Шлях до здійснення мрії і самоствердження Освіта :вища Закінчила: Криворізький Державний педагогічний інститут. Спеціальність вчитель музики, Кваліфікаційна категорія:Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії. Моє життєве кредо: Мети досягає той, хто її прагне досягнути. Щоб дійти до мети, треба перш за все йти. (Оноре де Бальзак) Моє педагогічне кредо: “Відкрити в кожній дитині талант, допомогти йому розквітнути”. “У серце увійде лише те, що йде від серця”.
ТЕМА ДОСВІДУ: «Формування життєвої компетентності, естетичних смаків та високої культури особистості ПРОВІДНА ІДЕЯ ДОСВІДУ: виховання особистісних цінностей, формування життєвої компетентності вихованців. НОВИЗНА ДОСВІДУ: формування життєвої компетентності, естетичних смаків та високої культури особистості. Використання різноманітних форм і методів роботи, виховання на національній і культурній спадщині, традиціях українського народу. СУТНІСТЬ ДОСВІДУ: система індивідуальних та групових занять, масових заходів, які допомагають дітям у вихованні особистісних цінностей через використання народних традицій, звичаїв, обрядів. Технологія колективного творчого виховання: вчення без примусу, пріоритет успішності учня; поєднання колективного та індивідуального виховання; пріоритет етичних цінностей над інформованістю (доброта, любов, працьовитість, совість, гідність) облік суб'єктності особистості дитини (право дитини на помилку, вільний вибір, власну точку зору).
Педагог, вихователь, творча особистість Я дуже люблю свою творчу працю. Діти є моїм джерелом натхнення, сили й радості. Я твердо вірю в успіх виховання, який складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, сили особистого прикладу, справедливості, доброти. Головне в моїй роботі - виховання учня як особистості. Допомогти кожній дитині зрозуміти себе, повірити у свої сили і досягти успіху. В.О.Сухомлинський писав: «Від нас, від нашого вміння, від нашої майстерності, від нашого мистецтва, мудрості залежить життя, здоров’я, розум, характер, воля, інтелектуальне обличчя, місце та роль у житті, щастя підростаючого покоління.» Праця, оптимізм, постійне самовдосконалення - запорука життєвого успіху. Зуміти запалити в дитині іскорку творчості, бажання, навчити працювати - це успіх, а також щастя творчої співпраці.
«Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції» (В.О.Сухомлинський). Сьогодні важливо відтворити в українському суспільстві почуття істинного патріотизму як духовно-моральної та соціальної цінності, сформувати в молоді громадянсько активні, соціально значущі якості, які вона зможе проявити в усіх видах діяльності, перш за все, пов’язаних із захистом інтересів своєї родини, рідного краю, народу та Батьківщини, реалізації особистого потенціалу на благо української держави. «Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього, хто не відає про славу своїх предків, той сам не вартий пошани» (М.Рильський). Майбутнє нашої України належить саме теперішнім дітям, вважаю одним з найважливіших своїх завдань - виховати людину-патріота, якій притаманні почуття внутрішньої свободи, гордості за свою державу.
Одним із важливих напрямів роботи вважаю створення максимально комфортних умов для творчого розвитку кожної особистості, її індивідуальних здібностей, розвитку її життєвої компетентності Джерела і засоби виховного впливу: словесні форми (розповіді, бесіди, дискусії, зустрічі ); практичні форми (екскурсії, конкурси, концерти); наочні форми (відеоматеріали, відвідування музею). Для всебічного розвитку та формування інтересів і нахилів гуртківців, прояву їхньої ініціативи ефективно впроваджую технологію колективних творчих справ; залучаю до театральної діяльності. (інсценізації народних обрядів зимового та весняного циклів). Мета: розвивати самостійне креативне мислення дитини, її індивідуальні творчі здібності; Формувати відповідальну особистість, здатну відстоювати свої права, бути відповідальною за себе, оточення, Батьківщину; виховувати почуття особистої гідності й гідності іншої людини; створення творчої атмосфери в колективі; формувати уміння оперувати набутими знаннями, навичками; Стимулювати потребу в саморозвитку та духовному самовдосконаленні, розвивати уміння управляти собою, ставити мету, а також, діяти в різних ситуаціях;
«Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.» (В.Сухомлинський) Аналізуючи поведінку дитини, можна виділити якості, які є передумовою для досягнення нею успіху: 1) наявність потреби досягнення успіху; Досягти успіху може та дитина, яка добре знає свої здібності. Це дозволяє ставити реальні цілі. Успіх сам приведе її до підвищення мотиву досягнення. 2) наявність стійкої самооцінки, що може розглядатись як упевненість у собі. Діти з високою та стійкою самооцінкою більш спокійно ставляться до невдач, демонструють готовність продовжувати справу, забезпечувати гарний результат, навіть коли долають значні труднощі. 3) наявність сили волі, що проявляється у наполегливості, впертості та здатності відмовитися від попередніх не дуже вдалих планів та цілей. Дитина завжди буде успішна в тій діяльності, до виконання якої в неї є природні здібності. Чим більш здібною відчуває себе вона, тим на більші досягнення вона націлена.
Формування життєвої компетентності учнів Створення ситуації успіху. Успіх – уміння, старання, пізнання, інтерес, хвала, зазнавання радості від того, що результат збігається з очікуваним, або ж перевершує його. Ситуація - поєднання певних умов, які забезпечують успіх. Метою і завданням кожного вчителя є створення ситуації успіху для розвитку особистості, надання кожному вихованцю можливості відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили. Є різні категорії учнів: 1) надійні - це учні, що мають добрі здібності, працюють самостійно, сумлінно ставляться до своїх обов’язків, упевнені в собі; 2) упевнені в собі - учні з хорошими здібностями, але в них не налагоджена система роботи. Періоди успіху, злету змінюються розслабленням. 3) невпевнені - успішні учні, пізнавальні інтереси яких пов’язані з навчанням, але невпевнені у своїх силах ; 4) зневірені - мають непогану підготовку, здібності, зазнали радість успіху, але з різних причин втратили її. Надія на успіх живе в кожній людині. Але, не кожна надія справджується, тому що успіх гарантований лише для тих, хто прикладає для його здійснення власні зусилля.
Прийоми для створення ситуації успіху: «Допомога друга» Учні потрапили у складну ситуацію, проте не перестають боротися за перемогу і потрібно вчасно надати допомогу, підтримати, вселити впевненість у власні сили. «Холодний душ» Застосовується до тих дітей, в кого є швидке звикання до успіху, коли упевненість переростає у самовпевненість. «Невтручання» Максимальне надання самостійності учням у вирішенні проблем. «Емоційне заохочення» Дати емоційний заряд упевненості, звільнити від психологічної затисненості, невпевненості у своїх знаннях. «Емоційне поглажування» Вселити учневі віру в себе, похвалити за будь що, навіть незначне, усмішкою, поглядом. «Сходинки до успіху» Крок за кроком підніматися разом з учнем сходинками знань, допомогти йому у самовизначенні. «Анонсування» Обговорити з учнем, що йому потрібно буде зробити, провести ніби репетицію майбутньої події. «Даю шанс» Спеціально підготувати ситуацію, за якої дитина дістає можливість неочікувано для самої себе розкрити власні можливості, здібності. «Похвала» Вселити дитині віру в себе, підтримати