Презентація є доповненням до уроку для учнів 9 класу з історії України. Матеріал уроку допоможе формуванню громадянської, соціальної, інформаційно-комунікаційної компетентністей. Завдання, запропоновані учням, сприяють розвитку уміння працювати в групах, робити висновки, виступати перед аудиторією, висловлювати власну думку. Скріншот слайдів презентації можна використати для оформлення фреймів дошки Jamboard.
На початку ХІХ ст. Туреччина прагнула повернути собі ……………..………………………………….. ……… р. Туреччина оголосила війну …….. Воєнні дії розгорталися на Чорному морі і на Дунаї. Трагічним для наддніпрянських українців було те, що в складі турецької армії були підрозділи …………………….. козаків. Унаслідок цього вони вимушені були йти брат на брата, убивати єдиновірців задля чужої війни. Заповніть пропуски в тексті
Україна стала тилом російської армії, що діяла в…………..…….16 травня 1812 р. було підписано ……………………. мирний договір. Росія одержала право судноплавства .…………. і приєднала Бессарабію. Більшість її населення становили молдавани, але Хотинський, Аккерманський та Ізмаїльський повіти населяли українці. Заповніть пропуски в тексті
У мирний час азовські козаки на баркасах …………………….. східне узбережжя Чорного моря. У разі війни, крім охорони, вони мали також своїми силами здійснювати його …………….. На початку 60-х рр. XIX ст., коли необхідність в Азовському війську відпала, козаків із сім’ями стали примусово переселяти на………….. У 1864 р. військо ліквідували, тих, хто не бажав переселятися, перевели з козацького стану до ……………………., а його клейноди передали Кубанському козацькому військові. Заповніть пропуски в тексті
Робота з документом «…з Польщею межує давня козацька Україна, одна з найбільш урожайних країн світу, яка своїми багатствами заслуговує на якнайбільшу увагу нашої держави. Тепер, коли справа Польщі вирішена*, надійшла черга й до розв’язання справи плодючої батьківщини Мазепи». Офіційна французька урядова газета «Публіцист», 1807 р.*Наполеон створив із польських земель, відібраних у Пруссії та Австрії, Варшавське герцогство. Сорочинська Н. М., Гісем О. О. Історія України: підручн. для 9 кл. загальноосвітн. навч.закл. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2017. 272 с.: іл.
Група ІV. Участь українців у війні з Наполеоном. Опрацюйте матеріал § 2 п. 3 с. 17, додаткові матеріали. Презентуйте результати роботи. Зробіть висновки. Сорочинська Н. М., Гісем О. О. Історія України: підручн. для 9 кл. загальноосвітн. навч.закл. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2017. 272 с.: іл.
Четвертак Єрмолай Васильович (1781, с. Мефедівка Чернігівської губернії — ?), герой війни 1812 р., солдат. Був кріпаком. Брав участь у війні з Францією в 1805-1807. На початку війни 1812, знаходився у складі Київського драгунського полку в ар'єргарді генерала П. П. Коновніцина.19 серпня при Царевом Займище потрапив в полон. У полоні Четвертак пробув три дні, а в ніч на четвертий втік від французів. Організував з селян Гжатського повіту Смоленській губернії партизанський загін, який здійснював напади на групи противника. Незабаром чисельність загону зросла до 300, а згодом до 4 тис. осіб. Четвертак організував навчання селян стрільби, розвідувальну і сторожову служби, керував нападами на ворожі війська. У листопаді приєднався до свого полку, був нагороджений відзнакою Військового ордена і возведений в унтер-офіцери. Брав участь в закордонних походах 1813-1814. Особа в історії