Важливо передати контроль над процесом навчання самій дитині, допомагаючи їй розвинути здатність до самоконтролю, складовою якої є навички самооцінювання
Номер слайду 5
Самооцінювання – це навичка для життя
Номер слайду 6
Картки самооцінки в адаптаційний період 1 клас. Прізвище, ім’я________Дата______Що мене захоплює в школі: намалюй або напиши__________________________________________________________________________________Що мене непокоїть в школі: намалюй або напиши._________________________________________________________________________________Коментар батьків:______________________________________________________________________________
Номер слайду 7
Картка – роздуми самооцінювання 2 клас. Прізвище, ім’я__________ Дата________1. Що в тебе добре виходить в школі?__________________2. Що викликає труднощі?____________________________3. Як тобі краще допомогти?__________________________4. Мої цілі на ІІ семестр?______________________________5. Джерела радості у школі __________________________6. Причини занепокоєння у школі ________________ Коментар батьків або осіб, що їх заміняють________________________________
Номер слайду 8
Техніки формувального оцінювання в роботі вчителя
Номер слайду 9
На початку застосування підбираємо найпростіші завданнясподобалась чи не сподобалась мені моя робота;який у мене настрій після виконання роботи«Сигнальні картки»
Номер слайду 10
Світлофор Після сигналу учитель з’ясовує: Що зрозуміли? Що не зрозуміли?У кожного учня є картки трьох кольорів світлофора. Учитель просить учнів показувати карткою відповідного кольору світлофора зеленого кольору - розуміння жовтим - неповне розуміннячервоним - нерозуміння матеріалу
Номер слайду 11
Учитель просить учнів показувати сигнали, що позначають розуміння або нерозуміння матеріалу. Сигнали рукою. Після ознайомлення учитель опитує учнів кожної групи: Що саме Ви не зрозуміли?У чому відчуваєте невпевненість? Що Ви зрозуміли і можете пояснити?
Номер слайду 12
Вимірювання температури. Метод використовують для виявлення того, наскільки учні правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняється запитанням: «Що ми робимо?». Відповідь на поставлене запитання – демонстрація розуміння завдання або процесу його виконання. У разі роботи в парах або групах учитель просить пару або групу продемонструвати процес виконання завдання. Інші спостерігають.
Номер слайду 13
Трихвилинна пауза. Учитель надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами. Я змінив/змінила своє ставлення до…. Я дізнався/дізналася більше про…. Я здивувався/здивувалася тому, що …Я відчув/відчула…Я ставився/ставилася до …
Номер слайду 14
Однохвилинне есе. Техніка, яка використовується з метою представлення учнями зворотного зв’язку про вивчене з теми. Для написання есе вчитель може поставити такі запитання: Що найголовніше ти дізнався сьогодні?Які питання залишилися для тебе незрозумілими?
Номер слайду 15
Дві зірки й побажання(взаємооцінювання)Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель пропонує перевірити роботу однокласника. Коли учні коментують роботи один одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – «дві зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання».