Стрес та його джерело у діяльності викладача

Про матеріал
Питання поняття "стрес" у роботі вчителя є відкритим і досі. У презентації наведено детальний опис даного поняття і вплив на роботу вчителя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стрес та його джерело у діяльності викладача. Підготувала. Студентка 1 курсу. Факультету Інформаційних та прикладних технологій. Спеціальності Прикладана математика. Маркушевська Анастасія

Номер слайду 2

Що таке стрес?Стрес (від англ. stress — напруга, тиск) — неспецифічна реакція організму у відповідь на дуже сильну дію (подразник) зовні, яка перевищує норму, а також відповідна реакція нервової системи.

Номер слайду 3

Недоліки стресового стану:людина частіше припускається помилок;людині важко здійснювати цілеспрямовану діяльність; в людини порушується перебіг пізнавальних процесів;спостерігається розладнання координації рухів;  спостерігається неадекватність емоційних реакцій;виникає загальне гальмування чи повна дезорганізація діяльності. 

Номер слайду 4

Професійний стрес. Професійний стрес - емоційний стан людини, який викликається несподіваною та напруженою ситуацією у трудовому колективі, конфліктними взаємовідносинами, інтелектуальним і емоційним перевантаженням.

Номер слайду 5

Стресогенні фактори в педагогічній діяльностівідповідальність; необхідність бути об'єктом спостереження й оцінювання; постійно підтверджувати свою компетентність; тимчасова мінливість діяльності.

Номер слайду 6

Види стресу у педагогічній та науково-педагогічній діяльності

Номер слайду 7

інформаційний стрес - явище напруженого стану організму людини, яке виникає, коли працівник не встигає приймати рішення, не справляється з поставленими завданнями і обов'язками в обставинах жорсткого обмеження часу або в умовах опрацювання надзвичайно великих об'ємів інформації;

Номер слайду 8

емоційний стрес - явище напруженого стану організму при переживанні вини, гніву чи образи, у випадках глибоких протиріч чи конфліктів між викладачами і студентами тощо;

Номер слайду 9

комунікативний стрес - явище напруженого стану організму, викликане реальними проблемами професійного спілкування, що знаходить прояв у підвищеній подразливості, невмінні захиститися від комунікативної агресії, невмінні сформулювати відмову там, де це необхідно.

Номер слайду 10

Основна психологічна проблема в діяльності викладача – це періодично виникаючий стан напруженості, пов'язаний з необхідністю внутрішнього настроювання на певне поводження, мобілізації всіх сил на активні й доцільні дії.

Номер слайду 11

Стрес – це перманентний стан викладача.

Номер слайду 12

Деякі практичні поради. Для того, що легко пережити стрес, слід:1. Вчитись планувати.2. Визнавати й приймати обмеження.3. Розвиватися.4. Бути позитивною особистістю.5. Вчитись терпіти й прощати.6. Уникати непотрібної конкуренції.7. Регулярно робити фізичні вправи.8. Вчитись систематичному, безмедикаментозному методу розслаблення.9. Розповідати про свої неприємності.

Номер слайду 13

Список використаних джерел. Практическая психология для преподавателей – М.: Информационно-издательский дом "Филинь", 1997. – 328 с. Якунин В. А. Педагогическая психология: Учеб. пособие – СПб.: Изд-во Михайлова В. А. – 2000. – 349 с. Рыбакова М. М. Конфликт и взаимодействие в педагогическом процессе. – М., 1991. – 200 с.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
26 червня 2023
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку