Формувальне оцінювання в нуш. Кириченко Марина Сергіївна
Номер слайду 2
Вчителі відчиняють двері. Входиш ти сам. (Китайська мудрість)
Номер слайду 3
Формувальне оцінювання дозволяє оцінювати поступ дитини в навчанні. У Державному Стандарті: дитина має вчитися самостійно оцінювати свої досягнення та поступи, ставити цілі та обирати засоби їх досягнення.
Численні дослідження та звіти доводять, що формувальне оцінювання (ФО) є надзвичайно ефективним способом підвищення досягнень учнів. Джон Хатті у своїх мета-дослідженнях (Visible Learning) ставить формувальне оцінювання на перше місце серед найбільш корисних інтервенцій в навчанні. Формувальне оцінювання, яке називають також «оцінювання, що допомагає вчитися», в багатьох країнах вважається одним з найбільш перспективних напрямків реформування освіти. Звіт Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) від 2005 року доводить успішність цього способу оцінювання в частині покращення результатів навчання, підготовки учня до навчання протягом життя і вирівнювання освітніх шансів.
Номер слайду 6
Формувальне оцінювання:сприяє впевненості у власних силахнадає корисні поради на певних етапах урокусигналізує про труднощізабезпечує діалог «учитель-учень»
Номер слайду 7
Алгоритм формувального оцінювання. Формування об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. Забезпечення можливостей й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія)Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання
Номер слайду 8
Приклади роботи в системі безбального й формувального оцінюваннясамооцінювання Було легко працювати Були незначні помилки Було важко працювати, припускався помилок
Номер слайду 9
Картки самооцінювання вмінь (фінський досвід)Оцініть свою роботу в школі з інших предметів: Намалюй червоне коло навколо предметів, в яких ти вважаєш себе сильним і досвідченим. Намалюй блакитне коло навколо предметів , для опанування яких тобі потрібна допомога, або підтримка.
Номер слайду 10
Оцінювання з LEGOЗелений колір – завдання виконано правильно, працював активно. Жовтий колір – виконав завдання, використовував допомогу вчителя. Червоний колір – потрібна допомога, сам не впораюсь.
Номер слайду 11
Рефлексія в кінці уроку -Що зрозумів, чому навчився на уроці?-Що було цікаво, складно, вдалося?-Мені ще потрібно повчитися…-За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?-Навіщо нам потрібен був цей урок?-Що найбільне вразило?-Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?-Над чим треба ще попрацювати?Рефлексія в кінці уроку -Що зрозумів, чому навчився на уроці?-Що було цікаво, складно, вдалося?-Мені ще потрібно повчитися…-За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?-Навіщо нам потрібен був цей урок?-Що найбільне вразило?-Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?-Над чим треба ще попрацювати?