ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ
УРОКАХ УКРАЈНСЬКОЈ' СЛОВЕСНОСТ/
ЦЕ БТЬШЕ, ЗНАННЯ, ВОНА включде
ЗНАННЯ, ФОРМУВАННЯ СТ]ЙКИХ ВМ]НЬ ЈХ ВИКОРИСТОВУВАТИ, А ТАКОЖ ФОРМУВАННЯ СТАВЛЕНЬ ДО ПЕВНИХ ПРОБЛЕМ.
КЛЮЧОВ] КОМПЕТЕНЦИ: И
комунЈкативна - готовнЈсть до спЈлкування з пншими людьми;
соцпальна - переДбачае зДатнЈсть Дђяти в життевих ситуацпях вЈДповЈДно до соцпальних норм i правил;
загальнокультурна - стосуеться сфери розвитку культури особистостђ в ycix аспектах;
УМ]ННЯ ВЧИТИСЯ - виявляеться У ЗДАТНОСП УЧНЯ ОРГАН]ЗОВУВАТИ КОНТРОЛЮВА ТИ СВОЮ
НАВЧАЛЬНУ
ПРЕДМЕТЫ КОМПЕТЕНТНОСП З УКРАТНСЬКОТ МОВИ
|
ЕМОЦЙНА ГОТОВН]СТЬ ДО УРОКУ
1. Вправа ”Побажання”
Побажайте одне одному вдалого дня, ПЛЈДНОТ роботи на уроцђ. якщо в класЈ е пменинник, усп Дарують йому комплЈменти.
2. Вправа ”Слово в подарунок”
На ДошцЈ учнЈ по черзЈ пишуть слово, яке, на тхню Думку, може ПЈДНЯТИ настрЈй пншим, е милозвучним чи асоцђюеться з позитивними емоцђями. Учитель теж пише слово, зазДалегЈДь продумавши, на чому хотђв би акцентувати увагу учнђв. це може бути слово з апострофом, 3i знаком м'якшення, щоб пов'язати його з темою УРоку.
ЈНТЕЛЕКТУАЛЬНА ЗАРЯДКА
” СЛОВО - ЦЕ НАЙТОНШИЙ Р]ЗЕЦЬ, ЗДАТНИЙ
ДОТОРКНУТИСЯ ДО НАЙНЖН]ШОТ РИСОЧКИ ЛЮДСЬКОГО
ХАРАКТЕРУ. ВМ]ТИ КОРИСТУВАТИСЯ НИМ - ВЕЛИКЕ МИСТЕЦТВО СЛОВОМ МОЖНА СТВОРИТИ КРАСУ ДУШ], А МОЖНА Й СПОТВОРИТИ пи ”
(В. СУХОМЛИНСЬКИЙ).
йТЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ. ЧОМУ СЛОВО ОР]ВНЮ ТЬ З Р]ЗЦЕМ?
” ЯК БИ ДОБРЕ ТИ НЕ ГОВОРИВ, ЯКЩО ТИ ГОВОРИШ ЗАНАДТО БАГАТО, ТО В ЮНЩ КНЦВ СТАНЕШ ГОВОРИТИ ДУРНИЩ... ”
(А ДЮМА).
”ОРАТОРОМ е ЛИШЕ ТОЙ, ХТО В ЗМОЗ ГОВОРИТИ З КОЖНОГО ПИТАННЯ ГАРНО, ВИШУКАНО ПЕРЕКОНЛИВО, ВЩПОВЩНО ДО ВАЖЛИВОСП ПРЕДМЕТЕ, НА КОРИСТЬ ЧАСОВ] ДЛЯ ЗАДОВОЛЕННЯ ЧИТАЧВ” .
ЯКОТ ВИ ДУМКИ ЩОДО ПРОЧИТАНОГО?
ТВОРЧЕ МОДЕЛЮВАННЯ
1. ПРИГАДАЙТЕ ЗАПИШ]ТЬ 10 ПР]ЗВИЩ
УКРАГНСЬКИХ ПИСЬМЕННИК]В. СКЛАД]ТЬ РЕЧЕННЯ
2. ЗАПИШ]ТЬ НАЗВИ В]ДОМИХ В УКРАГЫ (ЧИ НАШОМУ MlCTl):
А) ДЕРЖАВНИХ УСТАНОВ;
Б) МУЗЕЈ'В, ТЕАТР/В, ВИДАВНИЦТВ; В) ЦЕРКОВ, ПАМ'ЯТНИКВ АРХ/ТЕКТУРИ.
» за допомогою матерЈалу пЈДручника побудувати алгоритм.
ЗавДання для 1 групи: подвоення вЈДбуваеться/не вЈДбуваеться.
ЗавДання для 2 групи:
Спрощення позначають на письмЈ/не позначаюты
ПРЕЗЕНТАЦ]Я РОБОТИ ГРУПИ
апишјть слова у двј колонки: у першу - з ПОДВОеННЯМ букв, у Другу - без подвоення
Мити.ю, огнен..ИЙ, скажен..ИЙ, ВИСОЧеНи.ИЙ, антењ.ий, тьмян.мй, ВРОДжеН..ИЙ, Ден..ИЙ, ОРЛИН..ИЙ, узбјч..я, ХмеЛЬНИЧ..ИНа, неждан..ий, адресован„ий, ОДНОЗМЈН„ИЙ, вЈкоњшЙ, роз'еДнан..иЙ, олов'ян..ий, нескЈнчен..ий, електрон..ий, Дерев'ян..и, умотивован.Јсть, без..ахисний, аграрно-сировин..ий, гјп.я, антропоген..ий, туманив ИЙ.
ПЈДкреслЈть у кожному словј першу букву - прочитайте вислЈв В. Сухомлинського.
Ключ Мова - Духовне багатство народу.
ПРЕЗЕНТАЦ]Я РОБОТИ ll ГРУПИ
УСТАВТЕ Л]ТЕРИ ЗАПИШ]ТЬ СЛОВА У КОЛОНКИ
1) СЛОВА БЕЗ ЗМН; 2) СЛОВА, УЯКИХ БУЛИ ПРОПУЩЕЫ ЛТЕРИ.
ШВИДЮС..НИЙ, ЯЮС..НИЙ, УЛЕС..ЛИВИЙ, ОСВ/.. ЧИТИСЯ, ХВАС..ЛИВИЙ,
КОНТРАСЕНИЙ, ЩАСЛИВИЙ, БЛИС.НУТИ, АГЕНТСТВО, ВОЛЕЙБОЛ/С.Ц/,
ЗАГЗ.НИЙ, ЈЖ„ЖУ, УЧАС„НИК, ЗАЗДР]С.НИЙ, УСЕНИЙ, ВИПУС„НИЙ, СТИС..НУТИ, ЩОТИЖ..НЯ, СТУДЕН..СЬКИЙ, СТУДЕН..СЬКИЙ , ОЧИС..НИЙ, СКАТЕР..КА , БУРЕЫС..НИК , ПЯТДЕСЯТ.
КЛЮЧ: У КОЖНОМУ СЛОВ] ПШКРЕСЛ]ТЬ ДРУГУ ПОЧА ТКУ Л]ТЕРУ.
З ЦИХ БУКВ СКЛАД]ТЬ ВИСЛОВУ В.СУХОМЛИНСЬКОГО
”ДОРОЖИТЬ ЛЮДИНА ТИМ, У ЩО ВОНА... “ (...ВКЛАЛА ЧАСТОЧКУ СВОГО життя).
ВИД]ЛЕН] СЛОВА ОДНИМ СЛОВОМ . ЧИ У BClX СЛОВАХ В]ДБУЛОСЯ СПРОЩЕННЯ?
ГРАФ]К, ЩО СКЛАДЕНИЙ НА ТИЖДЕНЬ.
ПЕРЕМОГА, ЩО ПРИНЕСЛА РАД]СТЬ.
РОБОТА, ЩО дде КОРИСТЬ.
НАРАДА, ЩО ПОВ'ЯЗАНА З ВИГЗДОМ.:
ЗУСТР]Ч, ЩО ПРИНЕСЛА ЩАСТЯ.
ОБЛИЧЧЯ, ЩО СВ]ТИЛОСЬ РАД]СТЮ.
ЗМАГАННЯ, ЯК] В]ДБУЛИСЯ В ОБЛАСТ]. ВИПАДОК, ЩО ТРАПЛЯеТЬСЯ Р]ДКО.
Григорий Квтка - Основ'янеко Григорий Квтка
Панас Мирний Панас Рудченко 1ван Карпенко - Карий IBaH Тоолевич
Леся УкраТнка Лариса Косач Микола Хвильовий Микола Опльов Остап Вишня Павло Губенко 1ван Багряний 1ван Лозов'япн Григорий Косинка Григорий Стрипець
Олександр Олесь Олександр Кандиба
Головне завдання вивчення украТнськоТ мови пщготовка мовно грамотноТ людини з високим р•внем комункативних компетентностей, що фунтуеться на систем' знань про мову та П граматичну будову; самост•йноћ' мовноТ особистость яка мае значний словниковий запас, засвоћ'ла головн' норми л•тературноТ мови, здатна вильно виражати свот думки та почуття в усн•й та писемний формь у будь - якому стил• й жанр•, що якнайкраще вщповщають ситуацй' спилкування,