Конспект уроку ЯДС. 2 клас. Тема: "Хто що робить". Мета: узагальнити уявлення учнів про професії, значення людей різних професій для країни; виховувати допитливість, працьовитість, бажання доводити розпочату справу до кінця; формувати прагнення дізнаватись про професії людей, ремесла, вміння яких би хотіли наслідувати в майбутньому; учити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, бережливість, працелюбність.
Я досліджую світ
2 клас Тема. Хто що робить.
Мета: узагальнити уявлення учнів про професії, значення людей різних професій для країни; виховувати допитливість, працьовитість, бажання доводити розпочату справу до кінця; формувати прагнення дізнаватись про професії людей, ремесла, вміння яких би хотіли наслідувати в майбутньому; учити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, бережливість, працелюбність.
Очікувані результати: учень/ учениця виявляє інтерес до різних професій; розуміє значення праці різних професій для країни; пояснює особливості виготовлення речей, якими користується в побуті; виявляє бажання дізнатись про професії людей, які зайняті в їх виготовленні.
Обладнання: підручник Н.М. Бібік, Г.П. Бондарчук, с. 62,63; робочий зошит, пазли, картки для самооцінки «Пандочки», картинки людей різних професій.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
Уже дзвінок сигнал нам дав, І на урок він нас покликав.
А отже, часу не втрачаймо, Роботу швидко починаймо.
2. Щоденні новини.
Розповідь учня біля фліпчарту.
3. Відгадування загадки. Захопився майстер ділом,- Все фарбує тільки білим.
Що ж лишається робити?
Фарби іншої нема.
Відгадали, любі діти,
Хто малює так?... (Зима.)
4. Бесіда за запитаннями.
- Який місяць є початком зими?
- Що буває тільки взимку? Назвіть ознаки зими.
- Якого кольору сніг?
- Що одягаємо в цю пору року?
- Чому не можна ходити під дахами будинків?
- Чому не можна кататися на ставку, озері чи на річці? Що може трапитися?
- Чим посипають тротуари і доріжки, щоб не було слизько?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Відгадування загадок.
Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває…
Каменяр і покрівельник
Носять назву…(БУДІВЕЛЬНИК.)
Зникло світло, що робити?
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам… ЕЛЕКТРИК».
Літаком керує вправно
Коли навіть в небі хмарно,
Посміхається з висот
Найхоробріший… ПІЛОТ
Професії (це кожен знає) Важливішої немає!
Він — наставник і навчитель,
Мудрий, приязний… УЧИТЕЛЬ.
- Напевно ви вже здогадались, яка тема нашого уроку? Спробуємо зробити передбачення. Як ви вважаєте, про що піде мова на нашому уроці?
2. Повідомлення теми і мети уроку
- Так, вірно, сьогодні ми вирушаємо в подорож країною «Професій». Поговоримо про те «Хто що робить».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Робота з підручником і зошитом.
1. Бесіда
- Скажіть, будь ласка, яка професія найважливіша? (Відповіді дітей).
- Добре! Молодці! Перевіримо, чи дійсно це так!
- З самого ранку, по дорозі до школи ви зустрічаєте людей різних професій. Сідаєте в шкільний автобус. Хто вас підвозить до школи? (Водій.) В школі на порозі вас зустрічає медсестра? Йдете до їдальні, вас зустрічає кухар.
Уявімо собі життя без праці : і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить.
Що б тоді сталося? Наприклад, не працює електрик…
Учні. Нема світла. У квартирі темно, не працює телевізор, холодильники, праски, пилососи…
Учитель. Не вийшов на роботу пекар.
Учні. Усі залишилися без хліба.
Учитель. Вирішив відпочити працівник котельні.
Учні. Буде холодно в квартирі, школі, дитячому садочку, лікарні, кінотеатрі. Ми не зможемо відвідувати школу, ходити в кіно, музей… Учитель. А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?
Учні. Не буде хліба й молока.
Учитель. Правильно, люди всіх професій мають добросовісно виконувати свою роботу. Працювати потрібно всім. Праця для людини – це найголовніше.
2. Робота з підручником
Читання і опрацювання вірша «Предківське коріння» Василя Гея (підручник на ст. 62).
3. Бесіда за запитаннями.
- Знайдіть у тексті назви ремесел. Про які з них ви довідалися вперше?
- Якими з перелічених у вірші ремесел володіють члени ваших родин?
- Які професії мають ваші рідні?
4. Робота з зошитом.
Виконання завдання 1, 2 на ст. 10.
Учні з’єднують відповідне : людям яких професій потрібні зображені предмети.
5. Руханка.
«Булька» https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.. 1. Робота в групах. Гра «Чарівні пазли».
Діти виймають цеглинки з мішечка і діляться на групи. Завдання: скласти пазли та розповісти про професії людей (хто що робить?).
2. Робота з зошитом
Виконання завдань 3,4 на ст. 11.
3. Перегляд відеоролика «ПРОФЕСІЇ ДЛЯ ДІТЕЙ» https://www.youtube.com/watch?v=4xCSAmIoACk
V. Підсумок уроку.
1. Бесіда за запитаннями.
- Де і ким працюють ваші рідні?
- Хто хотів би обрати таку саму професію?
- Що для цього потрібно?
- Які ще професії вам відомі?
- Яку користь для людей дає кожна з цих професій?
Ви добре знаєте, що кожна людина повинна працювати. Щоб стати хорошим спеціалістом, треба багато знати і вміти. Сьогодні ви учні. Навчання – теж праця, яку треба виконувати старанно і сумлінно.
- Щоб побудувати школу, пошити одяг, створити комп’ютерну гру – потрібні люди різних професій.
- Отже, зробимо висновок, що всі професії важливі.
2. Рефлексація.
– Оцініть свою роботу на уроці завдяки пандочкам (самооцінювання.)
3. Слухання пісні «Ми всі потрібні» https://www.youtube.com/watch?v=w_mHkn2g8MA