Презентація "Формування полікультурної компетентності на уроках історії"

Про матеріал

Матеріали майстер-класу представляють досвід роботи з питань формування полікультурної компетентності. Мета полікультурного виховання: створення позитивної атмосфери спільного життя представників різних культур та організація суспільного діалогу, який би робив культурнубагатоманітність фактором соціального збагачення. Таким чином, полікультурний компонент загального виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі забезпечує успішну інтеграцію дітей, які представляють як культуру більшості, так і культурні меншини в сучасне громадянське суспільство.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування полікультурної компетентності на уроках історіїМатеріали майстер-класуучителя історії КЗШ№113 КМР ДО Т. Крилової

Номер слайду 2

Єдина справжня розкіш — розкіш людського спілкування. Антуан де Сент-Екзюпері

Номер слайду 3

Актуальність питання. Україна належить до країн із монокультурним середовищем, що формувалося на її теренах упродовж століть. Крім того, воно об‘єднує людейрізних національностей з усіма формами взаємодії та взаємовпливів. За сучаснимистандартами Україна є порівняно етнічно однорідною країною – етнічні українцістановлять майже три чверті населення. Проте в багатьох місцевостях (здебільшогоприкордонних) компактно мешкають чимало іноетнічних груп (росіяни, угорці,румуни, молдавани, гагаузи, болгари, поляки, словаки тощо), а в окремих регіонахпитома вага іноетнічних груп доволі помітна.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Принципи полікультурного виховання: Гуманізм;громадянськість та суспільна консолідація ;позитивного ставлення до культурного багатоманіття ; культуродоцільність;культурний релятивізм; цілісність культурної картини світу; єдність теорії і практики ;педагогічна етика і такт.

Номер слайду 6

Закладка для вчителя:

Номер слайду 7

Складові полікультурної компетентності:

Номер слайду 8

Основні функції полікультурної освіти:

Номер слайду 9

Успішність формування полікультурної компетентності (за наступних дидактичних умовах):

Номер слайду 10

Полікультурний компонент особистісного розвитку учня на різних вікових етапах:

Номер слайду 11

З практичного досвіду.

Номер слайду 12

5 клас. Практична робота. Родинне дерево. Завдання для підготовки до практичного заняття.1. Підготувати добірку сімейних фотографій; зробити замальовок родинного дерева.2. Розповісти про історію сім’ї у контексті історії України та рідного краю.

Номер слайду 13

5 клас. Палаци, замки та фортеці України.

Номер слайду 14

Творча робота до уроку «Замки, палаци і фортеці України».

Номер слайду 15

Створення емоційного настрою. «Доброго ранку!» – я вам сказала, «Доброго ранку!» – сказали ви  І у серці запалало, Сонце щастя й доброти. Фізкультхвилинка «Добрий чарівник». Дитина виконує роль чарівника, бере «чарівну» паличку ,промовляє: Чарівник я! Починаю: Зло на радість обертаю,Сварки,бійки припиняю. Друзям дружбу повертаю. Доторкується чарівною паличкою до учня, який озвучує загадане бажання, щоб воно принесло щось хороше іншим людям.

Номер слайду 16

6 клас. Практична робота «Як жили стародавні єгиптяни».

Номер слайду 17

6 клас. Основні стоянки та пам’ятники первісних людей на території України.

Номер слайду 18

6 клас. ВКЛ. Античні міста-держави в Північному Причорномор’ї.

Номер слайду 19

6 клас. Ізраїльсько-Іудейське царство.«Соломонове рішення». Розповідь учням оповідки про Соломонів суд (без вироку царя Соломона) та запропонувати учням надати своє рішення.

Номер слайду 20

7 клас. Хрестові походи.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Питання для обговорення: Чому саме папа Римський закликає до участі у хрестових походах?Навіщо потрібні хрестові походи?Що він обіцяє учасникам походів?Чи може керівник церкви давати дозвіл на масові вбивства?Яку протидію можуть викликати масові вбивства мусульман, православних, іудеїв?Одна історія. Що змусило учасників Хрестових походів зважитись на масове вбивство. Домашнє завдання: переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=Ra. OJo. AQr0j. Y , Систематизація та узагальнення знань учнів.1. Що таке хрестові походи?2. Хто брав у них участь та чому?3. Чи згодні ви з думкою, що силою зброї не можна створити Царство Господнє?4. Чи можемо ми говорити що християнство не здобуло перемоги над мусульманством? Чи коректне таке питання?5. Чи можуть бути позитивні наслідки у війни? 

Номер слайду 21

8 клас. Брестська церковна унія.

Номер слайду 22

Переглянути відео. Чому один з найбагатших магнатів України виступив проти унії?https://www.youtube.com/watch?v=Ws0 XX3rh-98 Унія- цє розкол української Церкви чи час народження нової української Церкви?

Номер слайду 23

Дискусія повинна бути частиною навчального процесу. 1) спонтанна дискусія, що виникає в ході спільного вирішення проблеми всіма учнями чи групою учнів. Це буває тоді, коли проблема учням дуже близька; 2) заздалегідь запланована дискусія. Для цього учнів попередньо озна­йомлюють з предметом суперечки. Вони опрацьовують відповідну літерату­ру. Учні мають достатньо знань для розв'язання проблеми. Для дискусії характерні такі поняття: знання, вміння, навички, досвід твор­чої діяльності. Дискусія - суперечка по суті, в ході якої учні отримують важ­ливі цінності. При підготовці вчитель повинен чітко сформулювати завдання, бажано з поясненнями, що розкривають суть проблеми, і питання про можливі шляхи її вирішення. Доцільно з цього приводу звернутися до думок учених. При підготовці учнів ознайомлюють з відповідною літературою, список якої треба дати заздалегідь. Учитель повинен скеровувати учнів, ставлячи питання.

Номер слайду 24

Інноваційні методи: Робота в малих групах;«Мозковий штурм»;Метод «Займи позицію»;Метод «Акваріум»;Метод «Навчаючи – вчуся»;Фішбоун. Проблемне навчання, як один із типів розвивального навчання: Проблемна ситуація;Проблемне завдання;

pptx
Додано
29 січня 2021
Переглядів
853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку