Презентація " Формування інноваційного освітнього середовища як провідна тенденція розвитку сучасної системи освіти та умова розвитку лінгвістичних здібностей учнів"
В презентації розглядаються питання з проблеми використання розвивального потенціалу інноваційного освітнього середовища та організації інклюзивного освітнього середовища
Формування інноваційного освітнього середовища як провідна тенденція розвитку сучасної системи освіти та умова розвитку лінгвістичних здібностей учнів у загальноосвітній школі
Номер слайду 2
Сучасна школа – школа життєвої компетентностіДитина – суб'єкт власного життя і успіху. Основними критеріями якості шкільної освіти є освітня мобільність учасників навчально-виховного процесу, їх готовність самореалізуватися в житті Основу освітнього середовища школи складає розумне, творче поєднання освітніх традицій та інновацій, широке впровадження ІКТФілософія освіти ХХІ століття
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Закон України «Про освіту» Концепція загальної середньої освіти (2001)Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст.(2002) Національна стратегія розвитку освіти України на період до 2021 року (2013)Державні стандарти загальної початкової освіти (2011) Концепція «Нова школа. Простір освітніх можливостей» (2016) та інші. Питання з проблеми використання розвивального потенціалу освітнього середовища школи відображені в нормативних освітніх документах
Номер слайду 5
Концепцію освітнього середовища досліджували Г. Васильєв, П. Лернер, М. Лях, В. Ясвін та ін. Проблеми створення освітнього простору розглядаються у працях Є. Бачинської, Б. Єльконіна, С. Гершунського, В. Гинецінського, Б. Сєрікова, І. Фруміна Н. Гонтаровська, О. Гуменюк, В. Мадзігон, А. Каташов та інші науковці вивчали можливості освітнього середовища щодо розвитку особистості. ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОВІДНИХ ВЧЕНИХ
Номер слайду 6
по - перше, це єдність дій навчальних закладів, сім'ї, позашкільних державних та громадських установ, інформаційно-культурного середовища; по-друге, це сукупність матеріальних вимог у відповідності з педагогічними, ергономічними, санітарно-гігієнічними вимогами до навчально-виховного процесу; по-третє, це різноманітний, різнорівневий світ, який оточує людину, формує її уявлення про цей світ, ставлення до людей, довкілля, навколишньої дійсності. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
Номер слайду 7
фізичне оточення − шкільне приміщення, його дизайн; людський фактор − добір учнів, наповнюваність класів та груп, їх вплив на соціальну поведінку, особливості й успішність учнів, якість підготовки вчителів; програма навчання − новаторський характер змісту програм навчання, технології, стиль і методи навчання, форми навчальної діяльності, характер контролю. СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Номер слайду 8
Брюс Мау «Третій учитель» (The Third Teacher)В шкільному середовищі є три відповідальних за викладання і навчання: перший – учитель, другий – здобувач освіти, третій – освітнє середовище.
Номер слайду 9
Inno. School ( Innovative School Concept for the Future)TALIS (Teaching and Learning International Survey),«Доброзичливі до дітей школи» (ЮНІСЕФ)Міжнародні проекти і програми
Номер слайду 10
НОП – проект, ініційований Мінрегіоном, реалізується спільно з Міністерством освіти і науки України та органами місцевого самоврядування. Його мета - модернізація шкільної інфраструктури, створення умов для надання якісних та доступних освітніх послуг в умовах децентралізації та реформи Нової української школи. Новий освітній простір - це безпечне та доступне освітнє середовище із застосуванням сучасних інформаційно-комунікаційних засобів. Для створення НОП використовуються також новітні технології енергоефективності, дизайну, архітектури будівель, споруд та територій закладів освіти. НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР
Номер слайду 11
Задля організації сучасного освітнього простору Нової української школи, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини, необхідно змінити застарілі: просторово-предметне оточення , програми, засоби навчання. СУТНІСТЬ НОВОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
Номер слайду 12
мотивувальний простір і креативність технологічність енергоефективність інклюзивність. ПРИНЦИПИ НОВОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
Номер слайду 13
Це комплекс спеціальних умов, створених для отримання освіти дітьми з обмеженими освітніми потребами та дітьми з нормативним розвитком, із якими вони спільно навчатимуться в одному класі, завдяки матеріально-технічному, навчально-методичному, інформаційному та кадровому забезпеченню, безперешкодному доступу до навчального закладу та переміщення в ньому, яке загалом сприятиме ефективній соціалізації, навчанню, вихованню, розвитку, корекції та реабілітації учнів із обмеженими можливостями здоров’я та не перешкоджатиме навчанню дітей загального розвитку. ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
Номер слайду 14
креативний зовнішній та внутрішній дизайн комфорт і енергоефективністьсучасні умови для навчання, розвитку та спілкування безбар’єрний простір та умови для інклюзивного навчання багатофункціональне середовище. ОСНОВНІ СКЛАДОВІ НОВОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
Номер слайду 15
дитина–головний суб’єкт навчально-виховного процесу, є самодостатньою особистістю; учень має право на освіту й на формування здатності реалізувати себе, розв’язувати освітні та життєві потреби; учитель розвиває свої професійні й особистісні якості як педагог-новатор;керівник забезпечує умови для інноваційної діяльності учня і вчителя; колектив працює у творчому пошуковому режимі на основі діалогу та партнерського співробітництва. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Номер слайду 16
Дитина - ніжний паросток, який стане могутнім деревом. Саме тому дитинство й вимагає до себе особливої уваги. В. Сухомлинський