Презентація досвіду роботи вчителя мистецтва у формі казки

Про матеріал

Авторський віршований сценарій є альтернативою традиційним паперовим звітам, семінарам, тощо . Він дозволяє показати свій досвід роботи в формі казкового дійства. Сценарій демонструє результати вокально-хорової та сольної практичної діяльності, сценічного вміння та теоретичних знань.

Перегляд файлу

 

 

«Незвичайна пригода з музичними героями»

 

сценарій святкового ранку — презентація досвіду вчителя музичного мистецтва

Жовківської ЗОШ №1 І-ІІІ ступенів Демків Марії Василівни

(автор віршів та пісень Демків Марія Василівна)

 

Вчитель:  Мистецтво «музика» — натхненне і цікаве,

                 Приємні враження, емоції яскраві.

                 Воно дарує щастя й радість людям,

                 І в казку й свято перетворить будень.

                 Тому веду дітей в цей світ натхненно і уперто,

                 Моє життя — уроки і концерти.

                 І, день за днем, ідучи в майбуття,—

                Я завжди з музикою поруч, крізь життя!

D:\фото музика\семінар\PB191509.JPG                Все, що вдалось мені створити —

                Це не моє, а Боже. Бог дає талант,

                Щоб передати світ мистецтва дітям,

                Будь ти поет, художник, музикант…

                Я дякую Всевишньому за ласку

                Подарувати дітям пісню й казку.

                Я тішуся й пишаюсь день при дні,

                Якщо вдається щось навчити їх мені.

                До цього свята готувалась я сумлінно,

                Щоб показати всі свої уміння.

                Тож хай дзвенять пісні на увесь світ,

                Ми наш розпочинаєм творчий звіт!

 

1. Звучить пісня «Хай лине пісня!» сл. М. Норик ,  муз. М.Демків

 

(На сцену виходить Скрипічний Ключ і Клавіатура — ведучі свята. Вони ведуть розмову…)

 

Клавіатура:   О, пісне! Що в тобі? Лише сім ноток

                       Чергуючись, дзвенять від «до» до «сі».

                       Та вміють так за струни серця зачепити,

                       Що ми радіємо чи плачемо усі.

                       В тобі, о пісне, вся душа народу,

                       Історія сплелася давніх літ.

                       Ти нас навчаєш, тішиш, розважаєш,

                       До церкви кличеш, чи зовеш в політ.

                       Від смутку порятуєш ти одна..

                       О, пісне! Ти бездонна глибина…

 

 

Скрипічний Ключ:  Поглянь, як багато зібралось людей

D:\фото музика\семінар\PB191511.JPG                                  На наш творчий звіт, на пісень ювілей!

                                  Сьогодні усіх нас разом в одне коло

                                  Зібрала стара,та завжди юна школа.

                                  О, школо ти рідна, весела й цікава,

                                  Про тебе є спогади дуже яскраві.

                                  Ми тут здобуваєм освіту, знання,

                                  Школа – це наша велика сім’я.

 

2. Звучить пісня «Гімн школи» сл.В. Греня,  муз. М.Демків

 

Капосниця: Ви хто такі? Чого сюди зібралися?

                    А я — запрошення не дочекалася!

                    О! Я бачу, це музичне свято!

                    Співають, виступають як завзято!

                    Які ж веселі всі, нарядні й чемні,

                    Але ви тут зібралися даремно,

                    Шкода вас! Бо я дуже вже сердита!

                    Чому мене забули запросити?

( до вчительки ):  Пишаєшся Абеткою? Нехай!

                                Я її викраду і знищу! Так і знай!

 

Вчитель: Не в тому річ, що я Абеткою пишаюсь…

                Я з нею дітей музики навчаю.

                Абетка ця велику має силу,

                Та й діти її також полюбили….

 

Капосниця:    ЧАРИ, БАРИ, РОСТОПАРИ,

                  ЗАХОВАЙСЯ, СОНЦЕ, В ХМАРИ,

                  МУЗИЧНА АЗБУКО, ЗНИКАЙ,

                  У ЦАРСТВІ СИЛ ЗЛИХ  ЗАБЛУКАЙ!

 

3. Звучить пісня «Танго Капосниці» сл. і  муз. М.Демків

D:\фото музика\семінар\PB191514.JPG1. Я—Капосниця, Фея Темноти,

    Тож не жартуй дарма зі мною ти!

   Мені щоб сумно й нудно не було,

   Завжди роблю я людям зло!

                   приспів

Я—Капосна, Капосна,  Капосниця капосна!

Я—Капосна, Капосна,  Капосниця капосна!

2. Я хитра і підступна, я така!

   Але у мене доля нелегка!

   Усі мене бояться й уникають!

   Зі мною дружби зовсім не шукають!

 

 

 

Вчитель: Ой, лишенько! Що ж тепер робити?

                Ну, як нам в школі без Абетки жити?

 

Учень( до вчительки): Чому ця незнайомка вас лякає?

D:\фото музика\семінар\PB191516.JPG                                       Вона погано ваших учнів знає!

                                       Ми всі завжди готові до пригод.

                                       Бо школярі — такий народ!

                                       За Капосницею услід підемо,

                                       І книгу-Азбуку таки знайдемо!

                                       А зараз візьмемо з собою компас, карту,

                                       І ще, звичайно, пісню взяти варто!

 

4. Пісня: «Розпустили крила каравели» сл. Марини Браціло, муз. Демків

 

Скрипічний Ключ: Куди це ми потрапили, сестрице?

                                 Великий зал, а в нім — якісь полиці….

 

Клавіатура:  Ой, Ключику! Поглянь! Та це ж крамниця!

                     А в ній — багато книжок на полицях.

                     Можливо, Капосниця тут вже побувала,

                     І серед  книг Абетку нашу заховала?

 

Алфавіт: Які красиві покупці зайшли, привіт!

               Мене звуть — Український Алфавіт!

               Дітей писати і читати я навчаю,

               А зараз — у відпустці тут відпочиваю… 

 

5. Звучить пісня: «Український алфавіт» сл. Г.Бойко , муз. Демків

 

Клавіатура: Я думала, ми Азбуку знайшли,

                    Але дарма з тобою ми сюди прийшли.

 

Скрипічний Ключ:  Так, наша Азбука — музична,

D:\фото музика\семінар\PB191519.JPG                                  Без неї складно нам й незвично…

                                  Тож знову , сестро, в путь підемо,

                                  Можливо, скоро вже її знайдемо?!

 

Алфавіт: Музична Азбука? Вона моя кузина,

                Її ви не шукайте в магазинах.

                Мерщій в бібліотеку поспішайте,

                Там , звісно, допоможуть вам, це знайте.

 

( Клавіатура і Скрипічний Ключ біжать в бібліотеку. Назустріч їм виходить Місіс бібліотекар.)

 

 

Клавіатура: Бібліотекарю! Наш вірний, щирий друже!

                     Нам допомога ваша вкрай потрібна дуже!

D:\фото музика\семінар\PB191521.JPG                     У нас завдання — Книгу відшукати,

                     Де ця Абетка Музики? Чи можете ви знати?       

 

Бібліотекар: Я вам допомогти, на жаль, не в силах,

                      Тож поспішайте далі, мов на крилах.

                      Абетка Музики так потрібна дітям!

                      бажаю швидше вам її зустріти!

 

6. Звучить пісня «Пісенька юних читачів» сл. невід. авт..  ,  муз. Демків       

 

( Ключ і Клавіатура опиняються серед галявини квітів, любуються..)

 

Скрипічний Ключ: Куди це ми потрапили? На свято?

                                 Поглянь, навколо квітів  так багато!

                                 Яка галявина прекрасна і яскрава….

                                 Агов! Чи є тут хто? У мене до вас справа!

 

( вилітає з квітів Бджілка і спілкується із гостями галявини)

 

Бджілка:  Я — Бджілка, дуже й дуже працьовита,

                 Про це відомо всім звірятам й дітям.

                 Я залітаю в кожну квіточку, садок,

                 Несу додому в вулик свій медок.

                Чого вам? Кажіть швидко, в мене часу мало,

                Бо покарає вас моє кусюче жало!

 

Клавіатура: О, Бджілко, нам потрібна допомога.

                     Ми обійшли у місті всі дороги.

                     Нам Капосниця зла зробила лихо:

D:\фото музика\семінар\PB191523.JPG  Музичну викрала Абетку й зникла тихо.

  Чи ти , бува, їх тут не зустрічала?

 

Бджілка:   Та ні! Солодкий мед собі збирала…

 

7. Пісня: «Я—Бджілка» сл. Болдирєвої, Бойко, муз. Демків

 

Скрипічний Ключ: Давай, сестричко, сядемо в автобус,

                                 І попрямуємо на Південь, аж на Полюс!

                                 Можливо, там злі сили книжку заховали?

                                 Її ми там ще, сестро, не шукали!

 

 

( на дорозі з’являється постовий  ДАЇ   і  зупиняє мандрівників)

 

Інспектор ДАІ:  Добридень вам! Чому так поспішаєте?

                            А правила дорожні добре знаєте?

                            Швидку їзду побачив я іще здалека,

                            А це, шановні, для життя вже небезпека.

                            Я штраф вам випишу й попереджаю:

                            Наступним разом я суворо покараю.

 

Ключ і Клавіатура:  Інспекторе, пробачте нам, будь-ласка,

D:\фото музика\семінар\PB191525.JPG                                  Пригода дивна сталась, ніби в казці:

                                  Зла Капосниця в школі побувала,

                                  Й Абетку Музики у нас забрала.

                                  Тож ми тепер її усі шукаємо,

                                  А зараз ми на Південь поспішаємо.

 

Інспектор ДАІ:  І все ж мої ви пам’ятайте застороги,

                            Не поспішайте! І щасливої дороги !

 

8. Звучить пісня «Хто у нас на вулиці головний?»  муз. Демків

 

Клавіатура: Ну, що ж, ми часу згаяли багато!

                     На нас чекають діти вже на святі.

                     Давай же, друже, вирушаємо,

                     Абетку Музики тут пошукаємо.

D:\фото музика\семінар\PB191528.JPG

(Ключ і Клавіатура їдуть в автобусі на Південь,

на сцені з’являються пінгвінчики і співають свою пісеньку)

 

9. Звучить пісня-танець «Ми—пінгвінчики маленькі» сл. і муз. Демків

 

Клавіатура: Добридень, нам потрібна допомога.

                     Ми обійшли вже вдвох усі дороги.

                     Нам Капосниця зла зробила лихо:

                     Музичну викрала Абетку й зникла тихо.

                     Чи ви , бува, їх тут не зустрічали?

 

Пінгвінчики: Була тут Капосниця, ми ж її прогнали.

                       Про Книжку, звісно, ще нічого ми не знали.

                       та випадково чули ми, куди вона прямує:

                       У Віхоли-сестриці заночує.

                       Мерщій на Північ поспішайте,

                       Музичну Азбуку там відшукайте!

D:\фото музика\семінар\PB191532.JPG

( Ключ і Клавіатура йдуть далі, і починають труситись від холоду. Вони потрапляють на Північ, де розгулює Віхола)

 

10. Звучить «Пісня-танець Віхоли і Віхолят» сл. і муз. Демків

 

Клавіатура: Добридень, нам потрібна допомога.

                     Ми обійшли вже вдвох усі дороги.

                     Нам Капосниця зла зробила лихо:

                     Музичну викрала Абетку й зникла тихо.

                     Чи ви , бува, їх тут не зустрічали?

 

Віхола: Була сестра моя тут, та пропала,

              І полонянку свою теж вона забрала.

              Хоч сестри ми, та різні, як на зло:

              Я в холоді живу, вона — любить тепло!

 

( в холоді Ключ застудився, і йому погано, температура…)

 

Скрипічний Ключ: Що зі мною діється — не знаю….

                                 Так себе погано почуваю…  

                                 Я стомився, сестро, вщент розбитий!

                                 В кого ж допомоги попросити?

 

Клавіатура: Щось я хвилююся за тебе дуже-дуже…..

                    Мерщій в лікарню, милий друже!

 

( заходять в лікарню, їм назустріч іде лікар.)

 

D:\фото музика\семінар\PB191535.JPGЛікар:  У вас проблеми? Я вас порятую!

            Бо від усіх хвороб людей лікую.

            У мене є пігулки й вітаміни,

            І виглядатимете зараз — «на відмінно»!

            Допомогти усім я завжди радий.

            Тож слухайте усі мої поради!

 

11. Лікар співає пісню «Про здоров’я» сл. М. Пономаренко, муз. Демків

 

Клавіатура:  Ми скрізь шукали… Повертаємось додому…

                      Невже Абетки не вивчати вже нікому?

                      Невже злі сили є непереможні?

                      Ну, Ключику, скажи, хіба ж так можна?

 

 Капосниця: Я йшла завжди за вами, і все чула,

                      Чому я розлютилась — вже й забула!

                      Мені самотньо, хочу з вами я дружити,

                      Музичну Азбуку разом із вами вчити.

                      Тож книгу повертаю вам, тримайте,

                      На Батьківщину разом вирушайте!

D:\фото музика\семінар\PB191538.JPG

Україна:  Я — щедра, солов’їна, калинова,

        Звучить-дзвенить моя прекрасна мова,

        Оспівана легендами й піснями,

        І загартована, мов сталь я, у боях,

        В мій край сміливо вказує дорогу

        на небі зоряний Чумацький шлях.

        Я — Батьківщина Крушельницької, Довженка,

       Франка і Котляревського, Стеценка,

       Мої сини і Лисенко, й Гончар,

       І Коцюбинський, й Івасюк, Тарас-Кобзар.

       Мова моя — це пісня солов’їна,

       Я — гордий край, що зветься Україна.

 

12. Звучить пісня «Україна—барвінковий край»  муз. Демків

 

Музична Абетка: Ви хвилювалися за мене, рятували,

                              Я вдячна всім, це, хочу, щоб ви знали.

                              І, щоби всіх переконать, що не жартую,

                              Одну з казок своїх я вам продемонструю:

D:\фото музика\семінар\PB191541.JPG                                      «Віршовані історії

                                      З музичної теорії

                                      Вам допоможуть, діти,

                                      У музиці зустріти

                                      Усю її красу й гармонію,

                                      І закохатись в кожну оперу й симфонію.

                                      Ви зрозумієте закони деякі музичні,

                                     Як прочитаєте історії мої незвичні.

                                     Отож, знайомтесь, хлопчики й дівчатка,

                                     Для Вас – Музична Азбука – Малятко:»

 

Інсценізація Казки «Властивості звуків» з Музичної Абетки

13. Звучить пісня «Дитинства світ » муз. Демків

 

Клавіатура:   Торкнулись пальці клавішів блискучих –

                      Й застигли звуки у повітрі, мов туман.

                      Полилась музика – спокійна, та пекуча

                      У далечінь, в безкрайній океан,

                      Полилась, поплила на всіх вітрилах,

                      Запахла цвітом спілої зорі…

                      Невже людина чудо це створила,

                      Чи, може, спів небесних це створінь?

                      А, може, танців це казкових звуки,

                     Чи вранішня росиця на траві?

                     Ні, це чарівні музиканта руки

                     Та ніжне серце і душі вогні.

 

 

Скрипічний Ключ: Тут багато пісень вже лунали —

                                 Всі цікаві і гарні, звісно..

                                 Та хотілось би пісню  почути

                                 Ще про Жовкву, про рідне місто.

 

Учениця:   Рідне місто моє старовинне!

                   Скільки спогадів в собі плекаєш…

                   Ти історію маєш цікаву,

                   І нових ще подій все чекаєш.

                   Краєвид чарівний перед нами —

                   Гарний замок, церкви, і будинки…

                   Тут вартують тебе старі брами,

                  Ліхтарі сяють, мов намистинки.

D:\фото музика\семінар\PB191546.JPG                  Я люблю твою тишу і спокій,

                  І маленькі провулки зелені,

                  Королівські ти чула тут кроки,

                  І співали зірки в нас на сцені…

                  Рідна Жовкво моя історична,

                  І спортсменам, й художникам мати,

                  Обіцяю тобі я  велично:

                     Завжди буду любить й пам’ятати!

 

14. Звучить пісня «Жовква» сл. і муз. М. Демків

 

Клавіатура: Ну , що ж, мій брате, Ключику Скрипічний,

                     Завершується  творчий звіт музичний.

                     І, хоч подій багато різних відбулося,

                     Мені здається, що воно вдалося.

 

Скрипічний Ключ: Ну, так напевне — ми цього не знаєм.

                                 Давай, в адміністрації спитаєм?

 

Скрипічний Ключ: Шановні завучі, директоре, будь-ласка,

                                 Скажіть, чи вам сподобалася казка?

                                 Коли б то так — були би ми щасливі,

                                 Нам ваша думка дуже є важлива.

 

Виступ представників адміністрації школи.

 

Музична Абетка: Хоч свято наше вже підходить до кінця,

                              Та не завершилася казка ще оця.

                              Ми в світ прекрасний музики щоденно

                              Із радістю й охотою підемо.

 

Клавіатура:  Мистецтво музики безкрає і багате,

                      Давно його всі намагаються пізнати.

                      Його досліджують, шанують, вихваляють,

                      ретельно вчать — і все одно не все ще знають.

                      Мистецтво Музика — бездонна глибина,

                      Пірнеш — але не бачиш дна.

 

Скрипічний Ключ:  Тож в музиці — велика сила й чистота,

                                  Як буде музика — то й буде доброта.

                                  буде навколо злагода і щастя,

                                  І кожна справа, мрія здійсниться і вдасться.

 

15. Звучить пісня: «Хай світом править доброта!»  муз. Демків

(співають всі учні-учасники свята)

 

D:\фото музика\семінар\PB191548.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ноти до сценарію

додаються :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Олена Вікторівна
    Дуже цікавий сценарій.його можна використать і на тиждень музики! Як завжди Марія неперевершено! Дякую за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Сценарії
Додано
19 січня 2018
Переглядів
2749
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку