Навчальний проект підготували учні 7 класу. Довиденко Олена, Григоренко Жанна, Павленко Марія, Титаренко Марія, Федорко Діана. Керівники навчального проекту: Мелешко В. В. – учитель фізики2. Тарасенко Л. А. – учитель фізичної культури Ми любимо спорт!
Номер слайду 3
У процесі розробки навчального проекту група пам’ятала, що наша навчальна діяльність над проектом підпорядковується закономірностям проектної діяльності і має відповідати класичним етапам проектування: етап розробки; етап реалізації проекту; етап підготовки презентації за підсумками виконання навчального проекту.
Номер слайду 4
На етапі розробки з’ясовано основну ідею проекту, обсяг та наявність обладнання; окреслено знання, уміння та навички,якими ми вже володіли і мали здобути нові;сформульовано навчальні цілі та методи організації нашої діяльності.
Номер слайду 5
На етапі реалізації навчального проекту обрані проблемні питання для розкриття теми, означено графік виконання проекту,види робіт, у яких ми могли брати участь.
Номер слайду 6
Проектні завдання наші керівники проекту передбачили такі, виконання яких вимагає навичок дослідницької роботи.
Номер слайду 7
Основна робота над проектом здійснювалася за планом: Повторення навчального матеріалу з тем фізики: “Механічний рух і час. Середня швидкість руху. Обертання твердого тіла. Період і частота обертання .”Вибір спортивних вправ для виконання у спортивній залі з чітким означенням завдань, виконання яких продемонструє застосування знань, умінь та навичок з тем фізики, означених у п.1.3. Підготовка презентації за результатами виконання завдань навчального проекту.4. Оцінка компетентностей членів групи за підсумками виконання навчального проекту.
Номер слайду 8
Механічний рух – це зміна положення тіла в просторі з часом відносно інших тіл.
Номер слайду 9
Рух зі змінною швидкістюназивають нерівномірним.
Номер слайду 10
Середньою швидкістю називають фізичну величину, якахарактеризує нерівномірний рух і чисельно дорівнює відношенню шляху, пройденого тілом, до інтервалу часу,за який цей шлях пройдено.
Номер слайду 11
Для закріплення теми з фізики щодо визначення середньої швидкості та з метою формування дослідницьких навичок виконано вправу – стрибки на одній нозі. На одній нозі подолано шлях 9 м за 5,9 с. Середня швидкість проходження шляху дорівнює 1,53 м/с. Стрибок належить до природного способу долання перешкод. Стрибки зміцнюють м’язи ніг і тулуба, розвивають такі якості як сила,швидкість, спритність, сміливість, навчають орієнтуватися в просторі,концентрувати зусилля.
Номер слайду 12
Вправа – біг із зупинками за сигналом. Шлях – 9 м , час пробігу шляху 2,3 с. Середня швидкість руху 3,91 м/с. Біг із зупинками за сигналом формує в людини уміння бігати із зупинками за сигналом, розвиває швидкість, витривалість,координацію.
Номер слайду 13
Також забезпечено повторення теми: “ Обертання твердого тіла. Період та частота обертання .”Формула для визначення періоду обертання. Формула для визначення частоти обертання
Номер слайду 14
Загально – розвивальна вправа з пляшками з водою і без води. Підняття і опускання двохлітрової пляшки з водою. Кількість піднімань – опускань – 10,час виконання вправи – 16,78 с. Період виконання вправи – 1,678 с, частота виконання вправи - 0,6 с-1 Піднімання і опускання порожньої пляшки. Кількість піднімань – опускань – 10,час виконання вправи – 10,7 с. Період виконання вправи – 1,07 с, частота виконання вправи - 0,93 с-1 Ця вправа формує гарну поставу, розвиває силу,витривалість.
Номер слайду 15
Вправа з обручем. Кількість обертів - 127, час обертання – 60 с. Період обертання – 0,47 с, частота обертання – 2,12 с-1 Ця вправа допомагає людині тренувати дихання,покращує тонус м’язів і судин.
Номер слайду 16
Вправа : стрибки зі скакалкою. Кількість стрибків зі скакалкою – 98, час виконання стрибків –60 с. Період виконання вправи – 0,61 с, частота виконання вправи – 1,63 с-1 Виконання цієї вправи розвиває і зміцнює різні групи м’язів, м'язову координацію,витривалість, спритність.
Номер слайду 17
Вправа : присідання. Кількість присідань – 10, час виконання присідань – 11,03 с. Період виконання вправи – 1,103 с, частота виконання вправи – 0,91 с-1. Дана вправа формує рівну поставу, зміцнюють нижні кінцівки, зв’язки і сухожилля.
Номер слайду 18
Вправа: повороти тулуба в сторони. Кількість повних поворотів 10, час виконання поворотів – 3,3 с. Період виконання поворотів – 0,33 с, частота виконання поворотів - 3 с-1. При виконанні поворотів тулуба в сторони в основному зміцнюють м'язи тулуба.
Номер слайду 19
Вправа: кругові махи руками. Кількість виконаних кругових махів руками – 10, час їх виконання – 11,4 с. Період виконання кругових махів руками – 1,14 с, частота виконання вправи – 0,88 с-1. Виконання даної вправи покращує фізичну форму, самопочуття та настрій.
Номер слайду 20
Вправа: махи ногами. Кількість виконаних махів ногами – 10, час виконання – 11,4 с. Період виконання махів ногами – 1,14 с, частота виконання махів ногами – 0,88 с-1. При виконанні махів ногами задіюються привідні і відвідні м’язи . При цьому розвивається рухливість, гнучкість, сила .
Номер слайду 21
ВИСНОВКИ 1. При виконанні цього навчального проекту ми набули таких умінь і навичок: - використовувати математичний апарат як мову фізичної науки; - спілкуватися, доречно використовувати фізичні терміни; - стисло та грамотно формулювати думки; - виконувати фізичні дослідження при виконанні спортивних вправ; - переконалися у важливій ролі спорту в житті людини. Даний навчальний проект може бути корисним учням 9 та 10 класів, які також вивчають питання з теми : “ Механічний рух ”.