Тема: Скарбниця народних казок. Мета:- ознайомитися з поняттями “фольклор” та “народна казка”;- вивчити різновиди казок за видами;- вивчити будову казки;- визначити спільні риси казок народів світу.
Номер слайду 3
Фольклор ( від англ. folk- народ, lore-мудрість) - усна народна творчість; сукупність творів складених певним народом. До жанрів фольклору належать народні прислів’я, приказки, загадки, легенди, пісні, балади,казки. Народна казка – це розповідь, складена народом, про вигадані події та явища з повчальним змістом.
Номер слайду 4
Види казок Казки про тварин Чарівні казки“Коза дереза”- укр. “Котигорошко”- укр.“Троє поросят”- англ. “Синдбад-мореплавець”- араб. “Фарбований шакал”- індійська “Попелюшка”- франц., німецька Соціально-побутові казки“Пані Метелиця”- німецька“Вогонь” – американська“Що посієш, те й пожнеш” – корейська“Язиката Хвеська”- українська
Номер слайду 5
Традиційна будова казки:1) зачин(початок твору)2) основна частина(розповідь про основні події)3) кульмінація (найбільш напружений момент твору)4) кінцівка(закінчення, що містить повчальний висновок)
Номер слайду 6
Спільні риси казок народів світу*фантастичні персонажі;*узагальнені персонажі, які не мають власних імен;*перемога добра над злом;*втілення ідеалів справедливості, працелюбства, чесності.
Номер слайду 7
Закріплення нового матеріалу:- з якої мови походить слово “фольклор”?- які фольклорні жанри ти запам’ятав?- які є види казок ?- назви свою улюблену казку і спробуй визначити її вид;- чи всі казки мають однакову будову?- чим казки різних народів світу схожі між собою?
Номер слайду 8
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника – с.13-17 (вдумливо прочитати) та конспект уроку. Творче завдання за бажанням – створити ілюстрацію з улюбленої казки, за якою однокласники мають визначити її назву. Рекомендовано для прочитання – “Любити краще, ніж не любити” Рус Лагеркранц, Ева Еріксон (повість про справжню дитячу дружбу)