ОЦІНЮВАННЯ
У Концепції Нової української школи задекларовано зміни підходів до
оцінювання результатів навчання.
Одним з таких підходів є формувальне оцінювання, яке вважають
оцінюванням для поліпшення навчання.
Формувальне оцінювання має на меті:
1.Побудувати індивідуальну траєкторію розвитку учня.
2. Діагностувати досягнення на кожному етапі навчання. 3. Виявляти труднощі, проблеми, вчасно корегувати досягнення.
4. Мотивувати учня.
5. Виховувати особистість.
Формувальне оцінювання — це інтерактивне оцінювання прогресу учнів, що дає змогу вчителю відповідно адаптувати освітній процес, опираючись на дані відстеження особистісного розвитку дітей та хід набуття ними навчального досвіду й компетентностей.
СУТНІСТЬ ФОРМУВАЛЬНОГООЦІНЮВАННЯ
«Якщо уявити учнівв образі рослини, то підсумкове оцінювання рослин є процеспростого вимірювання їх
зростання. Результати вимірювань можуть бути цікаві дляпорівняння та аналізу, але самі по собі вони не
впливають на ріст рослини. Формуюче оцінювання,
навпаки, це те саме, що підживлення та полив рослини, являючи собоюте, що безпосередньо впливає на їх зростання».
Ознаки реалізації формувального оцінювання
Учні: знають очікувані результати навчання та критерії успіху;
вміють користуватися принципом «запитай у трьох, перш ніж запитати вчителя»; готові ризикувати, їх не лякають і не зупиняють помилки; 10
вміють критикувати екологічно, надавати й отримувати відгуки; відповідають за своє навчання.
Ознаки реалізації формувального оцінювання
Учитель: не єдине джерело знань; більше цінуються ідеї, висловлені учнями, а не готові відповіді; фасилітатор: розуміє, як допомогти дітям працювати в групі, досягати результатів за допомогою настанов чи зворотного зв’язку.
Форми оцінювання