Формування у дітей дошкільного віку основ особистої безпеки та норм поведінки в надзвичайних ситуаціях Підготувала: Дектярьова О. В. вихователь Шевченківська філія ОКНЗ « Надеждівський НВК (ЗОШ І – ІІІ ст.-ДНЗ)» Життя і здоров҆я є найважливішим. Будьте завжди обачними і обережними, Бережіть своє життя!
Завдання щодо вимог БК з БЖД дошкільнят - Створити в ЗДО безпечні умови та пізнавальне середовище для життєдіяльності дитини; - Сформувати у дітей свідоме ставлення до власного життя та здоров҆я; - Розвинути у дошкільників уміння передбачати наслідки своїх вчинків; - Виробити у малят навички практичних дій під час виникнення небезпечних ситуацій.
Формула безпечної життєдіяльності Запобігати небезпеці Діяти при небезпеці Уникати небезпеки Закон для кожного, хто хоче навчитися безпечної життєдіяльності Передбачати наслідки своїх дій , щоб самому не створювати небезпечну ситуацію - Не розгубитися, тобто бути готовим діяти у небезпечних ситуаціях; - Знати, що і як треба робити в таких випадках; - Уміти правильно використовувати рятувальне спорядження, зв҆язуватися з рятувальними службами; - Не втрачати надії й боротися, зробити все можливе, щоб урятуватися самому і допомогти іншим Вміти розпізнавати небезпечні ситуації, оцінювати ризик і діяти так , щоб не потрапляти в них
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» ( керівник проекту Віктор Огнев҆юк) «Чомусики» ( 5-й рік життя) Освітня лінія: «Дитина в соціумі» Розділ: «Соціальний світ» Підрозділ: «Вогонь і діти», «Світлофор-Моргайко» Освітня лінія: «Дитина в природному довкіллі» Розділ : «Сезонні зміни у живій природі» Підрозділ: «Рослини» , «Тварини»
Комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку « Соняшник» ( автор Любомира Калуська) Цільова підпрограма: « Пізнавайлик» ( 5-й рік життя); Розділ: «Розвиток і виховання тіла» Підрозділ: « Безпечна поведінка» - Предмети навколо. - Безпечні й небезпечні вулиці та дороги. -Природне довкілля і здоров҆я )
Форми комплексної роботи з БЖД Вихователі Діти Батьки - Інструктажі та сезонні накази по ДНЗ; Пед наради, МО, семінари, круглі столи; Колективні перегляди; Ділові ігри; Випуски тематичних стіннівок, облаштування куточків безпеки; Створення бібліотеки метод. та худ. літератури. Складання анкет для моніторингу роботи у родинах вихованців Організовані види діяльності; Рольові, дидактичні ігри; Складання казок та розповідей за малюнком із застосуванням методики ТРВЗ; Використання народної творчості; Тематичні розваги; Бесіди за змістом « безпечних казок»; Інсценування ситуацій з БЖД Педагогічно-інформаційні стенди; Інтернет-спілкування; Відео-семінари; Обмін батьківським досвідом; Конкурси- змагання з БЖД; Тематичні розваги; Спільна практична діяльність у створенні виставок на тему БЖД; Зустрічі з працівниками служб безпеки
Планування роботи з БЖД Середня група Пожежна безпека Правила дорожнього руху Безпека в побуті Поведінка з незнайомими людьми Безпека на природі - Тематичні заняття, тижні безпеки; - Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи; - Бесіди, обговорення , художнє слово; - Образотворча діяльність, індивідуальна робота; - Наочність ТЗН, перегляд ілюстрацій, мультфільмів; - Пошуково-дослідницька діяльність, моделювання ситуацій; - Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження.
Робота з батьками Просвітницька педагогічна наочність( стенди, ширми , посібники, папки-пересувки, тематичні виставки, фотоколажі, презентації); - Індивідуальні та групові консультації, анкетування та тестування, моніторинг, ознайомлення із пам҆ятками з різних видів БЖД. - Дискусії, бесіди, батьківські конференції, збори, лекторії, круглі столи, дні відкритих дверей, зустрічі з працівниками служб, спільні розваги та свята, екскурсії, конкурси-змагання.