Презентація: дослідницький проєкт "Чарівна квасоля"

Про матеріал
Мета і завдання навчально-дослідної земельної ділянки • виконання навчальних та практичних занять, передбачених програмами з біології, природознавства, трудового навчання; • організація позакласної учнівської дослідницької і природоохоронної роботи учнів; • засвоєння знань та практичне застосування законів біології при вирощуванні і догляду за рослинами, формування любові до зелених насаджень, надання учням знань про зелені скарби нашого регіону.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Матеріали Всеукраїнського конкурсу Виконали учні , члени гуртка «Юні квітникарі»: Мохонько Володимир, Литовчук Тетяна, Безугла Анастасія, Стороженко Роман Керівник: Ганнич Тетяна Григорівна, вчитель біології, керівник гуртка “ Юні квітникарі ”

Номер слайду 2

Мета і завдання навчально-дослідної земельної ділянки виконання навчальних та практичних занять, передбачених програмами з біології, природознавства, трудового навчання; організація позакласної учнівської дослідницької і природоохоронної роботи учнів; засвоєння знань та практичне застосування законів біології при вирощуванні і догляду за рослинами, формування любові до зелених насаджень, надання учням знань про зелені скарби нашого регіону.

Номер слайду 3

Зелений паспорт закладу Область Чернігівська Район Борзнянський Село Кинашівка Школа      Кинашівська загальноосвітня школа з поглибленим вивченням біології Адреса  вул. Комарова ,1 Директор Прядка Наталія Миколаївна   Відповідальний за озеленення Ганнич Тетяна Григорівна Кількість учнів 111 Загальна площа зелених насаджень 1,5 га Площа навчально-дослідної земельної ділянки НДЗД 0,36

Номер слайду 4

Відділи НДЗД № п/п Назва відділку Площа, га 1 Квітково-декоративний 0,01га 2 Плодово-ягідний 0,20 га 3 Овочевих культур 0,06 га 4 Польових культур 0,08га 5 Колекційний 0,01га

Номер слайду 5

План № п/п Завдання Термін Весняно-літній період 1. Підготовка насіння до посіву (сортування)  березень 2. Висівання насіння однорічних квіткових рослин у ящички на розсаду березень – квітень 3. 4. Весняний обробіток ґрунту   Проростання насіння квіткових рослин у ящичках на розсаду  квітень квітень – травень 5. Розмноження рослин насінням та розсадою березень – квітень 6. Пікірування розсади  травень 7. Догляд за розсадою у ящичках та відкритому ґрунті  березень – квітень. 8. Полив, прополка, проріджування рослин  травень – серпень Осінній період 9. Прополка насаджених рослин вересень – жовтень 10. Збір насіння квіткових рослин  серпень – вересень 11. Висаджування осінніх сортів квітів вересень 12. Підрізання кущів вересень-жовтень 13. Підготовка ґрунту до зими  жовтень Зимовий період 14. Розпізнавання дерев і кущів взимку  грудень – лютий 

Номер слайду 6

“ Чарівна квасоля” Роботу виконали учні 9 класу учасники гуртка “ Юні квітникарі ” Кинашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Борзнянської районної ради Чернігівської області Керівник гуртка Ганнич Тетяна Григорівна вчитель біології Дослідницький проект Кинашівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Номер слайду 7

Актуальність теми До останнього часу мало з’ясовані особливості формування продуктивності квасолі залежно від гідротермічних умов конкретних регіонів, способів садіння, доз мінеральних добрив, норм висіву насіння. Стосовно ж комплексної дії зазначених факторів на формування фотосинтетичного апаратів рослин квасолі, елементів структури врожаю, якісних показників врожаю експериментальні дані практично відсутні, а в умовах північної частини Лісостепу такі дослідження не проводили взагалі.

Номер слайду 8

Мета дослідження Метою дослідження було - встановити особливості росту, розвитку рослин, врожайності зерна квасолі сорту Віола залежно від доз мінеральних добрив, способу сівби, норми висіву насіння і удосконалити технологію її вирощування.

Номер слайду 9

Об’єкт досліджень – процеси росту, розвитку рослин, формування фото - синтетичного і симбіотичного апаратів, врожайності залежно від технологічних прийомів вирощування. Предмет досліджень – сорт квасолі Віола доза мінеральних добрив, спосіб сівби, норма висіву насіння.

Номер слайду 10

Завдання 1. Виявити вплив факторів на формування вегетативної маси і накопичення сухої речовини рослинами квасолі. 2. Встановити особливості формування фотосинтетичного та симбіотичного апаратів рослин квасолі залежно від рівня удобрення, способу сівби, норми висіву насіння. 3. Визначити частку впливу досліджуваних агрозаходів на формування врожаю квасолі.

Номер слайду 11

Територія досліджень

Номер слайду 12

Характеристика ґрунту Ґрунт дослідної ділянки - дерново-підзолистий глинисто-супіщаний характеризуються 20-30см шаром темно-сірого слабозернистого суглинку, який переходить далі в горизонт сірого кольору плитчасту-горіховату структуру. Нижче, з глибини 40-50см, залягає світло-сірий супісчаний горизонт, а з глибини 80-90см починається щільний пісок, В залежності від глибини ґрунтових вод оглеєні поширюється в різних горизонтах по різному.

Номер слайду 13

Методи дослідження При дослідженнях використовували такі методи дослідження: польовий – визначення взаємодії об’єкта досліджень з природними та агротехнічними факторами; візуальний – встановлення фенологічних змін в онтогенезі культури; вимірювальний і ваговий – визначення біометричних показників росту і розвитку рослин, площі листкової поверхні. статистичний – дисперсійний та кореляційний – визначення вірогідності даних і кореляційних залежностей; порівняльно-розрахунковий – визначення економічної та енергетичної ефективності варіантів технології вирощування культури.

Номер слайду 14

Матеріали дослідження Матеріалом для дослідження слугували власні спостереження за рослинами квасолі. Польові дослідження проводились у різні періоди онтогенезу рослин.

Номер слайду 15

Наукова новизна роботи – для умов північного Лісостепу науково обґрунтована та удосконалена технологія вирощування квасолі, яка базується на поєднанні оптимального способу сівби, дози мінеральних добрив, норми висіву насіння.

Номер слайду 16

Популярні сорти квасолі Ластівка Одеон Олійний король Фана Індіана Акіто Пантера. Квасоля походить із субтропічних і тропічних районів Америки, Азії та Африки. У XVI ст. з Америки вона була завезена в Європу. В Україну квасолю завезли на початку XVIII ст. Спочатку її вирощували як декоративну, а пізніше — як овочеву культуру.

Номер слайду 17

Квасоля Ластівка ОРИГІНАТОР: Селекційно - генетичний інститут УААН.  ЗАНЕСЕНИЙ ДО РЕЄСТРУ СОРТІВ РОСЛИН УКРАЇНИ у 2011 р.

Номер слайду 18

Квасоля Ластівка Міцна низькоросла рослина формує прямі боби середньої довжини (до 15 см).

Номер слайду 19

Польовий дослід Спосіб сівби Доза мінеральних добрив, кг/ар д. р. Норма висіву насіння, тис. шт. /ар Контроль Широкорядний (міжряддя 45 см) R0,6 K0,6 600 (оброблення насіння водою) Квадратно-гніздовий (міжряддя 5Ох5О см) N0,3P0,3K0,3 N0,6P0,6K0,6 N0,9P0,9K0,9 400 (оброблення насіння водою)

Номер слайду 20

Структура врожаю квасолі залежно від рівнів норм мінеральних добрив, способів сівби і норм висіву, середнє значення. Норма мінеральних добрив кг/ар Спосіб сівби Норма висіву схожих насінин, шт. /ар Кількість бобів на рослині, шт. Кількість    зерен у бобі, шт. Кількість зерен з рослини, шт. Маса зерен з рослини, г Маса 100 зерен, г R0,6 K0,6 Широко-рядний (45 см) 600 6-7 6-7 36-45 36-45 360-450 N0,6 R0,6 K0,6 Квадратно - гніздовий (50см) 400 8-9 8 64-65 64-65 640-650

Номер слайду 21

Історична довідка Квасолю часто вирощували ще наші предки. Потрапила вона до нас із Південної Америки. З неї господині готують салати, варять супи, консервують, тушать. Цей овоч вирощують через його велику харчову цінність. Зокрема багата легкозасвоюваними рослинними білками. Білки містять незамінні амінокислоти цистин, триптофан.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Матеріали і методи дослідження При дослідженнях використовували такі методи дослідження: польовий – визначення взаємодії об’єкта досліджень з природними та агротехнічними факторами; візуальний – встановлення фенологічних змін в онтогенезі культури; вимірювальний і ваговий – визначення біометричних показників росту і розвитку рослин, площі листкової поверхні. статистичний – дисперсійний та кореляційний – визначення вірогідності даних і кореляційних залежностей; порівняльно-розрахунковий – визначення економічної та енергетичної ефективності варіантів технології вирощування культури.

Номер слайду 24

Висновки: Застосування широкорядного способу сівби, внесення мінеральних добрив у дозах N0,6P0,6K0,6 і N0,9P0,9K0,9 подовжує вегетаційний період квасолі на 3 і 5 діб порівняно до контролю, де він становив 95 діб. 2. За сівби квадратно-гніздовим способом нормою висіву насіння, внесення N0,6P0,6K0,6 процес фотосинтезу відбувається інтенсивніше, забезпечуючи максимальні показники фотосинтезу за добу.

Номер слайду 25

3. Поєднання у технології вирощування квасолі  норми висіву насіння, квадратно-гніздового способу сівби, внесення добрив у дозах N0,6P0,6K0,6 і N0,9P0,9K0, 9 забезпечує найвищу індивідуальну продуктивність рослин - 650 г/рослину. 4. Норма висіву насіння, широкорядний спосіб сівби, внесення добрив створюють умови для отримання трішки меншого урожаю. 5. Поєднання у технології вирощування квасолі норми висіву насіння, квадратно-гніздового способу сівби, внесення добрив дає максимальний урожай зерна. 

Номер слайду 26

Література Сад і город (енциклопедія) технологія вирощування городніх культур кабачків Журнал «Дачник» Все про сад, город та відпочинок на присадибній ділянці Науково - популярний журнал «Біологія для допитливих» Корисні нижчі рослини. З. Г. Лавітська. Видавництво Київського університету 1968Мандри з домашніми рослинами. М. Верзилин. Видавництво дитячої літератури «Веселка», Київ 1973 Книга для читання по біології. Моліс С.А. -2-е вид., перероб,- М.: Освіта,1986

ppt
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Презентації
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку