Дослідження. Ознайомлення з об'єктами природи своєї місцевості (екскурсія) 8 клас. Підготувала. Вчитель географії Хрещатицького НВККалинюк Вікторія Ярославівна
Номер слайду 2
Мета дослідження. Конкретизувати уявлення про географічні об’єкти, процеси та явища;Познайомитися з місцевими ландшафтами і на цій основі із загальними закономірностями розвитку природи;Формувати вміння створювати їхні образи, виділяти істотні ознаки, подібності та відмінності;Розвивати географічне мислення;Виховувати любов до своєї малої Батьківщини.
Номер слайду 3
Завдання дослідження:конкретизувати уявлення про географічні об’єкти, процеси та явища;познайомитися з місцевими ландшафтами і на цій основі із загальними закономірностями розвитку природи;сформувати вміння створювати їхні образи, виділяти істотні ознаки, подібності та відмінності;розвивати географічне мислення
Номер слайду 4
Девіз екскурсії: „Люблю і знаю, Знаю і люблю. І тим палкіш люблю, Чим краще знаю". (Ю. Єфремов)
Номер слайду 5
Світ, що оточує дитину, - це передусім світ природиз безмежним багатством явищ, з невичерпною красою. Тут, у природі, вічне джерело дитячого розуму. В. О. Сухомлинський. Життя доводить, що в умовах, які весь час змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина гнучка, креативна, здатна використовувати нові ідеї і задуми, знаходити нові підходи і рішення проблем. Слід зазначити важливість створення у шкільних закладах сприятливих умов для розвитку особливостей кожної дитини.
Номер слайду 6
Природнича екскурсія Це одна з форм організації навчального процесу, яка потребує застосування активних методів навчання. Екскурсія має тісний логічний зв'язок з попередніми та наступними уроками, але проводиться в іншій зовнішній та емоційній обстановці, ніж звичайний урок, а саме: серед природи, на виробництві, в музеї тощо.
Номер слайду 7
Екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що раніше відбувалося поза їх увагою, виробляють практичні навички і вміння — орієнтування в просторі, визначення швидкості і напрямку течії ріки, видів ґрунтів, рослин, комах, птахів, формують уявлення про їх життя, живлення, значення .
Номер слайду 8
Етапи екскурсії:І. Організаційний момент.1) Підготовка вчителя до екскурсії;2) Підготовка учнів до екскурсії; (Підготовка до екскурсії розпочинається в класі). 3) Бесіда з техніки безпеки під час екскурсії в природу 4) Ознайомлення учнів із завданнями екскурсії.ІІ. Проведення екскурсії;ІІІ. Підсумок екскурсії.ІV. Презентація дослідження.
Номер слайду 9
Ключові компетентності учня: Навчально-організаційна: співпрацює в парі;Інформаційно-комунікативна: планує створення повідомлень, оптимально поєднуючи для цього різні форми (текст, рисунок, фото) представлення інформації;Загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки у природі;Громадська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з однокласниками та іншими людьми;Здоров’язбережувальна: дбає про збереження та зміцнення свого здоров’я та безпеку під час екскурсії;Соціальна: підтримує чистоту відвідуваних місць.
Номер слайду 10
Краєзнавчі дослідження окремих водних об’єктівr
Номер слайду 11
Правила поведінки в природі. Усе розмаїття природи, яке ти бачиш, створено не тобою. Тому: Ходи якомога тихіше. Не галасуй і не тупоти, інакше нічого не почуєш і не побачиш. Зриваючи квітку, подумай, чи варто заради миттєвого задоволення заподіяти рослині шкоди. Найкращі рослини - живі. Не ламай дерева, гілки. Не їж незнайомі ягоди та гриби, якщо не хочеш отруїтися. Перш ніж когось схопити, подумай: „А чи сподобається цій істоті моє товариство?" У природі ми в гостях і права господаря треба поважати. Тим більше, що деякі з тварин боляче кусаються. Розводячи багаття чи полишивши запаленого сірника, пам'ятай, що спалити сотні гектарів лісу чи комишів дуже просто. А з ними мільйони живих істот. Усе, що приніс із собою, - забери. Поважай чистоту природи. Залишати можна тільки харчові продукти.
Номер слайду 12
р. Дністер
Номер слайду 13
Екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що раніше відбувалося поза їх увагою, виробляють практичні навички і вміння — орієнтування в просторі, визначення швидкості і напрямку течії ріки, видів ґрунтів, рослин, комах, птахів, формують уявлення про їх життя, живлення, значення .
Номер слайду 14
План характеристики водойми 1)Назва.2) Місце знаходження відносно школи.3) Рельєф.4) Характеристика берегів.5) Берегова рослинність.6) Характер течії.7) Рослинний і тваринний світ.8) Господарське використання. 9)Основні джерела забруднення.
Номер слайду 15
Вивчення джерелrrrrr
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Висновки. Аналізуючи стан довкілля екосистеми, учні погоджуються з тим, що красу і різноманіття життя можуть врятувати тільки самі люди. Людина забуває, що вона є „...творіння природи, вона існує в природі, підкорена її законам..."
Номер слайду 18
Домашнє завдання. 1. Посадити біля дому дерево, квіти. 2. Обробити матеріали екскурсії та естетично оформити звіт.