Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук Мірошніченко Валентина Василівна учитель хімії Тернівського НВК
Номер слайду 2
Мета уроку: Формувати поняття «генетичні зв’язки між речовинами основних класів неорганічних сполук»; Розкрити взаємозв’язок явищ у природі; Розвивати пізнавальні здібності учнів порівнювати склад і властивості речовин; Здійснювати екологічне виховання.
Номер слайду 3
Які класи неорганічних сполук ми вивчили? 1. Оксиди 2. Кислоти 3. Основи 4. Солі
Номер слайду 4
Робота з тестами № 1. Який ряд формул утворений лише з формул оксидів: а) H2S, H2S3, SO2 б) Al2O3, MgO, CO2 № 2. Назвіть речовину формула якої Al2(SO4)3: а)Алюміній хлорид, б)Натрій сульфат; в)Алюміній сульфат. № 3. Укажіть сіль хлоридної кислоти: а)BaCl2, б)Na2SO4, в)CaCO3 № 4. Укажіть формулу лугу : а)Zn(OH)2, б)NaOH, в)CaCl2
Номер слайду 5
Перевірка і оцінювання індивідуальних завдань. 1. б 2. в 3. а 4. б
Хімічний лабіринт Пройти лабіринтом; Знайти виграшний шлях; Розгадати ключове слово за допомогою ключа; Прописати рівняння реакцій; Розшифрувати невідомі речовини.
Висновок: Генетичний зв’язок між речовинами різних класів, що ґрунтується на взаємоперетворенні речовин і показує походження одних речовин від інших. Знання генетичних зв’язків пояснює різноманітність речовин у природі і створює перспективи для одержання нових речовин. Такими речовинами є: різноманітні добрива, кислоти, пластмаси та ліки.
Номер слайду 16
Взаємоперетворення речовин здійснюється постійно і в природі. Розглянемо генетичний зв’язок між сполуками атома карбону. CH4 → CO2 → CaCO3 → CO2 → C6H12O6 CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O CO2 + CaO → CaCO3 CaCO3 + 2HCl → CaCl2 + H2O + CO2 6CO2 + 6H2O → C6H12O6 + 6O2 Остання реакція цього перетворення здійснюється в природі постійно на світлі за участю хлорофілу.
Номер слайду 17
Підсумки уроку метод “Мікрофон” Назвіть основні класи неорганічних сполук Як Ви розумієте термін “генетичні зв'язки” між речовинами основних класів неорганічних сполук? Чого досягло людство за рахунок різноманітних реакцій взаємоперетворення речовин?
Номер слайду 18
Домашнє завдання Опрацювати відповідний параграф підручника і скласти схему генетичного зв’язку барію і карбону.