Сценарій
музичного квесту
«У пошуках зниклих інструментів»
Підготувала:
вчитель методист музичного мистецтва
ПАЩУК
СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА
Київська область
Броварський район
с. Красилівка
Красилівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Анотація.
У даній роботі представлений сценарій проведення
обласного майстер-класу на тему «Сучасні технології навчання у процесі викладання музичного мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво»»,
у формі музичного квесту
«Творчий розвиток школярів у процесі слухання та інтерпретації музичних творів»
Мета квесту: Ознайомлення з цікавою формою роботи на уроці як квест, впровадження нових видів і форм організації методичної роботи з педагогами, виявлення професійних компетентностей педагогічних працівників, що атестуються. Навчання має бути цікавим,розвивати самостійне критичне і творче мислення педагогів.
Матеріали містять опис процесу організації заходу, правила гри, завдання для всіх етапів проходження квесту, матеріали, необхідні для проведення заходу.
"Технології ніколи не замінять вчителя.
Але вчитель, який ефективно застосовує
технології для розвитку своїх учнів,
замінить того, хто ними не володіє" -
Шеріл Нуссбаум-Біч.
Мета: продемонструвати сучасні технології навчання у цікавій формі роботи з учнями, ознайомити педагогічних працівників з дидактичними можливостями гри, сприяти розвитку професійних якостей педагогів.
Обладнання: ПК, телефони, мультимедійний проектор, електронна презентація, онлай- гра WeaveSilk, роздавальний матеріал для проведення гри.
Вступне слово.
Шановні колеги! Хто сказав, що усі таємниці розкриті,
І, що розум усе з'ясував і довів? Меж таланту немає!
Принаймні в освіті ще існує багато перлин та скарбів.
У новаторськім світлі сьогодні постане
Розмаїття ідей, неосяжних шляхів.
Ті, хто з гордістю носить ім'я Освітянин
Презентують свої надбання сьогоднішніх днів.
Слайд №1
Епіграфом до нашого сьогоднішнього заходу я вирішила взяти слова Шеріл Нуссбаум-Біч "Технології ніколи не замінять вчителя. Але вчитель, який ефективно застосовує технології для розвитку своїх учнів, замінить того, хто ними не володіє". Так, дійсно, будь які зміни треба починати з себе, зі своїх уроків. Яким же повинен бути сучасний урок? ЦІКАВИМ. А для цього існує багато різних форм його проведення. Одну з них, вірніше дві з них, я сьогодні і продемонструю і ви активно приймете участь у них. Це комп’ютерна технологія- weave silk, де ми з вами будемо працювати онлайн, та цікавий метод сучасних технологій - гра в квест.
СЛАЙД 2
Головним завданням реформування освіти поставленим у державній національній програмі є запровадження в навчально-виховній роботі нових педагогічних інноваційних технологій. Музична освіта , яка заснована на новітніх педагогічних технологіях, виступає основою творчого розвитку духовної культури особистості. Пошук нових ідей , нових шляхів спонукає звернути увагу на використання практиці викладання музики інноваційних технологій. Музичне мистецтво відкривається перед дитиною як процес становлення художнього образу через різні форми художнього втілення (літературні, музичні, образотворчі). Іде опора на виявлення життєвих зв'язків музики.. Урок музики стає не просто уроком розвитку сенсорних музичних здібностей, а уроком мистецтва, коли розвиваються всі психічні процеси: сприйняття, мислення, пам'ять, увага й, зокрема, музичні здібності: тембровий слух, відчуття ритму, музичне мислення і т.д. Як же проводити уроки музики, щоб вони були різноплановими, цікавими, корисними і цілком
СЛАЙД 3-4
СЛАЙД5-6
Використання сучасних технологій дозволяє залучити учнів до такої діяльності:
СЛАЙД 6
СЛАЙД 7
Що таке квест?
Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння учнями необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.
Мета квестів:
форму роботи з учнями;
учнів
СЛАЙД 8-9
Чому я вирішила обрати форму квесту для проведення майстер-класу? Щоб кожен з вас зрозумів, що це можливо в рамках школи, одного кабінету і в рамках одного уроку.
Поняття «квесту» спочатку означало побудову сюжету – подорож героїв до певної мети через подолання труднощів.
Яку можливість дає така форма роботи, як квест?
Проведення квестів дає можливість розвивати творчу особистість як учня, так і педагога, дає можливість отримати нові знання, позмагатись з друзями, отримати подарунок.
Квест надає отримання внутрішньої та зовнішньої мотивації і спонукає до участі в ньому, а добре поставлені творчі завдання дозволяють створювати освітній контент, який можна використовувати на уроках.
СЛАЙД10
Етапи учнів роботи над квестом
Початковий
Ролевий
Заключний
Шановні колеги, сьогодні станете шукачами зниклих інструментів і відправитеся у подорож. Подорожувати будемо по карті
Не помилюся, якщо скажу, що результат квесту залежить не лише від підготовки команди, а й від їхнього бойового настрою та зібраності, але не останню роль відіграє сама фортуна. Тож нехай вона буде прихильна до всіх в однаковій мірі.
По- дорозі ви, шановні учасники майстер-класу, як справжні шукачі пригод, зустрінетесь з мудрецями, (в ролі мудреців виступають учні ). які на вашому шляху будуть чинити складні перешкоди, загадувати різноманітні завдання .
Щоб їх подолати і знайти скарб, треба буде пройти шість таких перешкод. Хто першим відповідатиме мудрецям, тому і діставатиметься скарб- зниклий музичний інструмент. Але отримати скарб не так-то просто, необхідно бути активним, кмітливим, розумним, компетентним, професіоналом своєї справи.
А зараз настав час познайомити всіх вас, шановні друзі, з умовами нашого квесту. Отже, наша команда отримає маршрутну карту, у якій позначено станції – перешкоди, на яких ви будете виконувати різні завдання. Виконане завдання на кожній станції дасть вам змогу отримати втрачені інструменти, які будуть пропуском на наступну станцію і з яких потім ми презентуємо в оригінальній формі гру на цих музичних інструментах, що і буде вашим останнім завданням. І висновком вашої праці в команді буде сюрприз.
Мені залишилося тільки побажати команді проявити себе якнайкраще.
Для проходження квесту нашій команді не потрібна фізична сила і спеціальні навички, зате знадобиться логіка і уважність до деталей, знання з педагогіки, та професійні компетенції.
А тепер запрошую команду у дивовижну подорож пошуку скарбів.
Візьміть із собою гарний, позитивний настрій.
Завданняпо маршруту карти:
1 зупинка по маршруту карти-(Портрети композиторів)
Завдання №1 Зустріч з першим мудрецем
Згідно портретів композиторів визначити ключову особу(композитора)з музикою якого ми зустрінемося на шостій зупинці сьогоднішнього квесту. І отримаємо перший ключ- музичний інструмент- ритмічні палички (П. Чайковський)
2 зупинка маршруту- (Кабінет молодших класів)
Завдання другого мудреця
Із запронованих листівок вибрати -Який інструмент зайвий? (інструмент- барабан)
3 зупинка маршруту -(Кабінет трудового навчання)
Завдання №3
Відгадати загадки.
(Мудрець віддає зниклий інструмент-яйця, а ще коробку-сюрприз, яку в кінці гри розкриваємо, і отримуємо подаруночки , зроблені власними руками учнів на уроці трудового навчання)
4 зупинка маршруту- (Методичний кабінет)
Завдання №4
Музична скринька «Три мудреці» (зниклий інструмент- дзвіночки)
5 зупинка маршруту- (Бібліотека)
Завдання №5
Загадки та завдання на логіку «Два з трьох» (інструмент- трикутник)
Діти розповідають про історію села Красилівка
6 зупинка маршруту-(кабінет інформатики)
Завдання №6
Завдання на логіку від шостого мудреця «Два з трьох» (виграшний інструмент- маракаси, роздаються всім учасникам).
А зараз ми попрацюємо за комп’ютерами, в програмі WeaveSilk. Слухаючи композитора П. Чайковського (котрого відгадали на першій зупинці),а саме твір «Танець Феї Драже», ви будете малювати свої враження від прослуханої в програмі WeaveSilk. Дана композиція прозвучить у двох варіантах –класичне виконання та сучасне- у стилі Dubstep. І порівняємо які ж враження, кольорова гама, палітра яскравості відображена на двох малюнках. Всі малюнки, потрібно надіслати на головний ПК в кабінеті інформатики, для зручності аналізу двох схожих, і таких різних музичних композицій. Учасники працюють за комп’ютерами в онлайн програмі та малюють враження від прослуханої музики.
Після виконання всіх завдань по маршруту квесту, команда збирається біля кабінету музичного мистецтва.
Учасники майстер-класу грають на дитячих музичних інструментах, які знаходили протягом гри –квесту.
Виконання оркестром «Розпрягайте хлопці коней» та «Козацького маршу».
Шановні учасники нашого квесту, ви подолали всі перешкоди. Ви показали, що вмієте працювати в команді, виявили знання інноваційних технологій, продемонстрували свою ерудицію, компетентність та готовність до нових звершень та власного розвитку.
А тепер найвідповідальніший момент нашої гри. Ви як переможці, отримуєте сувенір з чарівної коробки, яку виграли в мудреців у кабінеті трудового навчання.
Вручення кожному учаснику сувеніру