Фінансова грамотність. Кожна людина сама творить свій добробут. Як же його досягти? Часто для цього бракує фінансової грамотності. Особистий добробут значною мірою залежить від того, наскільки розумно людина використовує ресурси, зокрема гроші. Правильно розпоряджатися грошима — одне з ключових умінь дорослого життя.
Остап запитав, як правильно витрачати гроші. Фінансовий консультант Олександр Валерійович розповів про правило “50—30—20”. Роздивися діаграму. А який відсоток потреб, бажань та заощаджень у твоєму бюджеті цього місяця? Чи завжди вдається спланувати його за правилом “50—30—20”? Від чого це залежить?
Валерія та Кирило міркували, як підлітки можуть заробити гроші. Методом мозкового штурму вони визначили ідеї, а щоб проаналізувати їх, використали метод групування. Зроби таку таблицю та доповни її власними ідеями. Обговоріть: чи варто братися за будь-яку роботу, за яку пропонують гроші? Які ризики можуть виникнути? Як їх можна зменшити чи уникнути?
Прочитай описи ситуацій. Чи траплялися з тобою подібні випадки? Розкажи, як ти в них діяв/діяла. Ситуація 1. У супермаркеті Андрій купляв молоко. На ціннику була вказана вартість 45 грн 20 к. Здійснивши покупку, хлопець побачив у чеку дещо вищу ціну: 48 грн 50 к. Ситуація 2. Яна придбала на ринку 2 кг яблук і 1 кг винограду. Вона зважила покупки на контрольних вагах і виявила, що насправді маса пакунків менша. Ситуація 3. Петро і Павло вирішили придбати сорочки за акційною ціною. Вдома хлопці їх поміряли: сорочки виявилися заширокими.
Як уникнути зайвих чи помилкових витрат?Перевіряй чек, не відходячи від каси. У магазині перевіряй масу продуктів на контрольних вагах. Перед покупкою перевіряй термін придатності продуктів. Міркуй, чи дійсно тобі потрібні товари за акційною ціною. Перед покупкою міряй одяг та взуття. Пам’ятай: білизна обміну та поверненню не підлягає. Зберігай чеки як докази покупок або оплати наданих послуг.