Гра «Хто хоче стати мільйонером»https://learningapps.org/18263447
Номер слайду 3
Робота з кросенсом{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Фразеологія1-2: слабка струна, ахілесова п’ята (найбільш уразливе місце). Синоніми.2-3: ахілесова п’ята, накивати п’ятами (втекти).3-6: накивати п’ятами, умивати руки (уникати відповідальності). Контекстуальні синоніми.6-9: потрапити в капкан, попасти на слизьке(потрапити в небезпеку) Синоніми6-9: умивати руки, виходити сухим із води (уникнути відповідальності). Синоніми.9-8: виходити сухим із води, потрапити в капкан (потрапити в небезпеку). Антоніми.4-1: вийти з ладу, слабка струна. Джерело: мова людей певної професії (музика)7-4: попасти на слизьке, вийти з ладу (строю) (поламатися, перестати діяти). Контекстуальні синоніми.1,2,3,4,6,7,8,9 – 5: джерела фразеологізмів1.2.3.4.5.6.7.8.9.
Номер слайду 4
Джерела фразеологізмів
Номер слайду 5
Джерела фразео-логізмів. Жива народна мова Н: дати гарбуза. Усна народнатворчість. Н: казка про солом'яногобичка. Мова людейпевної професіїН: закласти фундамент Висловлення відомих людей Н: Караюсь, мучуся, але не каюсь. Т. Шевченко Давньогрецька міфологія. Антична культура. Н: сізіфова праця. Біблійні вислови. Н: манна небесна. Квітка знань
Номер слайду 6
Робота з кросенсом{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Фразеологія1. Якого походження використані у кросенсі фразеологізми?2. Які джерела не увійшли у кросенс?
Номер слайду 7
Жива народна мова Усна народна творчість. Казка про солом'яного бичка. За сімома замками
Номер слайду 8
БіблійніАнтичніНоїв ковчег. Вавилонська вежа. Адам і Єва. Золотий телець. Авгієві стайніНитка Аріадни. Скринька Пандори. Гордіїв вузол. Дамоклів меч. Танталові муки
Номер слайду 9
ПрофесійніВисловлення відомих людей. Коронний номер. Два чоботи пара. Зміна декорацій. Знімати стружку. Борітеся – поборете.
Номер слайду 10
Інтерактивна вправа “Джерела фразеологізмів” Погрупуйте фразеологізми за походженнямhttps://learningapps.org/18265168
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Казкові фразеологізми. Закінчити фразеологічні звороти, узяті з казок. По бороді текло, а.... Ні в казці сказати, ні.... Не думати, не гадати.... Баба Яга —.... Піди туди, не знаю куди,.... Що написано пером,... У тридев'ятім царстві,.... По щучому велінню,... Наказали сім мішків гречаної вовни,... Скоро казка мовиться, та.... Відповіді: ... в рот не попало; ... ні пером описати; ... ні в казці сказати; ...не скоро діло робиться; ... принеси те, не знаю що; ... в тридев'ятім государстві; ... костяна нога; ... по моєму хотінню; ... та усі неповні; ... того не витягнеш і волом.
Номер слайду 13
Професійні фразеологізми: Сім разів відміряти В одну дудку дути На обидві кований Ганятися за двома зайцями. Грати першу скрипку На один аршин З одного тіста. Два чоботи — пара. Підкований на всі чотири ноги В одного плуга впрягатися Як п’яте колесо до возу Десята вода на кисілі Десята спиця в колесі Відповіді: швець, коваль, музика, кухар, чоботар, плугар, стельмах, мисливець,
І рівень. Виписати з фразеологічного словника 10 фразеологізмів з словом «рука», з 4-ох із них складіть речення.ІІ рівень. Написати міні-есе на тему «Справжня дружба», використовуючи фразеологізми.ІІІ рівень. Скласти родинний фразеологічний словник. Домашні роботи відправити через Google Classroom. До 04.04.2021 Домашнє завдання. Перший рівень — обов’язковий мінімум. Другий рівень — тренувальний. Третій рівень – творче завдання.
Номер слайду 16
Мені сподобалося…Було важко…Сьогодні на уроці я навчився…Найбільше запам'яталося…http://linoit.com/users/annaolefir88/canvases/%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8 FПідсумок