При бажанні, тримаючи в руках смартфон, сьогодні можна спілкуватись виключно за допомогою смайликів. Нині існує величезна кількість графічних знаків, які використовують, як правило, для підкреслювання своїх емоцій під час спілкування через СМС, Twitter або у Facebook: від "класичних" смайликів та сердечок до символів, які означають, скажімо, катання на гірських лижах чи келих шампанського.
Деякі мовознавці забили на сполох, спостерігаючи за таким наступом смайликів або, як їх ще називають, емотиконів. Критики аргументують, що таким чином люди втрачають здатність чітко в словах формулювати свої думки. Соціальний психолог Тіна Ґанстер, однак, так не вважає. Більше того, вона переконана, що використання смайликів є свідченням прояву креативності в умовах обмеженності цифрової комунікації.
Що ж таке «Смайлик»?Смайлик, смайл (англ. smile), емотикон (emoticon) - це ідеограма, що змальовує емоцію. Складається з різних символів, у тому числі і службових. Поширення смайлик набув в Інтернеті та SMS, проте останнім часом він використовується повсюдно. А простіше: "Смайлики"- це маленькі зображення, які можна використовувати для вираження своїх почуттів або емоцій, коли слів не вистачає.
Спілкування смайликами: добре чи погано?!Результати досліджень, які підтверджують користь від використання смайликів:1. Використання смайликів впливає на популярність у соцмережах. Так, люди, які використовують позитивні смайлики, мають високий показник Klout Score (інструмент для перевірки впливовості користувача Twitter) і доволі популярні в соцмережах. Щоб зробити такі висновки, Сімо Чокнай із комп’ютерної лабораторії Кембріджа, керівник експерименту, разом зі своїми колегами проаналізували більше 31 мільйона твітів і півмільйона постів у Facebook.
2. Людина сприймає смайл як реальне усміхнене обличчя. Австралійські вчені з Університету Фліндерса в Аделаїді (Flinders Univercity) дослідили сприйняття смайлів і з’ясували, що у людини активізуються ті самі частини мозку під час того, як вона дивиться на смайл, що й тоді, коли вона бачить реальне усміхнене обличчя. Це спрацьовує лише тоді, коли смайлик читати зліва направо і він надрукований так — :-). Оскільки дуже позитивним є вплив усміхненого обличчя, то його активно використовують у маркетингу та ЗМІ. 3. Смайли також ефективно використовують і в діловій переписці. Учені із Сент-Луїського університету, штат Міссурі, вивчали, як люди сприймають смайли в ділових та особистих листах. Групі учасників показали два типи листів: особистий лист у кокетливому тоні та запит на співбесіду щодо роботи. У деякі листи вчені додали смайлики. Респондентам більше сподобалися листи, як і серед особистих, так і серед ділових листів, де відправник використав смайл. Учені стверджують, що смайлики у ділових листах сприймалися респондентами як прояв дружелюбності.
4. Смайли пом’якшують критику. Якщо ви збираєтеся зробити людині зауваження, то смайли дадуть змогу уникнути негативної реакції. Дослідження китайських вчених показує, що зауваження, які супроводжуються смайликами, співробітники сприймають краще і з більшим бажанням беруться за виправлення помилок. 5. Смайли в листуванні формують позитивне враження про автора. Якщо у листуванні ви хочете створити образ розумної і відкритої для спілкування людини, то вам допоможуть смайлики. Про це свідчать результати дослідження, під час якого учасники вели переписку з «експертами у сфері здоров’я» та «експертами у сфері кіноіндустрії». Одні експерти використовували у своєму листуванні смайлики, інші — ні. У результаті компетентними і дружелюбними, на думку респондентів, були визнані ті експерти, які використовували смайлики. Також це дослідження доводить, що смайлики допомагають ліпше запам’ятовувати прочитану інформацію.
6. Смайлики сприяють створенню комфортного робочого процесу. Давно відомим є таке явище, як негативний ефект email, що полягає в негативному сприйнятті отримувачем змісту електронного листа. Це виникає тому, що під час електронного листування ми не чуємо тон голосу, який показує справжні емоції співрозмовника. Щоб ваші листи не сприймались негативно, можна використовувати смайлики. У 2013 році вчені Флоридського університету провели дослідження, під час якого 152 працівника читали різні електронні листи зі смайликами і без. Вчені довели, що використання смайликів у діловому листуванні дає змогу більш точно зрозуміти тон листа і зменшує напругу в робочому процесі. 7. Смайлики впливають на відчуття щастя та задоволення. Дослідження, проведене у 2008 році, показало, що люди, які використовують смайлики, відчувають більше задоволення, сприймають інформацію більш насичено та отримують від неї більше користі.
Тому, шановні колеги, збагачуйте своє листування гарним настроєм :)!АЛЕ! Використовуючи смайлики в нашому глобалізованому світі, не можна забувати й про особливості різних культур. Так само, як і жести, один і той самий смайлик у різних країнах може означати різні речі. Отже, різні країни - різні емотикони. Майже як у реальному житті ;-) .