному році: воєнний стан, створення безпечного освітнього середовища, навчальні втрати: причини, наслідки й шляхи подолання, якість освіти ТОКІППОНОРМАТИВНА БАЗА 2023/2024 Н. Р.
Організація освітнього процесу відповідно до освітніх програм : *типової освітньої програми для учнів1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко(Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22); *типової освітньої програми для учнів1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22); *типової освітньої програми для учнів3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко( Наказ Міністерства освіти інауки України від 12.08.2022 № 743-22); *типової освітньої програми для учнів3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22); * освітньої програми початкової освіти за вальдорфською педагогікою (автори Косенко Д. Ю., Мезенцева О. І.), лист ДСЯО від 11.09.2020 № 01/01-23/1044; * освітньої програми «Світ чекає крилатих» (науковий керівник Цимбалару А. Д) лист ДСЯО від 22.09.2020 № 01/01-23/1115; *освітньоїпрограми за педагогічною технологією «Росток» (науковий керівник Пушкарьова Т. О.), лист ДСЯО від 11.09.2020 № 01/01-23/1045; * освітньої програми «Інтелект України» (науковий керівник Гавриш І. В.),лист ДСЯО від 06.08.2020 № 01/01-23/929; * освітньої програми за системою розвивального навчання Д. Б. Ельконіна, В. В. Давидова та ін.. (автори Старагіна І. П., Захарова Г. М. та ін..), лист ДСЯО від 11.09.2020 № 01/01-23/1043; *Збірник календарно-тематичних планувань для 1 , 2, 3,4 класів (НУШ) на 2023-2024 н.р. Електронні версії підручників для учнів 1, 2, 3, 4-х класів НОРМАТИВНА БАЗА 2023/2024 Н. Р.
1)необхідність подолання стресового стану здобувачів освіти, зняття напруги; 2) вікові особливості; 3) перебіг військових дій, у т.ч. наявність активних бойових дій, кількість повідомлень про артобстріли та нічні повітряні тривоги. Урок із мінної безпеки для початкової школи. Золоті правила безпеки: НЕ чіпай! НЕ підходь! Телефонуй 101!
Новий статус школяра та як змінюється психологічний портрет дитини;адаптивні дні: знайомство із школою; як батьки можуть соціалізувати дитину; партнерство “учень і вчитель”;роль учителя у формуванні цінностей дитини ;правильна організація безпечного освітнього середовища; освітній процес і оцінювання.
ЧЕК-ЛИСТ ДЛЯ БАТЬКІВ «ЯК СОЦІАЛІЗУВАТИ ДИТИНУ»*дитина має навчитись доглядати за собою (це туалет, складанням рюкзака, як поводитися з книжками із зошитами і ін.);*відсутність страху, коли знаходишся в новому просторі;*навчити керувати своїми емоціями;*не транслювали на дітей свій шкільний досвід;*розвивати концентрацію уваги, яка впливає на академічну успішність ;*чітко розуміти слово «ні»;*важливо. щоб дитина могла вчасно зупинитися, коли відчуває,що не може впоратися із ситуацією, тобто вміє сказати собі «стоп»;*якщо в родині спілкуються російською, варто переходити на українську, бо діти можуть довго можуть довго не чути і не розуміти вчителя.
Успішній адаптації першокласника до школи сприяє правильна організація освітнього процесу:- наявність матеріальної бази ;- чітке дотримання режиму дня;-забезпечення оптимального гігієнічного мікроклімату навчальних кімнат;-врахування в навчальній роботі вікових особливостей шестирічок ;-враховувавання рівень розвитку і стану здоров'я кожної дитини;-створення в класі особливого психологічного мікроклімату .
Зміна соціальної ситуації розвитку дитини система відносин «дитина - дорослий» диференціюється на дві частини: «дитина- батьки» та « дитина- учитель»;маленький школяр стає суб'єктом соціальних стосунків і наділяється суспільно значущими обов'язками, за виконання яких отримує громадську оцінку;вчитель для дитини стає значущою персоною, його похвала або осуд важливіші, ніж оцінка батьків.
Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання Формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей. Забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. Забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія). Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.
ДИСТАНЦІЙНА ФОРМА навчання У воєнний час – найбільш оптимальна і безпечна форма організації освітнього процесу. Мета дистанційного навчання – надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Завдання дистанційного навчання - забезпечення можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти.
Джерела інформації:*зображення-мережа Інтернет*https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-instruktivno-metodichni-rekomendaciyi-shodo-vikladannya-navchalnih-predmetivintegrovanih-kursiv-u-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-20232024-navchalnomu-roci*https://znayshov.com/News/Details/metodychni_rekomendatsii_do_2023-2024_nachalnoho_roku_vid_vinnytskoi_akademii_bezperervnoi_osvity