Презентація містить таблиці і схеми для роботи вчителя на уроках з української мови у 2-4 класах. За потреби можна вносити зміни та додавати анімацію до кожного слайду.
Дієслово(схеми до уроку української мови)Антонцева О. М.вчитель початкових класів,старший вчитель. ЗШ I-III ст. № 17,м. Павлограда
Номер слайду 2
Дієслово – це частина мови, що відповідає на питання що робити? що зробити?, означає дію предмета. Дієслова мають неозначену форму (інфінітив) – що робити? (читати).
Номер слайду 3
ДІЄСЛОВА ОЗНАЧАЮТЬ ДІЮЗАВЕРШЕНУ Що зробив?НЕЗАВЕРШЕНУЩо робить?(прочитав)(читає)
Номер слайду 4
Дієслова змінюються. ЗА ЧАСАМИМИНУЛИЙЩо робив?ТЕПЕРІШНІЙЩо роблю?МАЙБУТНІЙЩо зроблю? Що буду робити?
Номер слайду 5
ЗА ЧИСЛАМИОДНИНАМНОЖИНА(читала)(читали)
Номер слайду 6
В МИНУЛОМУ ЧАСІ В ОДНИНІ ЗА РОДАМИЧОЛОВІЧИЙСЕРЕДНІЙЖІНОЧИЙ(читав) (читала)(читало)
Номер слайду 7
ДІЄСЛОВА ЗМІНЮЮТЬСЯВ ТЕПЕРІШНЬОМУ І МАЙБУТНЬОМУ ЧАСІ ЗА ОСОБАМИ І ЧИСЛАМИ
Номер слайду 8
{D113 A9 D2-9 D6 B-4929-AA2 D-F23 B5 EE8 CBE7}Осо-ба. ОДНИНАМНОЖИНАЗаймен. Питання. Займен. Питання. Теперішн.час. Майбутнійчас. Теперішн.час. Майбутнійчас1 ЯЩо роблю?Що зроблю?Що будуробити?Ми. Щоробимо?Що зробимо?Що будеморобити?2 Ти. Щоробиш?Що зробиш?Що будеш робити?Ви. Що робите?Що зробите? Що будете робити?3 Він, вонавоно. Щоробить?Що зробити?Що буде робити. Вони. Що роблять?Що зроблять?Що будуть робити?
Номер слайду 9
ДІЄСЛОВА НАЛЕЖАТЬ ДО1 ДІЄВІДМІНИ2 ДІЄВІДМІНИ у 3 особі множини мають закінчення-уть-ють-ать-ять
Номер слайду 10
ЧЛЕН РЕЧЕННЯ - присудок (найчастіше).
Номер слайду 11
РОЗБІР ДІЄСЛОВАСлово. Питання. Частина мови. Час або неозначена форма. Число. Рід. Дієвідміна. Член речення
Номер слайду 12
Дієслово має п’ять основних форм, наведених у таблиці{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Форми дієслова. На яке питання відповідаєПриклади. Як змінюється. Неозначена (початкова)Що робити?Що зробити?читатинаписатинезмінна форма2. СпособовіЩо роблю?Що робив?Що робитиму?Що робив би?Що зробив?бігаюмалювавписатимумовчав бизачекавза способами,часами, числами, особами або родами3. Дієприкметник (особлива)Який?читаючийподарованийза числами, родами(в однині) і відмінками4. Дієприслівник (особлива)Що роблячи?Що зробивши?стрибаючивідпочившинезмінна форма5. Форма на -но, -то. Що зроблено?закритосхованонезмінна форма
Номер слайду 13
Не з дієсловами. Частка не з дієсловами пишеться окремо.
Номер слайду 14
Не з дієсловами пишеться разом: -якщо дієслово без не не вживається: ненавидіти, неволити; у префіксі недо - , що означає неповноту дії: недобачити, недолюблювати.
Використана література1. Українська мова. Орфографія. Довідник./Упор. Т. О. Квартник. – Х. : АССА,2013.- 8 с. (96 наліпок ) 2. Українська мова. Міні підручник. Частини мови./Упор. В. В. Васютенко. - Х. АССА, 2016, - 8 ст.3. Форощук О. О., Форощук Н. Є. Практичні завдання з української мови для початкових класів: Навч. Посіб. – К. : Видавництво А. С. К., 2003. -352 С.