Численні дослідження та звіти доводять, що формувальне оцінювання (ФО) є надзвичайно ефективним способом підвищення досягнень учнів. Джон Хатті у своїх мета-дослідженнях (Visible Learning) ставить формувальне оцінювання на перше місце серед найбільш корисних інтервенцій в навчанні. Формувальне оцінювання, яке називають також «оцінювання, що допомагає вчитися», в багатьох країнах вважається одним з найбільш перспективних напрямків реформування освіти. Звіт Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) від 2005 року доводить успішність цього способу оцінювання в частині покращення результатів навчання, підготовки учня до навчання протягом життя і вирівнювання освітніх шансів.
Алгоритм формувального оцінювання. Формування об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. Забезпечення можливостей й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія)Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання
Рефлексія в кінці уроку -Що зрозумів, чому навчився на уроці?-Що було цікаво, складно, вдалося?-Мені ще потрібно повчитися…-За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?-Навіщо нам потрібен був цей урок?-Що найбільне вразило?-Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?-Над чим треба ще попрацювати?Рефлексія в кінці уроку -Що зрозумів, чому навчився на уроці?-Що було цікаво, складно, вдалося?-Мені ще потрібно повчитися…-За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?-Навіщо нам потрібен був цей урок?-Що найбільне вразило?-Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?-Над чим треба ще попрацювати?