Презентація "Формування та розвиток життєвих компетенцій на уроках зарубіжної літератури" ератури через упровадження в навчальний процес інтерактивних методів.

Про матеріал
Інтерактивна форма навчання спрямована на різні способи взаємодії педагога з учнями, потребує напруженої розумової роботи дитини та його власної активної участі в цьому процесі. Пояснення й демонстрація самі по собі ніколи не дадуть справжніх, стійких знань, цього можна досягти лише за допомогою активного навчання. Інтерактивні прийоми навчання спрацьовують через осмислення кожним своєї діяльності, допомагають сформувати вміння, навички самостійно вивчити певні явища, процеси, користуючись інформацією, генерувати важливі життєві компетентності. І тоді проблема навчальної мотивації зводиться не лише до того, щоб сформувати прагнення дитини до діяльності, до самоствердження, а до того, щоб зберегти її, не розгубити, не зруйнувати, забезпечити радість особистого досягнення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування та розвиток життєвих компетенцій на уроках зарубіжної літератури через упровадження в навчальний процес інтерактивних методів. Учителя-методиста зарубіжної літератури Ірпінського ліцею №3 Данюк Лариси Костянтинівни

Номер слайду 2

ознайомлення з практичним застосуванням різних технологій (проєктної, інформаційних, продуктивної) в навчально-виховному процесі для формування життєвих компетенцій ліцеїстів; визначення основних вимог до сучасного уроку з використанням інтерактивних методів навчання;з’ясування нетрадиційних завдань як засобу формування життєвих компетенцій учнів; створення умов для формування та розвитку життєвих компетенцій, творчої самореалізації особистості на уроках зарубіжної літератури. Мета:

Номер слайду 3

У кожній людині є сонце,треба тільки дати йому можливість світити Сократ За словами Кена Робінсона: «… справжня задача вчителя —не викладати предмет, а навчати учнів, виховувати їх. Фасилітаторство та консультування — це рушійні сили здорової освітньої системи» Фасилітатор-людина, яка організовує, налагоджує ефективний, легкий, зручний діалог, дискусію. Учитель r

Номер слайду 4

ЮНЕСКО окреслила 4 основні мети навчання та виховання:навчити дітей жити;навчити вчитися;навчити працювати;навчити жити разом. Формула успіху Висока ефектив-ність процесу. Технологі-заціяІнно-ваційна діяль-ність

Номер слайду 5

Традиційні форми навчанняІнтерактивніДистанційнеІнформаційно -комп’ютерне. Диференційоване. Складові сучасного уроку літератури

Номер слайду 6

Пам’ятаймо!Актуально!r

Номер слайду 7

Традиційне навчання — мета:передати учням і домогтися засвоєння ними якомога більшого обсягу знань. Мета інтерактивного навчання:створення педагогом умов навчання, за яких учень сам відкриватиме, здобуватиме й конструюватиме знання та власну компетентністьу різних галузях;розвивати вміння спілкуватися, співпрацювати, критично мислити, відстоювати власну позицію;гнучко адаптуватися до умов життя, що постійно змінюється;орієнтуватися в інформаційномупросторі. Форми роботи: метод «Здивування» - незвично розпочати урок (викликає інтерес, створює ситуацію зацікавленості);прийом «Живі малюнки» - учні відтворю- ють епізод із твору, приймають відповідні пози (спонукає працювати мовчазних дітей, допомагає їм показати індивідуальність, розвиває творчі здібності);складання карти подорожі (музеї, визначні місця, пам’ятники )

Номер слайду 8

Яка ж формула компетентності? цікави-тися предме-томінтелек-туально рости шука- ти рі- шення. Особис тістьвивчати. Побудувати свою роботу таким чином,щоб дитина сама почала: Єдиний шлях, що веде до знань -це діяльність. Б. Шоуудоскона- люватися. Головним є не предмет, якому навчаємо, а особистість!

Номер слайду 9

Інноваційні технології та прийоми для формування життєвих компетенцій

Номер слайду 10

Створення відповідного навчального середовища Навчальна інформація повинна включати вплив на всі органи чуття,, водночас повинна бути різноманітною і стимулючою. Розвиток творчого та критичного мислення Впровадження особистісно- орієнтованого навчання Застосування проблемного навчання. Використання ігрових технологій - „активації” з метою зробити матеріал більш доступним, зв’язок одержаних знань із реальним життям; інтерактивного навчання. Використання інформаційних технологій та мультимедійних засобів навчання. Постійний аналіз та інтерпретація художнього твору. Регулярне повторення та складання тезаурусу, постійний акцент на аналіз, оцінку, синтез (піраміда Блума). Отримання позитивних емоцій від одержання нових знаньrrrstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 11

Педагогічні технологіїза способом навчання. Технологія співпраці (коопероване навчання)Технології досягнення успіху. Технології інтерактивного навчання (діалогові технології, групове навчання)Інформаційні комп’ютерні технологіїТренінгові технології (виконання тестів, мовленнєвих завдань)Технології інтегрованого навчанняІгрові технологіїТехнології колективного навчання

Номер слайду 12

Інтерактивні технології кооперативного навчання-спосіб спільного розв’язання проблем, організація навчання в малих групах, об’єднаних єдиною навчальною метою. Залежно від мети навчального заняття та форм організації навчальної діяльності учнів інтерактивні технології розподілені на чотири групи Технології колективно-групового навчання передбачають фронтальну роботу всього класу. Це робота в малих групах. Слід розподілити ролі, які будуть виконуватись під час роботи в малих групах: спікер, секретар, посередник, доповідач.

Номер слайду 13

Інтерактивні технології опрацю- вання дискусійних питань– це публічне обговорення спірних питань. Впливає на розвиток критичного мислення, дає можливість визначити власну позицію,формує уміння відстою- вати власну думку, поглиблює знання з обговорюваної проблеми Інтерактивні технології ситуативного моделювання Технології ситуативного моделювання – це побудова навчального процесу за допомогою гри. Учні перебувають в інших умовах, ніж у традиційному навчанні.

Номер слайду 14

Етап уроку Інноваційні види робіт. Входження в урок. Пояснення нового матеріалуІнтригуючий початок. Бліц- опитування. Приваблива метаІгрові питання - розминка. Складання тезаурусу. Асоціативне колажування. Використання О. С. К. Евристична бесіда. Кластер

Номер слайду 15

Класичний кластер. Б а й к а. Повчального характеру Герої-тварини, рослини, предмети. Складається з двох частин. Алегоричного характеру]Невеликий прозовий чи віршований твір. Відображає народну мудрість. Невеликий прозовий чи віршований твір[З’явилася у Стародавній Греції]

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Яке враження справила на вас балада?Де відбуваються події, описані у творі?Зачитайте опис озера Світязь. Чи вдалося поету водночас показати красу, небезпеку і чарівність природи? Що для цього митець використав? Кого рибалки спіймали в сіті?Робота з текстом А. Міцкевич “Озеро Світязь”

Номер слайду 18

Чому вони не загинули на відміну від інших, охочих дізнатися таємницю озера? З яким проханням звернувся князь-сусід до Тугана?Як Світязянка заспокоїла батька? З якими словами звернулася княжна до ангела? На що перетворилось місто Світязь та його жителі?

Номер слайду 19

Чи правильно вчинили жителі міста?Чи був у них інший вихід?Якби у вас була можливість, щоб ви порадили?“Коло думок”“ Мікрофон “Балада А. Міцкевича «Світязь» вразила мене тим, що …Мені захотілося побувати на озері Світязь тому, що … rrrr

Номер слайду 20

Білий колір – символ невинності, чистоти, світла, життя, вічності. У християнських традиціях біле означає спорідненість із Божим світом. У білому зображуються янголи, святі. Водночас білий має і протилежну символіку: це знак смерті, порожнечі, мовчання. Слов’яни одягали покійників у білий одяг. Зелений колір – колір трави, символ природи, молодості, плодючості, краси і радості, ствердження життя, миру. Білі купави у «листі зеленім» у баладі Міцкевича втілюють віру поета у свій народ, у продовження його життя, нове відродження, мирне вільне існування. Символіка образів та кольорів

Номер слайду 21

Роберт Бернс “Моє серце в верховині”

Номер слайду 22

Колективно-групове навчання Формування вмінь і навичок Робота в малих групах. Контрастне співставлення аргументів. Асоціативні словесні вправи. Моделювання ситуацій. Контроль знань. Бліц- контрольна робота. Багаторівневе тестування. Бінарні запитання. Займи позицію Дерево рішень. Листи самооцінювання. Підсумковий. Рефлективна бесідаrrr

Номер слайду 23

використання елементів інтегрального навчання;корекційно- розвивальні вправи;використання постерів і колажування;презентація з фото та музичним супроводом;Створення малих проєктів з використанням міжмистецьких аналогій. Складання окремих електронних сторінок до уроків. Нетрадиційні завдання:rrr

Номер слайду 24

про тваринчарівні або фантастичнісоціально-побутовіЗа змістом казки бувають:rrrrrr

Номер слайду 25

Композиція Будова казки. Казка. Зачин Основна частина Трикратний повтор. КінцівкаІнформаційне гроно “Ознаки казки”

Номер слайду 26

Художньо оформлений плакат для рекламних цілей. Постери. Постери

Номер слайду 27

Завданняrr

Номер слайду 28

Міжмистецькі аналогії: тематика народних казок, алегорія, асоціації колажуванняppt_x

Номер слайду 29

Мета

Номер слайду 30

Проєкти творчі,інформаційні

Номер слайду 31

Асоціативний диктант Скориставшись хмаркою слів, вкажіть, що символізують наступні художні образи - Полліанна, Аліса ,Том Сойєр

Номер слайду 32

Співпраця

Номер слайду 33

Нетрадиційні завдання - засіб формування життєвих компетенцій, творчого мислення учнів. Здивування – початок навчання Арістотель

Номер слайду 34

Використання інтерактивних технологій на уроках зарубіжної літератури допомагає

Номер слайду 35

Інтелектуальна й соціальна особистість,що вміє:мислити критичнодіяти творчозастосовувати свої знання внестандартних ситуаціях створювати нове неординарно розв’язувати проблеми

Номер слайду 36

Звичайний учитель – розповідає,Добрий учитель пояснює,Справжній учитель дає наснагу до навчання учнів (Вільям Вард).

Номер слайду 37

Особистість,здатна адаптуватися до змін у сучасному світіактив- ний. Textсамо-стій-нийтвор-чий. Модель сучасного учня. ОсобистістьІнноватор. Патріот

Номер слайду 38

Корисні ресурси. На допомогу освітянам створений сайт «НУШ», на якому безліч цікавої, корисної інформації: http:// nus.org/ua. Електронна платформа «НУШ»:www.nus.inf. ua -ресурс для спілкування вчителів і батьків , між батьками. Бібліотека реформатора (Кен Робінсон): www.nus.org. ua -досвід співпраці батьків і шкіл у США

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Басюк Людмила Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
964
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку