Матеріали майстер-класу представляють досвід роботи з питань формування полікультурної компетентності. Мета полікультурного виховання: створення позитивної атмосфери спільного життя представників різних культур та організація суспільного діалогу, який би робив культурнубагатоманітність фактором соціального збагачення. Таким чином, полікультурний компонент загального виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі забезпечує успішну інтеграцію дітей, які представляють як культуру більшості, так і культурні меншини в сучасне громадянське суспільство.
Актуальність питання. Україна належить до країн із монокультурним середовищем, що формувалося на її теренах упродовж століть. Крім того, воно об‘єднує людейрізних національностей з усіма формами взаємодії та взаємовпливів. За сучаснимистандартами Україна є порівняно етнічно однорідною країною – етнічні українцістановлять майже три чверті населення. Проте в багатьох місцевостях (здебільшогоприкордонних) компактно мешкають чимало іноетнічних груп (росіяни, угорці,румуни, молдавани, гагаузи, болгари, поляки, словаки тощо), а в окремих регіонахпитома вага іноетнічних груп доволі помітна.
Створення емоційного настрою. «Доброго ранку!» – я вам сказала, «Доброго ранку!» – сказали ви І у серці запалало, Сонце щастя й доброти. Фізкультхвилинка «Добрий чарівник». Дитина виконує роль чарівника, бере «чарівну» паличку ,промовляє: Чарівник я! Починаю: Зло на радість обертаю,Сварки,бійки припиняю. Друзям дружбу повертаю. Доторкується чарівною паличкою до учня, який озвучує загадане бажання, щоб воно принесло щось хороше іншим людям.
7 клас. Хрестові походи.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Питання для обговорення: Чому саме папа Римський закликає до участі у хрестових походах?Навіщо потрібні хрестові походи?Що він обіцяє учасникам походів?Чи може керівник церкви давати дозвіл на масові вбивства?Яку протидію можуть викликати масові вбивства мусульман, православних, іудеїв?Одна історія. Що змусило учасників Хрестових походів зважитись на масове вбивство. Домашнє завдання: переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=Ra. OJo. AQr0j. Y , Систематизація та узагальнення знань учнів.1. Що таке хрестові походи?2. Хто брав у них участь та чому?3. Чи згодні ви з думкою, що силою зброї не можна створити Царство Господнє?4. Чи можемо ми говорити що християнство не здобуло перемоги над мусульманством? Чи коректне таке питання?5. Чи можуть бути позитивні наслідки у війни?
Дискусія повинна бути частиною навчального процесу. 1) спонтанна дискусія, що виникає в ході спільного вирішення проблеми всіма учнями чи групою учнів. Це буває тоді, коли проблема учням дуже близька; 2) заздалегідь запланована дискусія. Для цього учнів попередньо ознайомлюють з предметом суперечки. Вони опрацьовують відповідну літературу. Учні мають достатньо знань для розв'язання проблеми. Для дискусії характерні такі поняття: знання, вміння, навички, досвід творчої діяльності. Дискусія - суперечка по суті, в ході якої учні отримують важливі цінності. При підготовці вчитель повинен чітко сформулювати завдання, бажано з поясненнями, що розкривають суть проблеми, і питання про можливі шляхи її вирішення. Доцільно з цього приводу звернутися до думок учених. При підготовці учнів ознайомлюють з відповідною літературою, список якої треба дати заздалегідь. Учитель повинен скеровувати учнів, ставлячи питання.