1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок " Дикі та свійські тварини"

Про матеріал

Природознавство. 1 клас.

Урок-телепередача "В світі тварин"

Тема : Дикі та свійські тварини

Ознайомити дітей з істотними ознаками диких і свійських тварин.

Перегляд файлу

                                       Урок – телепередача В світі тварин

                                       Природознавство. 1 клас

Тема: Дикі та свійські тварини

Мета: Ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин.

            Учити визначати, яку  користь приносять свійські тварини людині.

           Розвивати мислення, спостережливість , увагу.

           Виховувати дбайливе ставлення до тварин.

                                    Хід уроку:

Слайд №1

І. Створення емоційного стану

- Доброго дня, шановні гості нашої студії. Я ведуча чергового випуску виїзної телепередачі В світі тварин рада зустрічі з вами.

-  З задоволенням представляю вам учасників нашої телепередачі – це маленькі дослідники, істинні природолюби учні 1 класу.

- Посміхніться мені, посміхніться один одному, подаруйте свою усмішку гостям. Прошу зайняти свої місця.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа “Погода”
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Який стан неба?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?
  1. Бесіда.
  • Правильно у народі говорять : У природи немає поганої погоди..
  • Діти, а що таке природа?
  • Якою буває природа?
  1. Вправа “Впізнай тварину”        
  • Розгляньте силуети. Давайте впізнаємо хто тут зображений?
  • Як їх назвати одним словом?
  • Тварини відносяться  до живої чи неживої природи? Доведіть.
  • На які дві групи ми можемо розділити цих тварин?

ІІІ. Постановка цілей уроку

  1. Проблемне запитання               
  • Діти, подивіться яка гарненька тваринка. Хто це? ( відповіді дітей: зайчик або кролик) А я думаю….Доведіть.
  1. Повідомлення мети
  • Отже сьогодні ми з вами будемо спостерігати за умовами життя диких і свійських тварин, свої спостереження будемо відмічати в таблиці, з’ясуємо від кого залежить життя тварин, визначимо, яку користь приносять свійські тварини людині.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота в парах з картками

І пара- вибрати малюнки з зображенням диких тварин,прикріпити.

ІІ пара- вибрати малюнки з зображенням свійських тварин, прикріпити.

  1. Заповнення таблиці.  Домівка
  • Дикі тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На землі немає такого місця, де б не жили тварини.
  • А хто ж для них будує житло?

Слайд 2 ( білочка будує гніздо)

Слайд 3 ( пташка будує гніздо)

  • А ось у таких умовах живуть домашні тварини. Слайд 4
  1. Заповнення таблиці. Харчування
  • Хто доглядає за тваринами? Хто їх годує?  Слайд 5 ( годівля котика)
  • А хто доглядає за домашніми тваринами у вас вдома? Ви допомагаєте?
  • А ось дикі тварини, на відміну від домашніх про своє харчування піклуються самі. Давайте подивимось як це робить лисичка. Слайд 6
  1. Заповнення таблиці. Потомство
  • Всі живі істоти  мАють потомство, тобто мають дитинчат.
  • Ваше завдання відгадати загадку, назвати дорослу тварину і її дитинча.

Слайд 7 ( фото диких тварин)

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав,

А як впав глибокий сніг,

Він поспати трохи ліг. ( Ведмідь- ведмежа)

 

Руда, красива, хитра, кмітлива,

Хвіст пухнастий, довгий маю,

Ним сліди всі замітаю.  ( Лисиця-лисеня)

 

Взимку білий, влітку-сірий,

Довгі вуха, куций хвіст,

Боягуз під кущ заліз. ( Заєць- зайченя)

 

  • Як ви гадаєте, хто піклується про маленьких звірят?
  • А що спільного у  ведмедя, лисиці та зайчика? ( це дикі тварини)

 

Слайд 8 ( фото домашніх тварин з дитинчатами)

  • Хто піклується про курчат, телят, поросят?
  • Які це тваринки?

 

  1. Висновок
  • Чим відрізняється життя диких тварин від свійських?
  • Яких тварин ми називаємо дикими?
  • Як ви гадаєте як живеться диким тваринкам взимку?
  • Ми можемо допомогти птахам?
  1. Фізкультхвилинка

Важко зайчику сидіти,

Треба трішки відпочити:

Скік-скік-скік-скік.

Важко зайчику стояти

Треба трішки пострибати:

Скік-скік-скік-скік.

Пташка високо літає,

Зайчик високо стрибає,

Тихо лис десь пробіжить,

Їжачок в траві сидить,

Десь в барлозі спить ведмідь, всіх звіряток цих любіть.

  1. Хвилинка – цікавинка

Розповідь Як зявились домашні тварини

  • Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Одного разу розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд з нею. Вони вже стали не дикими , а свійськими.

Так зявилися собаки. Вони почали охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без свійських тварин.

  1. Гра “Відповідність” ( на індивідуальних картках з’єднати назви тварин і те, що від них отримує людина)
  2. Розповідь  дітей про улюблену домашню тваринку.

(Завдання давалось дітям заздалегідь, бажано, щоб були фотографії)

V. Узагальнення й систематизація знань і умінь

1. Гра Незавершене речення

-  Тварини, які самі влаштовують собі житло, добувають собі їжу, захищаються від ворогів,  виводять потомство називаються….

- Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житло, піклуються про потомство, називаються….

2. Гра Яка тварина зайва

Собака, кролик, півник, зайчик, котик.

3.Гра Впізнай тваринку

Якщо чуєте назву свійської тваринки  встаньте, дикої – плесніть у долоні.

Папуга, жаба, корова,їжак, качка, олень, вівця, орел, ластівка.

VІІ. Підсумок уроку

  • Яких тварин називаємо дикими?
  • Яких тварин називаємо свійськими?
  • Що нового дізналися?
  • А щоб ви ще хотіли дізнатися?
  • Наша передача добігає кінця.

Слайд 9

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
1764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку