Мета дослідження. Конкретизувати уявлення про географічні об’єкти, процеси та явища;Познайомитися з місцевими ландшафтами і на цій основі із загальними закономірностями розвитку природи;Формувати вміння створювати їхні образи, виділяти істотні ознаки, подібності та відмінності;Розвивати географічне мислення;Виховувати любов до своєї малої Батьківщини.
Завдання дослідження:конкретизувати уявлення про географічні об’єкти, процеси та явища;познайомитися з місцевими ландшафтами і на цій основі із загальними закономірностями розвитку природи;сформувати вміння створювати їхні образи, виділяти істотні ознаки, подібності та відмінності;розвивати географічне мислення
Світ, що оточує дитину, - це передусім світ природиз безмежним багатством явищ, з невичерпною красою. Тут, у природі, вічне джерело дитячого розуму. В. О. Сухомлинський. Життя доводить, що в умовах, які весь час змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина гнучка, креативна, здатна використовувати нові ідеї і задуми, знаходити нові підходи і рішення проблем. Слід зазначити важливість створення у шкільних закладах сприятливих умов для розвитку особливостей кожної дитини.
Природнича екскурсія Це одна з форм організації навчального процесу, яка потребує застосування активних методів навчання. Екскурсія має тісний логічний зв'язок з попередніми та наступними уроками, але проводиться в іншій зовнішній та емоційній обстановці, ніж звичайний урок, а саме: серед природи, на виробництві, в музеї тощо.
Екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що раніше відбувалося поза їх увагою, виробляють практичні навички і вміння — орієнтування в просторі, визначення швидкості і напрямку течії ріки, видів ґрунтів, рослин, комах, птахів, формують уявлення про їх життя, живлення, значення .
Етапи екскурсії:І. Організаційний момент.1) Підготовка вчителя до екскурсії;2) Підготовка учнів до екскурсії; (Підготовка до екскурсії розпочинається в класі). 3) Бесіда з техніки безпеки під час екскурсії в природу 4) Ознайомлення учнів із завданнями екскурсії.ІІ. Проведення екскурсії;ІІІ. Підсумок екскурсії.ІV. Презентація дослідження.
Ключові компетентності учня: Навчально-організаційна: співпрацює в парі;Інформаційно-комунікативна: планує створення повідомлень, оптимально поєднуючи для цього різні форми (текст, рисунок, фото) представлення інформації;Загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки у природі;Громадська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з однокласниками та іншими людьми;Здоров’язбережувальна: дбає про збереження та зміцнення свого здоров’я та безпеку під час екскурсії;Соціальна: підтримує чистоту відвідуваних місць.
Правила поведінки в природі. Усе розмаїття природи, яке ти бачиш, створено не тобою. Тому: Ходи якомога тихіше. Не галасуй і не тупоти, інакше нічого не почуєш і не побачиш. Зриваючи квітку, подумай, чи варто заради миттєвого задоволення заподіяти рослині шкоди. Найкращі рослини - живі. Не ламай дерева, гілки. Не їж незнайомі ягоди та гриби, якщо не хочеш отруїтися. Перш ніж когось схопити, подумай: „А чи сподобається цій істоті моє товариство?" У природі ми в гостях і права господаря треба поважати. Тим більше, що деякі з тварин боляче кусаються. Розводячи багаття чи полишивши запаленого сірника, пам'ятай, що спалити сотні гектарів лісу чи комишів дуже просто. А з ними мільйони живих істот. Усе, що приніс із собою, - забери. Поважай чистоту природи. Залишати можна тільки харчові продукти.
Екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що раніше відбувалося поза їх увагою, виробляють практичні навички і вміння — орієнтування в просторі, визначення швидкості і напрямку течії ріки, видів ґрунтів, рослин, комах, птахів, формують уявлення про їх життя, живлення, значення .