Тема: "Роль класного керівника у згуртуванні дитячого колективу"
Презентація містить інформацію про завдання класного керівника, основні функції класного керівника, стадії розвитку учнівського колективу, засоби згуртування учнів.
ІНФОРМАЦІЙНА картка Місце роботи: Снігурівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Снігурівської районної ради Миколаївської області Освіта: вища, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, 2015 рік. Спеціальність, кваліфікація за дипломом: Організатор початкової освіти, вчитель початкової школи, вихователь дошкільних закладів освіти. Посада: вчитель початкових класів. Стаж : 3 роки. Категорія: спеціаліст
Номер слайду 3
ПРОБЛЕМНА ТЕМА: Роль класного керівника. У ЗГУРТУВАННІ ДИТЯЧОГО КОЛЕКТИВУ
Номер слайду 4
Завдання, функції, основні напрями і зміст роботи класного керівника в сучасних умовах визначаються Положенням про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти, затвердженим наказом № 434 Міністерства освіти і науки України від 06.09 2000 року.
Номер слайду 5
«Найголовнішим у вихованні має бути особистість безпосереднього учителя, який віч на віч знаходиться з учнями.
Номер слайду 6
Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу, яку не можна замінити ні підручниками, ні моральними повчаннями, ні системою покарань і заохочень.
Номер слайду 7
Важливе значення має дух закладу, але цей дух живе не серед стін, не на папері, а в характері більшості вчителів і від них переходить у характер вихованців». К. Д. Ушинський
Номер слайду 8
Головним і найважливішим завданням класного керівника є сприяння формування особистості учня, розвитку його задатків, можливостей, здібностей і талантів, а також його соціалізації, залучення до сфери суспільно-соціальних відносин.
Номер слайду 9
Колектив — це організована форма об'єднання людей на основі цілеспрямованої діяльності
Номер слайду 10
Основними функціями класного керівника у сучасній школі є такі: Вивчення учнів класу, їхніх особливостей, інтересів, нахилів, потреб, рівня вихованості, мотивів поведінки тощо. Діагностична. Залучення класного колективу до різних видів виховної діяльності (пізнавальної, суспільно корисної, ціннісно-орієнтаційної, художньо-творчої тощо). Організаторська. Визначення змісту, форм і методів виховної діяльності. Складання плану виховної роботи. Проведення виховних заходів, які є дієвим засобом формування в учнів соціально цінних мотивів поведінки, духовних потреб, здорових інтересів, позитивних якостей. Виховна. Спрямування виховних зусиль усіх суб’єктів виховання (батьків, педагогів, представників громадськості) на позитивні результати у вихованні учнів. Координаційна
Номер слайду 11
Стимулююча Корекційна. Соціальна Методична Своєчасне виявлення зрушень на краще в розвитку учнів, заохочення їх до наступних позитивних дій та вчинків. Корекція роботи як з класом, так і з окремими учнями на основі глибокого аналізу результатів попередньої роботи. Вивчення чинників (об’єктивних і суб’єктивних), які впливають на формування і розвиток особистості. Вироблення в учнів навичок соціальної поведінки. Нейтралізація небажаного впливу, що може здійснюватися на школярів.надання допомоги активу учнів, батькам
Номер слайду 12
Стадії розвитку колективу 4 класу:вивчення членів колективу;забезпечення знайомства вихованців між собою; висунення конкретних завдань перед вихованцями; організація спільної діяльності, спрямованої на виконання означених завдань; сприяння формуванню активу.створення колективу поширення впливу активу на колективсформувався актив;більшість вихованців підпорядковується меншості; члени колективу усвідомлюють свої завдання; актив починає виявляти ініціативу у визначенні завдань та організації колективної діяльності.
Номер слайду 13
Вирішальний вплив громадської думки більшості самовиховання як вищий тип виховання більшість вихованців перейшла на бік активу, усвідомлює вимоги керівника;більшість підпорядковує собі меншість;колектив усвідомлює свої завдання; вихованці в змозі самі формувати нові завдання;органи самоврядування спроможні організувати колектив на виконання означених завдань. Основне завдання — це розвиток в учнів інтересу до самовиховання, удосконалення особистих якостей, рис характеру.
Номер слайду 14
Засобом згуртування учнівського колективу є формування в ньому традицій. Особливо важливі так звані щоденні традиції - дотримання певних правил поведінки у повсякденному житті (наприклад, "у нашому класі не запізнюються", "у нашому класі допомагають один одному" та ін.). Шкільні традиції виховують в учнів почуття обов'язку, честі, гордості за колектив, його успіхи в навчанні та праці.
Номер слайду 15
На всіх стадіях розвитку учнівського колективу цілеспрямовано працюю над його згуртуванням Важливою у цій роботі є система послідовних цілей, досягнення яких зумовлює перехід від простого задоволення результатами роботи до глибокого почуття обов'язку.
Номер слайду 16
Виховний простір учнів
Номер слайду 17
Патріотичне виховання на уроках
Номер слайду 18
Виховний простір учнів
Номер слайду 19
Патріотичне виховання
Номер слайду 20
Конкурс-свято на кращого читця сучасних українських поетів Зустрічаємо Миколая