Презентація «Дробові числа. Дріб як частина цілого. Чисельник і знаменник дробу.»

Про матеріал

Мета: формувати поняття про дробові числа, звичайні дроби; навчити учнів розпізнавати звичайний дріб, дробове число, розв'язувати нестандартні задачі на знаходження дробу від числа. Розвивати логічне мислення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала. Пахалюк Олена Олексіївнавчитель початкових класів. Корунської гімназії16 Дробові числа. Дріб як частина цілого. Чисельник і знаменник дробу.

Номер слайду 2

Давайте з вами пригадаємо, що таке частка? Кожен з нас щодня розрізаючи хліб, піцу чи торт розуміє, що користуватися тільки цілими величинами нам недостатньо. І тут нам на допомогу приходять частки.

Номер слайду 3

Цілі предмети ми рахуємо за допомогою натуральних чисел:1 яблуко,  3 яблука, 5 яблук.

Номер слайду 4

Щоб знайти частину числа, треба ціле розділити на необхідну кількість рівних частинок. А щоб знайти число за його часткою, треба ціле помножити на кількість рівних частинок. Частка – кожна із рівних частин одиниці. Для запису будь-якої частки використовують горизонтальну рису. Її називають дробовою рисою.181656

Номер слайду 5

Порівняння - чим більше рівних частин треба отримати, тим менша частка за розміром.

Номер слайду 6

Отримання шляхом розподілу на рівні частини. Назва – за кількістю рівних часток. Запис - характеристика (розподіл); над межею – чисельник, під межею – знаменник. Читання - одна шоста (поділили на 6 частин, взяли одну) 16

Номер слайду 7

А як нам порахувати частини предметів? 121ціле яблукополовина яблукаполовина яблука12дві половини яблука22

Номер слайду 8

Апельсин розділили на рівні частини – частки. Кожна частина це одна восьма частка апельсина або коротше одна восьма апельсина. Математики пишуть так:1 Чисельник 8 Знаменникапельсина 18

Номер слайду 9

Петрик з’їв 2 шматки кавуна, отже він з’їв дві десятих кавуна. Або коротше, записують так: 210 Кавун розрізали на 10 рівних частин.

Номер слайду 10

Маса дині 8 кг. Скільки кілограмів у дині? Розв’язок 1) 8 :2 = 4(кг) Відповідь: 4 кг кілограмів у дині. 1212

Номер слайду 11

Іринка колекціонує повітряні кульки. 5 повітряних кульок – це частини всієї колекції. Необхідно дізнатися, скільки всього кульок у колекції Іринки. 18 Розв’язок 1) 5 ꞏ 8 = 40 (к.) Відповідь: всього 40 кульок у колекції Іринки.

Номер слайду 12

До магазину привезли 150 кг бананів. До обіду продали всього бананів. Скільки кілограмів бананів продали? Розв’язок 1)150 : 5 ꞏ 2 = 60 (кг) Відповідь: 60 кілограмів бананів продали. 25

Номер слайду 13

У Даринки було цілий апельсин, дві половинки та чотири четвертинки. Скільки всього апельсинів у Даринки ?Розв’язок 1) 1+1+1 = 3 (ап.) Відповідь: всього 3 апельсини у Даринки. 1212141414

Номер слайду 14

Садівник зібрав 25кг винограду.  частину винограду використали на сік.  Скільки кілограмів винограду лишилося? Розв’язок 1) 25 : 5 = 5(кг) - виноград використовували на сік. 2) 25 - 5 = 20(кг) Відповідь: 20 кілограмів винограду залишилося. 15

Номер слайду 15

Творче завдання. Частки у моєму житті. Намалювати малюнок, виділити частку, записати її, порівняти з частками, що залишилися, скласти коротку розповідь ...

Номер слайду 16

Джерелаhttps://cutt.ly/f. T8 NJRohttps://cutt.ly/e. T8 NZ2whttps://cutt.ly/q. T8 NBh. Thttps://cutt.ly/7 T810 Hc

pptx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
1480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку