Матеріали презентації "Формування природничої компетентності учнів початкових класів з використанням проектної технології" допоможуть вчителю початкових класів формувати природничу компетентність учнів за допомогою проектної технології, результатом якої можуть бути лепбуки та інтелект-карти.
Об'єкти вивчення у змісті курсу: нежива та жива природа, гуманне, екологічно усвідомлене ставлення до природи; цілісність природи; взаємозв'язки між живою й неживою природою; причинно-наслідкові зв'язки в природі; природа та людина як єдине ціле; унікальність Землі як планети Сонячної системи; життя як найбільша цінність; діяльність людини в природи та її значення; природа України та рідного краю; екологічні проблеми, що виникають унаслідок господарської діяльності людини; охорона природи України та рідного краю; енергозбереження в побуті як елемент екологічної культури.
Критерії відбору об'єктів для формування компетентностей: відповідність державному стандарту початкової загальної освіти; відповідність сучасним знанням про природу; інтеграція пропедевтичних знань з біології, географії, фізики, астрономії, хімії та екології; можливість змістової основи для реалізації міжпредметних зв'язків у початковій школі.
Школярі навчаються: планувати свою роботу, заздалегідь прогнозуючи її результати; використовувати різноманітні джерела інформації; аналізувати та порівнювати факти; аргументувати власні судження; приймати рішення; установлювати соціальні контакти, розподіляти обов'язки, взаємодіяти; створювати реальний “кінцевий продукт”; представляти результати перед аудиторією; оцінювати свою діяльність та діяльність партнерів.
Проектна діяльність молодших школярів передбачає: чітке формулювання мети проекту, завдань та планування дій; покрокова розробка проекту, з переліком конкретних дій, з вказівкою виходів, термінів, відповідальних; вибір форми проектної діяльності: індивідуальна, групова, колективна; пошук інформації, яка потім буде оброблятися, систематизуватися, узагальнюватися; результати роботи над проектом – певний кінцевий продукт; презентація кінцевого продукту; з'ясування практичного використання отриманих знань під час підготовки та захисту проекту.
Особливості проектної діяльності: здійснюється як у процесі навчання, так і в позакласній діяльності; всебічне та систематичне дослідження проблеми і розробка конкретного кінцевого продукту; отримання практичного результату; реалізація здобутих знань і вмінь на практиці, набуття певних компетентностей; рефлексія спільної роботи.
Етапи роботи над проектом{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етапи. Діяльність. Пошуковий. Визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висунення гіпотези, постановка мети, обговорення методів дослідження. Аналітичний. Аналіз вхідної інформації, пошук оптимального способу досягнення мети проекту, побудова алгоритму діяльності, покрокове планування роботи. Практичний. Виконання покрокових запланованих заходів. Презентаційний. Оформлення остаточних результатів, підготовка і проведення презентації, “захист“ проекту. Контрольний. Аналіз результатів, корекція, оцінка якості проекту, рефлексія. Етапи роботи над проектом
Типологія проектів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етапи. Діяльність. За пріоритетним видом діяльностіТворчі, соціальні, дослідницькі, рольові, пошукові, ігрові, навчальні. За предметно-змістовою сферою інтересів. Екологічні, правові, філологічні, інформаційні, екологічні, художні. За участю в розробціІндивідуальні, колективні, парні, групові. За характером партнерських взаємодій. Кооперативні, змагальні, конкурсні. За терміном виконання. Короткотривалі, середньої тривалості, тривалі. За рівнем реалізації міжпредметних зв'язків. Монопредметні, міжпредметні. За формою представлення. Пленарні, стендові, мультимедійні, рольові, творчі.
Лепбук – новітній спосіб організації навчальної діяльності школярів. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікава форма спільної діяльності. Лепбук являє собою папку або міні-книжку, в якій систематизовані знання з якоїсь теми. Така книжка має багато кишеньок, конвертиків для вивчення матеріалу.