Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, вміння орієнтуватися в інформаційних потоках, освоювати нові технології, самонавчатися та розв'язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства.
Саме ці пріоритети лежать в основі реформування сучасної загальноосвітньої школи. Основною метою освіти сьогодення – підготувати компетентну особистість, здатну правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості; ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності.
Завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в освітньому просторі. Головний екзаменатор наших учнів – життя. Наскільки вони будуть адаптованими до соціального середовища, здатними оперативно приймати правильне рішення в нестандартних ситуаціях, вмітимуть аналізувати й контролювати власну діяльність, залежить насамперед від школи.
Новий етап у розвитку шкільної освіти пов'язаний з упровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації навчального простору. Це вимагає певного підвищення професійної майстерності вчителя, доозброєння його новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які б дозволили йому перебудувати освітній процес відповідно до нових вимог і підходів.
Діяльність вчителів зосереджується на формуванні у свідомості учнів образу компетентної особистості, основними життєвими пріоритетами якої є:- бажання розвиватися й навчатися, формувати ключові компетенції, системи цінностей, а також здатність аналізувати свій і чужий досвід;- розвинене мовлення, творчість і критичність, відкритість для самовдосконалення;- формування вміння сприймати етичні цінності, розуміти прекрасне;- адаптованість до життя в іншомовному полі й культурному середовищі.
Компететнісно орієнтована навчальна діяльність педагога передбачає такі дії: використання інтерактивних технологій, ІКТ; проведення нестандартних уроків та заходів; організацію дослідної роботи; стимулювання самоосвітньої діяльності учнів; відстеження динаміки розвитку учнів; пропаганду досягнень науки та культури; підбір завдань, які вимагають використання додаткових джерел інформації;
Компететнісно орієнтована навчальна діяльність педагога передбачає такі дії:проведення консультацій з пошуку необхідної інформації; навчання прийомам складання плану, вмінню виділяти головне; використання методу проектів; стимулювання висловлювання власних думок; використання діалогічних методів у роботі; розробку завдань різного рівня; створення проблемних ситуацій; -впровадження методів самооцінки і взаємоперевірки
Менеджмент (від англ. management – організація управління) – управління організацією, установою. Менеджером називається людина, яка професійно здійснює функції управління на основі сучасних наукових методів керівництва. Сучасна ситуація суспільного і шкільного життя призвели до виникнення нового типу педагога-менеджера. Будь-який педагог, по суті, є менеджером.
Американські дослідники Т. Пітерс та Р. Уотермен приписали менеджеру такі найважливіші риси: · орієнтація на досягнення успіху; · бути завжди орієнтованим на споживача (учня); · самостійність та винахідливість; · продуктивність; · зв’язок з життям; · вірність своїй справі; · свобода та вимогливість одночасно.
Класний менеджмент - управління навчально-пізнавальним процесом, поведінкою, дисциплінованістю та процесом соціалізації, здійснюваний учителем в класі. – це різноманітність навичок та методів, які вчителі використовують для того, щоб забезпечити організованість, упорядкованість, цілеспрямованість, уважне ставлення до завдань і академічну продуктивність протягом заняття.
Головний напрямок роботи педагога-менеджера – це удосконалення змісту, методів і прийомів навчання та розвитку дітей. Концепція шкільного менеджменту дозволяє вчителям коригувати навчальні програми відповідно до підбору учнів, запитів учнів та їх батьків, доцільно обирати раціональні методи, експеримен- тувати з ними.
Другий напрямок менеджменту в діяльності вчителя – інформація та комунікація. Інформація та комунікація – це обов’язкова умова діяльності вчителя, яка визначає вирішення проблем організації освітнього процесу в школі, ефективність якого в значній мірі залежить від постійної високої інформованості, володіння результатами новітніх досліджень психолого-педагогічної науки, присвячених удосконаленню технологій навчання, виховання та розвитку.
Класний менеджмент - це планування цікавого i привабливого розвивального середовища для досягнення навчально-виховних цілей. Для забезпечення успішного керування класом, необхідно: відповідним чином використовувати в класі простір; розробляти i застосовувати правила в клaci; -створювати позитивну атмосферу між всіма учасниками освітнього процесу.
Із перших днів навчання дитини в школі треба створити ситуацію успіху, підбадьорити учня, що зазнав невдачі, похвалити навіть за незначний крок уперед. Учні початкових класів добре навчаються лише за умови, коли їм цікаво, коли вони переживають хоча б невеликий успіх. Емоційний аспект
Важливим чинником, що змінює освітнє середовище та впливає на якість навчання у початковій школі є мотивація. Як можна змінити мотивацію учнів? 1. Через активну співпрацю з батьками дітей, формування в них свідомого розуміння того, що тільки активна підтримка шкільного життя, участь у вирішенні проблем школи, щира зацікавленість всім тим, що відбувається в ній, зможе вплинути на ставлення дитини і до школи, і до навчання в цілому.
Автентичне навчання – це навчання в реальному світі. Діти досліджують, обговорюють і осмислено конструюють ідеї і зв’язки в контексті проблем реального світу, створюють проекти, які є актуальними них. Автентичне навчання пов’язує навчальний матеріал, який учні вивчать у школі з питаннями і проблемами сьогодення, використанням у реальному житті та застосуванням поза школою.
Використовуємо такі освітні технології, як: проблемне навчання; навчання як дослідження; інформаційно-комунікаційні; інтерактивні та проектні технології. Автентичне навчання дає змогу вчителеві об’єднати розвиток інтелектуальних здібностей учнів з дослідницькими вміннями і на цій основі формувати активну творчу особистість.
Інформаційно-комунікативні технології Необхідним атрибутом та доречним доповненням виховних заходів з розвитку дитячої креативності є мультимедійні презентації, які використовую і як дидактичний матеріал, і як ілюстрації до зорового чи слухового сприймання певного завдання, і як узагальнені схеми теоретичного матеріалу, і як аудіо- та відеодоповнення до слова учителя.
Базовою освітньою технологією, яка підтримує компетентнісно-орієнтований підхід в освіті є м е т о д п р о е к т і в. Виконуючи проект, учень самостійно: визначає мету своєї діяльності, обирає способи і методи досягнення мети, планує терміни виконання проекту знаходить і використовує ресурси, визначає показники досягнення результату.
Основи здоров’я. Тема. ПЕРЕХРЕСТЯ. Практична робота: моделювання ситуацій переходу дороги на регульованому і нерегульованому перехресті. Навчання як дослідження Учні навчилися розрізняти дорожні знаки, види перехресть і визначали способи їх переходу; оцінили ризик під час переходу дороги на перехресті.
http://studbooks.net/58972/menedzhment/organizatsionnoe_povedenie. А. П. Черниш. Менеджмент освіти: Навчальний посібник. – К.: Видавництво «Університет» КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2008. – -- с. https://cyberleninka.ru/article/v/idei-autentichnoy-pedagogiki-v-podgotovke-buduschih-professionalovhttps://ppt4web.ru/pedagogika/kompetentnsnijj-pdkhd-u-navchalnovikhovnomu-proces-jak-skladova-osvtnogo-standartu-ukrani-ta-vropejjskikh-kran.html. Джерелаhttp://www.moippo.mk.ua/attachments/article/2352 http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/31210/http://svitppt.com.ua/pedagogika/kompetentnisniy-pidhid-u-navchanni-shkolyarivsut-problemi-perspektivi.html