ознайомлення з практичним застосуванням різних технологій (проєктної, інформаційних, продуктивної) в навчально-виховному процесі для формування життєвих компетенцій ліцеїстів; визначення основних вимог до сучасного уроку з використанням інтерактивних методів навчання;з’ясування нетрадиційних завдань як засобу формування життєвих компетенцій учнів; створення умов для формування та розвитку життєвих компетенцій, творчої самореалізації особистості на уроках зарубіжної літератури. Мета:
У кожній людині є сонце,треба тільки дати йому можливість світити Сократ За словами Кена Робінсона: «… справжня задача вчителя —не викладати предмет, а навчати учнів, виховувати їх. Фасилітаторство та консультування — це рушійні сили здорової освітньої системи» Фасилітатор-людина, яка організовує, налагоджує ефективний, легкий, зручний діалог, дискусію. Учитель r
Традиційне навчання — мета:передати учням і домогтися засвоєння ними якомога більшого обсягу знань. Мета інтерактивного навчання:створення педагогом умов навчання, за яких учень сам відкриватиме, здобуватиме й конструюватиме знання та власну компетентністьу різних галузях;розвивати вміння спілкуватися, співпрацювати, критично мислити, відстоювати власну позицію;гнучко адаптуватися до умов життя, що постійно змінюється;орієнтуватися в інформаційномупросторі. Форми роботи: метод «Здивування» - незвично розпочати урок (викликає інтерес, створює ситуацію зацікавленості);прийом «Живі малюнки» - учні відтворю- ють епізод із твору, приймають відповідні пози (спонукає працювати мовчазних дітей, допомагає їм показати індивідуальність, розвиває творчі здібності);складання карти подорожі (музеї, визначні місця, пам’ятники )
Яка ж формула компетентності? цікави-тися предме-томінтелек-туально рости шука- ти рі- шення. Особис тістьвивчати. Побудувати свою роботу таким чином,щоб дитина сама почала: Єдиний шлях, що веде до знань -це діяльність. Б. Шоуудоскона- люватися. Головним є не предмет, якому навчаємо, а особистість!
Створення відповідного навчального середовища Навчальна інформація повинна включати вплив на всі органи чуття,, водночас повинна бути різноманітною і стимулючою. Розвиток творчого та критичного мислення Впровадження особистісно- орієнтованого навчання Застосування проблемного навчання. Використання ігрових технологій - „активації” з метою зробити матеріал більш доступним, зв’язок одержаних знань із реальним життям; інтерактивного навчання. Використання інформаційних технологій та мультимедійних засобів навчання. Постійний аналіз та інтерпретація художнього твору. Регулярне повторення та складання тезаурусу, постійний акцент на аналіз, оцінку, синтез (піраміда Блума). Отримання позитивних емоцій від одержання нових знаньrrrstyle.colorfillcolorfill.type
Педагогічні технологіїза способом навчання. Технологія співпраці (коопероване навчання)Технології досягнення успіху. Технології інтерактивного навчання (діалогові технології, групове навчання)Інформаційні комп’ютерні технологіїТренінгові технології (виконання тестів, мовленнєвих завдань)Технології інтегрованого навчанняІгрові технологіїТехнології колективного навчання
Інтерактивні технології кооперативного навчання-спосіб спільного розв’язання проблем, організація навчання в малих групах, об’єднаних єдиною навчальною метою. Залежно від мети навчального заняття та форм організації навчальної діяльності учнів інтерактивні технології розподілені на чотири групи Технології колективно-групового навчання передбачають фронтальну роботу всього класу. Це робота в малих групах. Слід розподілити ролі, які будуть виконуватись під час роботи в малих групах: спікер, секретар, посередник, доповідач.
Інтерактивні технології опрацю- вання дискусійних питань– це публічне обговорення спірних питань. Впливає на розвиток критичного мислення, дає можливість визначити власну позицію,формує уміння відстою- вати власну думку, поглиблює знання з обговорюваної проблеми Інтерактивні технології ситуативного моделювання Технології ситуативного моделювання – це побудова навчального процесу за допомогою гри. Учні перебувають в інших умовах, ніж у традиційному навчанні.
Яке враження справила на вас балада?Де відбуваються події, описані у творі?Зачитайте опис озера Світязь. Чи вдалося поету водночас показати красу, небезпеку і чарівність природи? Що для цього митець використав? Кого рибалки спіймали в сіті?Робота з текстом А. Міцкевич “Озеро Світязь”
Білий колір – символ невинності, чистоти, світла, життя, вічності. У християнських традиціях біле означає спорідненість із Божим світом. У білому зображуються янголи, святі. Водночас білий має і протилежну символіку: це знак смерті, порожнечі, мовчання. Слов’яни одягали покійників у білий одяг. Зелений колір – колір трави, символ природи, молодості, плодючості, краси і радості, ствердження життя, миру. Білі купави у «листі зеленім» у баладі Міцкевича втілюють віру поета у свій народ, у продовження його життя, нове відродження, мирне вільне існування. Символіка образів та кольорів
Колективно-групове навчання Формування вмінь і навичок Робота в малих групах. Контрастне співставлення аргументів. Асоціативні словесні вправи. Моделювання ситуацій. Контроль знань. Бліц- контрольна робота. Багаторівневе тестування. Бінарні запитання. Займи позицію Дерево рішень. Листи самооцінювання. Підсумковий. Рефлективна бесідаrrr
використання елементів інтегрального навчання;корекційно- розвивальні вправи;використання постерів і колажування;презентація з фото та музичним супроводом;Створення малих проєктів з використанням міжмистецьких аналогій. Складання окремих електронних сторінок до уроків. Нетрадиційні завдання:rrr
Корисні ресурси. На допомогу освітянам створений сайт «НУШ», на якому безліч цікавої, корисної інформації: http:// nus.org/ua. Електронна платформа «НУШ»:www.nus.inf. ua -ресурс для спілкування вчителів і батьків , між батьками. Бібліотека реформатора (Кен Робінсон): www.nus.org. ua -досвід співпраці батьків і шкіл у США