Презентація: Формування загальних уявлень про фізичну культуру

Про матеріал
ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОЗХРАХОВАНА НА ШМО вчителів естетично-оздоровчого циклу Фізична культура - складова частина загальної культури суспільства, що спрямована на зміцнення здоров'я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку в умовах дистанційного навчання. Виконав: Вчитель фізичної культури Калашник Дмитро Сергійович НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №7 –ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» 

Номер слайду 2

План:

Номер слайду 3

1. Загальні уявлення про Фізичну культуру. Фізична культура - складова частина загальної культури суспільства, що спрямована на зміцнення здоров'я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

http://www.medycyna.sm.gov.ua/index.php/uk/1188-f171

Номер слайду 11

2. З’ясувати роль вчителя у формуванні безпечного освітнього середовища в ЗЗСО.2.1 Тлумачення поняття «освітнє середовище» вітчизняними та зарубіжними дослідниками

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Основні аспекти, що відображають напрямок проблеми безпеки освітнього середовища

Номер слайду 14

Компоненти оптимальної моделі безпечного освітнього середовища

Номер слайду 15

Основні завдання педагога у створенні безпечного освітнього середовища

Номер слайду 16

Умови організації безпечного освітнього середовища

Номер слайду 17

3. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Основні проблеми, які ускладнюють цей процес, виявлені в процесі синтезу інформації, а шляхи їх вирішення знайдені методами індукції та дедукції. За результатами дослідження встановлено, що організація уроків фізичної культури в закладах загальної середньої освіти є дуже важливою для здоров'я та розвитку школярів. Однак, зважаючи на воєнний стан, організація освітнього процесу має певні особливості: • залежність від безпекової ситуації в регіоні;• необхідність поєднання практичних та теоретичних занять;• використання сучасних інформаційних технологій та онлайн-контенту; • необхідність адаптації до реформи Нової української школи.

Номер слайду 18

Організацію цікавих та ефективних уроків фізичної культури ускладнює ряд проблем:• недостатня медійна кваліфікація вчителів;• обмежений простір для занять фізичної культурою в умовах дистанційного навчання;• складність підготовки до уроку фізичної культури в онлайн режиме;• відсутність взаємодії між викладачем та учнем; • обмеженість системи оцінювання;• важкий психоемоційний стан учнів. Вирішення цих проблем потребує подальшого реформування системи фізичного виховання учнів, розробки безкоштовних онлайн-курсів для вчителів фізичної культури та методів оцінювання учнів, психологічної підтримки дітей.

Номер слайду 19

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Освітня платформа. Застосування. HUMAN ШКОЛА Універсальна платформа для закладів освіти, яка пропонує зручні та сучасні інструменти, такі як система управління навчанням, аналітика, рефлексія, шкільна соціальна мережаЄДИНА ШКОЛА Освітня платформа, призначена для закладів освіти, учнів, їх батьків та органів управління освітою. Серед основних цифрових інструментів, які пропонуються учасникам освітнього процесу, варто відзначити електронний журнал та електронний щоденник. MOODLE Освітня платформа, яка може використовуватися як для організації дистанційного навчання, так і для очних занять. GOOGLE CLASSROOM Інтернет-портал, призначений для закладів освіти, який об’єднує такі корисні сервіси, як Google Drive, Google Docs, Sheets and Slides, Gmail, Google Calendar Zoom Зручний та простий у використанні сервіс для дистанційного навчання, онлайн-зустрічей та конференцій. Програма підходить для індивідуальних та групових занять. НОВІ ЗНАННЯ Система дистанційного навчання для керівників закладів освіти, вчителів, учнів та їх батьків. Можливості даного сервісу включають електронний журнал та щоденник, розклад, звіти, соціальні функції та онлайн-бібліотеку. Таблиця 1. Освітні платформи для проведення онлайн-занять з фізичної культури та інших предметів

Номер слайду 20

В 2021/2022 навчальному році у всіх закладах загальної середньої освіти була запроваджена так звана модельна програма фізичної культури. Дана програма реалізується в рамках Нової української школи (НУШ) – ключової реформи Міністерства освіти та науки України. Модельна програма з фізичної культури випробовувалась в 140 українських школах з 2021 року, однак її впровадження стало обов’язковим для 5 класів в 2022 та для 6 класів в 2023 навчальному році. Модельна навчальна програма спрямована не на розвиток фізичних якостей учнів, а на їх спортивну підготовку. Ключовою особливістю програми є те, що обов’язкові модулі видів спорту відсутні. Натомість вчителі разом з учнями можуть обирати 3-4 модулі, які можуть одночасно викладатися на кожному уроці. Протягом навчального року ці модулі змінюються. Таким чином, на вибір учням пропонується від 12 до 16 варіативних модулів, які включають 7 нових видів спорту: корфбол, чирлідинг, петанк, флорбол, регбі-5, бадмінтон, фризбі Алтимат. Відповідно до модельної навчальної програми, на уроки фізкультури в закладах загальної середньої освіти відводиться не менше 3 годин в тиждень. Також запроваджене формувальне оцінювання досягнень учнів. Що стосується матеріального забезпечення, то інвентар закуповується для кожного варіативного модуля окремо. Клопотання про закупівлю інвентарю подається вчителем до керівника ЗЗСО, директора департаменту чи начальника управління Об’єднаної територіальної громади. Значна увага приділяється вивченню теоретичного матеріалу, яке розширює кругозір учнів, розвиває їх інтелект, активізує пізнавальну діяльність [10].

Номер слайду 21

 На жаль, реалізація нової програми з фізичної культури у ЗЗСО співпала з повномасштабною війною. Однак не дивлячись на це, вчителі почали освоювати нові підходи до викладання та впроваджувати їх в навчальний процес.  «Першопрохідцями» в цьому напрямі стали освітяни Рівненської області, а саме понад шістдесят вчителів фізкультури закладів загальної середньої освіти та працівники департаменту освіти [11]. Вони пройшли тренінг «Сучасні навички та практичні кейси вчителя фізичної культури», організатором якої виступає Міжнародний благодійний фонд Parimatch Foundation. Саме цей фонд спільно з МОН реалізує програму «Нова фізична культура» на території всієї України. Він підтримує та розвиває потенціал вчителів фізичної культури і забезпечує матеріально-технічну базу закладів освіти. Спортивний інвентар закуповується для тих шкіл, які найбільше цього потребують. Станом на 1 жовтня 2022 року, спортивний інвентар вже отримали ЗЗСО Львівської, Тернопільської, Івано-Франківської, Чернівецької, Рівненської, Волинської, Закарпатської, Хмельницької, Дніпропетровської, Чернігівської, Донецької, Кіровоградської, Одеської, Миколаївської, Полтавської, Черкаської, Житомирської, Сумської та Київської областей. Підтримка Міжнародного благодійного фонду Parimatch Foundation буде відбуватися й надалі. Зокрема, планується подальше укомплектування ЗЗСО спортивним інвентарем та розвиток потенціалу вчителів, які викладають фізичну культуру шляхом їх залучення до онлайн-тренінгів. Враховуючи вищесказане, можна зробити висновок, що організація освітнього процесу на уроках фізичної культури в закладах загальної середньої освіти в умовах війни має певні особливості, а саме: залежність від безпекової ситуації в регіоні, необхідність поєднання практичних та теоретичних занять, використання сучасних інформаційних технологій та онлайн-контенту, необхідність адаптації до реформи НУШ. 

Номер слайду 22

 Разом з тим, організацію уроків фізичної культури в умовах воєнного стану ускладнює ряд проблем. Недостатня кваліфікація та неготовність більшості вчителів до реформування уроків фізичної культури, яке проводиться в рамках НУШ, та неможливість такої підготовки в очному форматі [12]. Обмежений простір для занять фізичної культурою в умовах дистанційного навчання, яке запроваджене в більшості ЗЗСО в умовах воєнного стану. Учні, які беруть участь у онлайн-заняттях з фізичного виховання, часто не можуть забезпечити собі достатньо місця для ефективної участі у фізичній активності, а також мають обмежений доступ до спортивного інвентарю та обладнання, необхідного для проведення онлайн-занять з фізичної культури та спорту. Вони використовують матеріали, які знаходяться у вільному доступі вдома, що значно скорочує кількість навчальних вправ з фізичного виховання, які можна викладати в такому форматі. Складність підготовки до уроку фізичної культури для вчителя. Відеозйомка, монтаж, створення онлайн-матеріалів для занять фізичною культурою, перегляд відеороликів із записами виконання вправ студентами займають у викладача набагато більше часу, ніж звичайні заняття з фізкультури. Така переробка часто не враховується у навчальному навантаженні та оплаті праці викладачів. Відсутність взаємодії між викладачем та учнем ускладнює передачу цінності фізичного виховання. Оціночні засоби, що використовуються при онлайн заняттях, дуже обмежені, а оцінка досягнень учнів неможлива через проведення занять в дистанційному форматі. Важкий психоемоційний стан учнів, який впливає на їх успішність. Особливо це стосується вимушених переселенців, які змушені були покинути свої домівки та переїхати в інші області України чи за кордон. Наявність цих та інших проблем підтверджує опитування серед батьків школярів, проведене Службою освітнього омбудсмена напередодні навчального року. Згідно з його результатами, найбільшою проблемою є складний психоемоційний стан дітей (Рис. 1).

Номер слайду 23

Рис. 1. Проблеми організації навчання під час війни, %

Номер слайду 24

Вирішення більшості проблем можливе тільки після закінчення війни, однак для збереження фізичної активності учнів ЗЗСО в умовах воєнного стану та покращення їх фізичного та психоемоційного стану, якому сприяють уроки фізичної культури, рекомендується здійснення наступних заходів:подальше реформування фізичного виховання учнів, яке проводиться в рамках Нової української школи, впровадження модельної системи у всі заклади загальної середньої освіти, розробка інших програм;розробка безкоштовних онлайн-курсів для вчителів фізичної культури, аналогічних курсу «Нова фізична культура» від Parimatch Foundation, які б допомагали опановувати сучасні інструменти для організації корисних, цікавих та ефективних уроків;розробка нових методів оцінювання знань, умінь та навичок, які ефективно використовуватимуться на онлайн-уроках;психологічна підтримка дітей-переселенців, а також тих учнів, які опинилися в складних життєвих обставинах, проведення бесід та виховних уроків на тему війни. 

Номер слайду 25

Висновки. Фізична культура відіграє важливу роль в освітньому процесі. В умовах війни організація занять з цього предмету в закладах загальної середньої освіти є дуже актуальною. Спортивні заняття сприяють психологічному розвантаженню, дають відчуття спокою та відволікають дітей від тривожної повсякденності. Організація освітнього процесу на уроках фізичної культури в закладах загальної середньої освіти під час війни має певні особливості, до яких можна віднести залежність від безпекової ситуації, необхідність поєднання практичних та теоретичних занять, використання сучасних інформаційних технологій та онлайн-контенту, необхідність адаптації до реформи Нової української школи. Організація повноцінних уроків фізичної культури ускладнюється багатьма проблемами: недостатньою підготовкою вчителів, відсутністю умов для онлайн-занять фізичної культурою, складністю підготовки до уроку, відсутністю взаємодії між викладачем та учнем, недосконалістю системи оцінювання, важким психоемоційним станом учнів. Для їх подолання необхідне подальше реформування фізичного виховання учнів, розробка безкоштовних онлайн-курсів для вчителів фізичної культури та методів оцінювання учнів, психологічна підтримка дітей.

Номер слайду 26

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку