Цей матеріал стане в нагоді вчителям початкових класів під час проведення інтегрованих уроків(Я досліджую світ,Українська мова,Математика).
Цікаві факти·фауна хребетних тварин Донецької області включає близько 400 видів;·кількість видів безхребетних тварин,оцінюється більше ніж 25 тисяч видів;·136 видів тварин Донецької області занесені до Червоної книги України;·суттєво збільшилася в останні п’ять років чисельність хижаків – вовків, лисиць та єнотоподібних собак, що є одним з основних лімітуючих факторів чисельності й відтворення інших видів мисливської фауни, і зумовлює негативний епідеміологічний стан щодо сказу в окремих регіонах області;
Математична лічилка. Повтори номери!З лісу вибігла Лисичка. Перший номер – одиничка. А за нею мчить Сова. Гляньте: в неї – номер два!Їжачок – клубком з гори: От так номер – номер три. Найметкіша з усіх звірів. Білка з номером чотири. Прудконогий – не спіймать: Хто це? Зайчик – номер п'ять. Залюбки медок він їсть –Наш Ведмедик – номер шість. Називає нірку дім. Кріт сліпенький – номер сім. Жабка забрела до лісу. Жабка має номер вісім. Кіт розчісує хвоста: Номер дев'ять у Кота. Задрімав на сонці Песик. А у нього номер десять!Тут лічилочці й кінець. А хто вивчив – молодець!
SOS!Екологічними проблемами тваринного світу Донецької області є:·скорочення місць, історично придатних для перебування диких тварин, внаслідок господарського освоєння території;·безпосереднє знищення об’єктів тваринного світу;·загальне техногенне навантаження на навколишнє природне середовище та надмірний рекреаційний тиск на природні комплекси в періоди відтворення диких тварин;Шляхи розв’язання екологічних проблем:·забезпечення особливої охорони місць існування тварин;·штучне відтворення окремих видів фауни;·збільшення площі природно-заповідного фонду області;
Екологічна казка«Чому черепаха завжди в панцирі ходить?»Одного літнього дня було дуже спекотно,і черепаха вирішила залишити свій будиночок та піти скупатися в річці. Довго вона плавала,встигла ще порозмовляти з жабками та піявками. Коли вона повернулася додому,бачить,а в її будиночку оселилася лягушка. Довелося черепасі новий будиночок шукати,та вже ніколи його не залишати,всюди із собою носити.
Екологічне дослідження «Яку користь приносять мурашки?»Під час перебування на свіжому повітрі, учням потрібно знайти мурашник і провести таке дослідження:-де живуть мурахи і чи є вони корисними для природи?(живуть у мурашниках і є дуже корисними для природи);-чим вони займаються?(розпушують землю,щоб туди краще проходили повітря та вода,збирають рештки з землі,щоб вона була чистою та родючою,знищують шкідників рослин).
Загадки про тварин***Я руда, низького росту,Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа –В них таке смачненьке м'ясо…Вовку-брату я сестриця,А зовуть мене…***Гостроносий і малий,Сірий, тихий і незлий. Вдень ховається. ВночіЙде шукать собі харчі. Весь із тонких голочок. Як він зветься?...***Влітку медом ласував,Досхочу малини мав. А як впав глибокий сніг,Позіхнув і спати ліг. Бачив чи не бачив сни,А проспав аж до весни.
Екологічна вікторина1)Що за звір, що на носі має великий ріг?2)Яка тварина найбільша?3)Яких малюків мама постійно вмиває?4)Яких комах називають «санітарами лісу»?5)Хто вилазить із своєї шкіри?6)Яка комаха-хижак ковзає по поверхні води?Відповіді:1)носоріг;2)синій кит;3)кошенят;4)мурах;5)змія;6)жук-плавунець