Тема: "Роль класного керівника у згуртуванні дитячого колективу"
Презентація містить інформацію про завдання класного керівника, основні функції класного керівника, стадії розвитку учнівського колективу, засоби згуртування учнів.
ІНФОРМАЦІЙНА картка Місце роботи: Снігурівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Снігурівської районної ради Миколаївської області Освіта: вища, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, 2015 рік. Спеціальність, кваліфікація за дипломом: Організатор початкової освіти, вчитель початкової школи, вихователь дошкільних закладів освіти. Посада: вчитель початкових класів. Стаж : 3 роки. Категорія: спеціаліст
Основними функціями класного керівника у сучасній школі є такі: Вивчення учнів класу, їхніх особливостей, інтересів, нахилів, потреб, рівня вихованості, мотивів поведінки тощо. Діагностична. Залучення класного колективу до різних видів виховної діяльності (пізнавальної, суспільно корисної, ціннісно-орієнтаційної, художньо-творчої тощо). Організаторська. Визначення змісту, форм і методів виховної діяльності. Складання плану виховної роботи. Проведення виховних заходів, які є дієвим засобом формування в учнів соціально цінних мотивів поведінки, духовних потреб, здорових інтересів, позитивних якостей. Виховна. Спрямування виховних зусиль усіх суб’єктів виховання (батьків, педагогів, представників громадськості) на позитивні результати у вихованні учнів. Координаційна
Стимулююча Корекційна. Соціальна Методична Своєчасне виявлення зрушень на краще в розвитку учнів, заохочення їх до наступних позитивних дій та вчинків. Корекція роботи як з класом, так і з окремими учнями на основі глибокого аналізу результатів попередньої роботи. Вивчення чинників (об’єктивних і суб’єктивних), які впливають на формування і розвиток особистості. Вироблення в учнів навичок соціальної поведінки. Нейтралізація небажаного впливу, що може здійснюватися на школярів.надання допомоги активу учнів, батькам
Стадії розвитку колективу 4 класу:вивчення членів колективу;забезпечення знайомства вихованців між собою; висунення конкретних завдань перед вихованцями; організація спільної діяльності, спрямованої на виконання означених завдань; сприяння формуванню активу.створення колективу поширення впливу активу на колективсформувався актив;більшість вихованців підпорядковується меншості; члени колективу усвідомлюють свої завдання; актив починає виявляти ініціативу у визначенні завдань та організації колективної діяльності.
Вирішальний вплив громадської думки більшості самовиховання як вищий тип виховання більшість вихованців перейшла на бік активу, усвідомлює вимоги керівника;більшість підпорядковує собі меншість;колектив усвідомлює свої завдання; вихованці в змозі самі формувати нові завдання;органи самоврядування спроможні організувати колектив на виконання означених завдань. Основне завдання — це розвиток в учнів інтересу до самовиховання, удосконалення особистих якостей, рис характеру.
Засобом згуртування учнівського колективу є формування в ньому традицій. Особливо важливі так звані щоденні традиції - дотримання певних правил поведінки у повсякденному житті (наприклад, "у нашому класі не запізнюються", "у нашому класі допомагають один одному" та ін.). Шкільні традиції виховують в учнів почуття обов'язку, честі, гордості за колектив, його успіхи в навчанні та праці.