Презентація розрахована для учнів 8 класу згідно шкільної програми. Розробка заснована на джерелах інтернет ресурсів. Презентація містить аналіз оповідання: тему, ідею, головну думку, жанр та художні засоби, використані в творі.
Ідея:світ такий глибокий і незбагненний, людина є лише частиною світу і не завжди може змінити сама долю; людське життя сповнене непередбачуваності й непевності.
Номер слайду 8
Основна думка:засудження рабства, неприйняття будь-якого насилля над людьми.
Номер слайду 9
Настрій – сумний, пригнічений
Номер слайду 10
Художні засоби вірша «Галерник»
Номер слайду 11
алегорії:море – Всесвіт
Номер слайду 12
Порівняння:краю батьківського мури, короновані і горді.
Номер слайду 13
образи-символи:образ галери (човна) – символ людськоï долi, що несеться по хвилях життя, передає глибоке розчарування свiтом; галерник – людина у Всесвіті.
Номер слайду 14
метафори: О святе іспанське море, криваве море; море цілує, не вбиває сум.
Номер слайду 15
Твір складається з трьох частин:вступу-експозиції, де змальовано становище та портрет галерника,монологу нещасного (звернення до моря, спогади про дружину)заключної частини, в якій йдеться про те, як наглядач обірвав монолог героя.
Номер слайду 16
Образи та символи вірша “Галерник”галерник – людина, яка не може обрати власну долю. Це іспанець, який 10 років знаходиться в неволі на турецькій галері.галера – символ долі людини, яка мчить на хвилях життя.наглядач.море (символ життя)
Номер слайду 17
Галерник є символом людини взагалі, яка не спроможна обирати власну долю. Кожна людина «прикута», приречена до того, що обрали для неї небеса. Човен несе її бурхливим морем життя проти її волі. Її життя — це «вічна каторга при веслах».
Номер слайду 18
«Галерник» — це філософський вірш, якому притаманні такі ознаки1) філософська проблематика;2) наявність героя, який утілює роздуми письменника про світ та долю, життя;3) складність поетичного мовлення (символи, метафори, алегорії та інші засоби, що розкривають драматизм людського існування);4) неоднозначність позиції автора.