Презентація "Формування компетентного учня в процесі навчання фізики"

Про матеріал
Презентація створена для формування компетентного учня в процесі навчання фізики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентацію підготувала Дідик Ірина Павлівна вчитель математики та фізики

Номер слайду 2

Дідик Ірина Павлівна, вчитель математики та фізики Навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад с. Грушківці Калинівського району Вінницької області e-mail: didyk141189@gmail.com тел. +380966037402

Номер слайду 3

Компетентнісний  підхід  на  перше  місце  ставить не  поінформованість  учня,  а  вміння    на  основі  набутих  знань  вирішувати  проблеми,  що  виникають  у  різних  ситуаціях.  Специфіка  даного  навчання  полягає  у  тому, щоб  засвоювалися  не  готові  знання,  кимось  запропоновані,  а  здобуті  самими  учнями. Компетентнісний  підхід  на  уроках  фізики  передбачає: · Умінняучнів  бачити  та  застосовувати  фізику  у реальному житті ·        Уміння  будувати  та  досліджувати  фізичну  модель ·        Інтерпретувати отримані  результати ·        Проводити  досліди  та  експерименти  з  фізичними  явищами  та  процесами ·        Розв’язувати  теоретичні  та  прикладні  проблеми,  пов’язані  із  реальними  ситуаціями    житті.

Номер слайду 4

Шляхи  реалізації компетенції  на  уроках  фізики:   Постановка  експерименту (прості фізичні досліди)   Якісні задачі   Інтерактивні  методи   Застосування  ІКТ

Номер слайду 5

Експеременти Прості виміри За допомогою лінійки, рулетки або сантиметра, треба виміряти довжину наступних предметів або відстань: а) довжину вказівного пальця; б) довжину ліктя, тобто довжину від кінця ліктя до кінця середнього пальця; в)довжину ступні от кінця п’ятки до кінця великого пальця; г)окружність шиї, окружність голови; д) довжину ручки або олівця сірника, сірника, голки, довжину і ширину зошита. Закон Архімеда Приготуйте дерев’яну паличку (прутик), широку банку, відро з водою, широку баночку з корком і гумову нитку не менш 25 см. 1.Покладіть паличку в воду і спостерігайте, як вона виштовхується з води. 2. Занурюйте банку з водою дном вниз і спостерігайте, як вона виштовхується з води. Зробіть це декілька разів, згадайте, як важко занурити відро дном вниз в повну бочку з водою.

Номер слайду 6

Якісні задачі 1 Які елементи атракціону «Колесо огляду» (мал.2) рухаються поступально? 2. Приятелі їдуть в автомобілі. Відносно яких тіл вони перебувають у спокої, а відносно яких — рухаються? 3. На столику в купе потяга, що рухається зі швидкістю 100 км/год, лежить книжка. У якому стані вона пере-буває — спокою чи руху? 4. М’яч упав з висоти 3 м, підстрибнув від підлоги і був зловлений на висоті 1 м. Визначити шлях і переміщення м’яча. 5. Які закони фізики застосовуються при сортуванні зерна віялкою? 7. 6. В чому суть народного прислів'я „Коси коса, поки роса" з точки зору фізики? 7. Який результат взаємодії Землі і Місяця, що є супутником Землі? Як цей результат впливає на явища на землі?

Номер слайду 7

Інтерактивні методи «Перевертні» Завдання полягає у складанні слів – фізичних понять – зі складів, що написані на картках. «Бліц-турніри» На повторювально-узагальнюючих уроках практикую «Бліц-турніри», Метою яких є закріплення термінології, осмислення, розуміння Матеріалу, швидкість реакції. Розвивають усне мислення, швидкість реакції, осмислення та розуміння матеріалу «Так-ні» Під час закріплення вивченого матеріалу доцільна гра «Так-ні», де учні після одноразового прослуховування твердження записують відповіді – так чи ні. «Третій зайвий»

Номер слайду 8

8 клас теплові явища Ра-тем-ту-пе-ра – температура Єм-теп-ність-ло – теплоємність Лен-плав-ня – плавлення Та-за-крис-лі-ція – кристалізація Па-ва-ро-ви-ву-ння – випаровування Ут-па-ння-во-ро-ре – пароутворення Ден-ція-кон-са - конденсація

Номер слайду 9

8 клас види теплопередачі Краще проводять тепло….(метали) Тепло ізолятори….(погано проводять тепло дерево, пластмаса) Холоднішими в кімнаті здаються на дотик… (металеві предмети) …тому що … (вони краще поглинають тепло) Земля отримує тепло від Сонця завдяки… (випромінювання) Теплообмін здійснюється за рахунок перенесення….(повітря або Рідини). Цей вид теплообміну називається … (конвекція)

Номер слайду 10

Гра не є пустою забавкою, це зміст життя дитини, її творча діяльність. Потрібна для її розвитку. У грі дитина живе, і слід цього життя глибше залишається в ній, ніж слід дійсного життя. К. Ушинський Проводжу уроки в формі подорожі, інтелектуальних ігор, а також використовую інтерактивні вправи на платформі https://learningapps.org/myapps.php Використання мультимедійних засобів навчання

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Розсіювальна лінза, 9 клас

Номер слайду 15

https://phet.colorado.edu/sims/html/balancing-act/latest/balancing-act_uk.html симуляції PhET

Номер слайду 16

GetAClass: фізика у дослідах та експериментах GetAClass – це безкоштовний освітній ресурс, де сформований Банк коротких пізнавальних відео з дослідами, перегляд яких дозволяє з легкістю опанувати складну науку фізику. Кожне відео містить мультиплікаційну та демонстраційну частини, перегляд яких дозволяє навчатися невимушено. Сайт не переобтяжений фізичними формулами, але містить багато відеодемонстрацій фізичних експерементів. Як це можна використати: Цей ресурс – справжня знахідка як для вчителя, так і для учня! На каналі представлено матеріали з 12 розділів шкільного курсу фізики, що в цілому охоплюють понад 150 тем (!). У межах кожної теми можна переглянути цікавий відеоролик, почитати опорний конспект та перевірити за допомогою онлайн-завдань і задач рівень засвоєння навчального матеріалу. https://www.getaclass.ru/course/fizika-v-opytah-i-eksperimentah

Номер слайду 17

Висновок Впровадження компетентнісного підходу у вивченні фізики сприяє поліпшенню якості освіти та  інтелектуальному  і  культурному    розвитку  особистості,  формуванню  у  неї  здатності  швидко реагувати  на  запити  часу. І  ключова  роль  у  цьому  належить  вчителю.   Відомо, що найкращий учитель той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися.

Номер слайду 18

Література 1.Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання : теорія і практика / О. Пометун, Л. Пироженко – К., 2002. – 136 с. 2. Сухорукова Г. Інтерактивна взаємодія суб’єктів навчально-пізнавальної діяльності в педагогічному процесі / Г. Сухорукова // Методика навчання інформатики та ІКТ – № 4 – 2012. – С. 27-31. 3. Шарко В. Д. Навчальна практика з фізики: навчально – методичний посібник для вчителів і студентів / В. Д. Шарко – К. : СПД Богданова А.М. – 2006. – 224 с. 4. https://learningapps.org/myapps.php 5. https://phet.colorado.edu/sims/html/balancing-act/latest/balancing-act_uk.html 6. https://www.getaclass.ru/course/fizika-v-opytah-i-eksperimentah

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Zauch Zauch
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
24 січня 2021
Переглядів
1488
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку